2008-09-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
Vart har jag sagt att han misstänker att "T" är skyldig ? Läs gärna och förstå vad du läser så slipper jag kommentera sån här nonsens.

Det han sagt (tror ej han läst fub) är att det han läst i media och hört från mig (det jag tagit del av i fub) är att där måste finnas/ha funnits spår efter gm på brottsplatsen.Samt att mördaren måste ha blivit nedstänkt av blod
om vapnet varit en hammare och slagen kommit från "baksidan" av hammaren.
Detta tycker jag låter helt rimligt med det jag själv hört och sett på b.l.a discovery och tv 4 faktas program o som just handlar om kriminaltekniker.

Jag säger inte heller att det är "T" men ser det som minst lika troligt som om cs är det eftersom det bara finns indicier.
Inte alls omöjligt att cs ligger bakom dådet men då måste hon ha lejt nån och om detta har kollats upp vet jag ej.

Du utesluter alltså helt och hållet CS som ensam gärningsman?
2008-09-13, 02:15
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Du utesluter alltså helt och hållet CS som ensam gärningsman?
Är inte svaret ganska självklart? Tycker att det ger sig självt av att man skriver i en tråd om alternativa GM. Jo, det klart det kan finnas en annan anledning också. Man vill vara moralens väktare. Moralens väktare är alltid i frontlinjen i korståget mot yttrandefriheten.

Tycker det är ynkligt att inte modratorn ger den här tråden en chans utan tillåter att den sabbas hela tiden av korsriddare i moralismens namn.

Jag själv tror att GM mycket väl kan vara någon utan motiv, en skrämmande tanke för Emma och för många i tråden, men så är det ofta i livet.
2008-09-13, 02:36
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Är inte svaret ganska självklart? Tycker att det ger sig självt av att man skriver i en tråd om alternativa GM. Jo, det klart det kan finnas en annan anledning också. Man vill vara moralens väktare. Moralens väktare är alltid i frontlinjen i korståget mot yttrandefriheten.

Tycker det är ynkligt att inte modratorn ger den här tråden en chans utan tillåter att den sabbas hela tiden av korsriddare i moralismens namn.

Jag själv tror att GM mycket väl kan vara någon utan motiv, en skrämmande tanke för Emma och för många i tråden, men så är det ofta i livet.

Jaha, så du anser att skriver man i denna tråd så utesluter man C.S som gärningsman?
Tycker det är vissa som kommer med inlägg utan det minsta substans som förstör tråden.
Det skadar inte at vara lite påläst innan man postar inlägg, håller du inte med?
2008-09-13, 02:47
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Tycker alla vittnesmål kan vara intressanta.

Halkade in på bilarna igen eftersom vi diskuterade lite om att T visiterades innan han sattes i sin egen bil. Jag undrade då vad som hände sen när T gick ur bilen? Står på förra sidan i tråden tror jag. Inte fått något svar än på detta.

Bli inte arg nu på mig catami! Jag vet att jag kan vara lite jobbig. Måste ändå skicka iväg frågan.

Men hur är det klarlagt att Toyotan stod parkerad framför garageporten vid den tidpunkt vi talar om? Står det på någon sida i FUP så vi kan släppa det sen?

På sid 51 i FUP står det att bilen var parkerad på garageinfarten.
2008-09-13, 03:33
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vad är det för "nya aktörer" du avser?

Kanske fel ordval av mig. Men jag menar en ny utredningsgrupp helt enkelt. Nytt blod. Och om man finner nya misstänkta anser jag att det är givet att man byter åklagare.
2008-09-13, 05:41
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
På sid 51 i FUP står det att bilen var parkerad på garageinfarten.

Ok, tackar så mycket!

Ska läsa det imorgon.
2008-09-13, 05:55
Medlem
nackepas avatar
Undrar fortfarande över en sak som jag ej har fått svar om. Och även en ny
fundering.

T kroppsvisiterades innan han placerades i sin egen bil. Men vad hände exakt sen? Vet att han förhördes på polisstationen innan han åkte med RJ till sjukhuset. Men tiden emellan han lämnade sin bil och förhördes på stationen?

Har ej hittat något i FUP om detta. Någon som har mer koll än jag?

Bytte han kläder på polisstationen?
2008-09-13, 10:08
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Detta får mig att fundera. Svart bil, ej kombi. Samma beskrivning som Toyotan. Eller fanns det någon annan svart bil stående vid staketet?

Ja, jag undrar också över vad det var för bil. Uppenbarligen tycker ambulansmannen att det är viktigt att särskilja bilmodellen från en kombi, eftersom han uttryckligen nämner detta.
2008-09-13, 10:59
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Är inte svaret ganska självklart? Tycker att det ger sig självt av att man skriver i en tråd om alternativa GM.
Det är på intet sätt självklart att man utesluter CS som gm ens om man skriver i tråden för att påvisa att andra möjligheter är tänkbara. Att CS har åtskilligt som talar emot sig måste väl för höge farao stå klart för varje normalbegåvad människa som saknar dold agenda i ärendet?

Citat:
Jo, det klart det kan finnas en annan anledning också. Man vill vara moralens väktare.
Eller, eloge, väktare av helt andra saker. Som den intellektuella stringensen, respekten för fakta och adekvat källkritik.

Citat:
Moralens väktare är alltid i frontlinjen i korståget mot yttrandefriheten.
Sagt av nån som aldrig tvekar att sätta sig själv på moralens höga hästar, och utnämna sig själv till debattetikens väktare...
2008-09-13, 11:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll
Ja, det ar stor ynkedom av FB att inte alternativ GM far diskuteras i traden for alternativ GM. Men vi later oss icke stoppas.
Om man bara gör det med ett modicum av logik och respekt för fastslagna fakta är det väl inga problem?
2008-09-13, 11:38
Bannlyst
Citat:
Undrar fortfarande över en sak som jag ej har fått svar om. Och även en ny
fundering.

T kroppsvisiterades innan han placerades i sin egen bil. Men vad hände exakt sen? Vet att han förhördes på polisstationen innan han åkte med RJ till sjukhuset. Men tiden emellan han lämnade sin bil och förhördes på stationen?

Har ej hittat något i FUP om detta. Någon som har mer koll än jag?

Bytte han kläder på polisstationen?
Kläderna beslagtogs 23.00 på polisstationen.
2008-09-13, 12:27
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Kläderna beslagtogs 23.00 på polisstationen.

Okej! Vet du även händelseförloppet för T mellan den stund han fick komma ur sin bil och tills förhöret började på polisstationen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in