2008-09-07, 00:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
och så ljuger Talibanpernilla igen!

Det framgår tydligt i FUP att det okända fingeravtryck som hittats i trappen är jämfört med behöriga personer på brottsplatsen och ingen identifierats, det har även kört genom polisen centralregister utan träff där med.

Tyvärr sitter jag på fel dator så jag kan inte ta fram sidreferens, men det är du ju duktig på själv, även om du sällan förstår vad det står.

ÄNNU en lögn från din sida kan påvisas. Börjar bli en löjlig vana det här men ack så nödvändig.
Ta dig till rätt dator så får du gärna hjälpa mig med rätt sidreferens.
Jag är i detta fall tacksam för din hjälp.
2008-09-07, 01:02
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Sid 250 och259 i T.P
Senast redigerad av watson6669 2008-09-07 kl. 01:05.
2008-09-07, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

FUP sid 238 Tilläggsprotokollet!
Nu förväntar jag mig att du läser, försöker förstå, om du misslyckas med del 2, fråga innan du häver ur dig fler lögner.
Senast redigerad av wildone69 2008-09-07 kl. 01:06.
2008-09-07, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Sid 259 i T.P
Har för mig det står på något mer ställe.

Rätt, där var det också, och enligt den är även CS kollad mot det aktuella..
2008-09-07, 01:06
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Rätt, där var det också, och enligt den är även CS kollad mot det aktuella..

Och även sid 250 i T.P
2008-09-07, 01:07
Medlem
Adeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
är det inte bara kasta den här tråden nu när hon är dömd

Hon kommer att frias så det visslar om det i hovrätten. Att hon blev dömd i tingsrätten, bemannad av dreglande kretiner, är förvånande men knappast häpnadsväckande. Konstigare saker har hänt.

Nu har jag inte orkat ögna igenom hela tråden men följande gäller:

De statistiskt sett mest troliga gärningsmännen;

1. Mamman (Emma)
2. Styvpappan
3. Okänd (tyskan inkluderad)

Pappan har jag utelämnat eftersom han har ett hyfsat alibi.
Styvpappan var bevisligen på brottsplatsen i samband med att brottet begicks. Klart intressant.

Vad jag finner en smula underligt med domen mot CS är att de inte har kunnat positionera hennes mobiltelefon i området för brottet. Hon har kunnat lokaliseras till Arboga men om hon hade varit i villaområdet så hade det ju synts när de gjorde kontrollen.

Att tyskan kommer att bli friad i hovrätten är det väl ingen som tvekar om. Även om hon är en tänkbar gärningsman/kvinna så finns det ju faktiskt ingenting som binder henne till brottsplatsen.
2008-09-07, 01:08
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adele
Hon kommer att frias så det visslar om det i hovrätten. Att hon blev dömd i tingsrätten, bemannad av dreglande kretiner, är förvånande men knappast häpnadsväckande. Konstigare saker har hänt.

1. Mamman (Emma)
2. Styvpappan

Styvpappan var bevisligen på brottsplatsen i samband med att brottet begicks. Klart intressant.

Vad jag finner en smula underligt med domen mot CS är att de inte har kunnat positionera hennes mobiltelefon i området för brottet. Hon har kunnat lokaliseras till Arboga men om hon hade varit i villaområdet så hade det ju synts när de gjorde kontrollen.

Att tyskan kommer att bli friad i hovrätten är det väl ingen som tvekar om. Även om hon är en tänkbar gärningsman/kvinna så finns det ju faktiskt ingenting som binder henne till brottsplatsen.

Hur får du det till att T var på brottsplatsen NÄR brottet begicks?
Var har du stöd för den teorin?
2008-09-07, 01:09
Bannlyst
Citat:

1. Mamman (Emma)
2. Styvpappan

Jo ett direkt utpekande av ett av offren, jag föreslår att du läser på innan du kommer med dina teorier i en så här pass förgiftad tråd.

Att du ens skriver Mamman som tänkbar GM visar direkt hur lite du förstår av brottet.
2008-09-07, 01:12
Medlem
Adeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Hur får du det till att T var på brottsplatsen NÄR brottet begicks?
Var har du stöd för den teorin?

Om vi pratar sambon så var det ju han som ringde SOS. Alltså har han varit på brottsplatsen i direkt samband med brottet. Bara den saken gör honom en miljon ggr mer sannolik som gärningsman jämfört med tex CS som inte kunnat bindas till platsen överhuvudtaget.

Rent statistiskt är det inte alls ovanligt att gärningsmän ringer SOS och försöker få hjälp efter att de "vaknat upp" ur sitt ursinne och insett vad de gjort.
2008-09-07, 01:14
Medlem
Adeles avatar
Citat:
Att du ens skriver Mamman som tänkbar GM visar direkt hur lite du förstår av brottet.

Att du avfärdar mamman visar direkt hur lite du vet om kriminologi...
2008-09-07, 01:17
Bannlyst
Citat:
Att du avfärdar mamman visar direkt hur lite du vet om kriminologi...

Ja eller att jag mer litar på medicinska experter som klart påtalar att detta absolut inte kan vara självförvållade skador. Jag tror de kan betydligt mer om kriminologi än du..deras jobb är ändå att just kunna sånt.
2008-09-07, 01:20
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Om vi pratar sambon så var det ju han som ringde SOS. Alltså har han varit på brottsplatsen i direkt samband med brottet. Bara den saken gör honom en miljon ggr mer sannolik som gärningsman jämfört med tex CS som inte kunnat bindas till platsen överhuvudtaget.

Rent statistiskt är det inte alls ovanligt att gärningsmän ringer SOS och försöker få hjälp efter att de "vaknat upp" ur sitt ursinne och insett vad de gjort.

Du får nog ta och ORKA läsa igenom trådarna innan du kommer med ett sådant påstående att T skulle vara mördaren.
Det vore ju märkligt om T inte kunde bindas till platsen eftersom det är hans hem, men att binda honom för tidpunkten för morden går inte.
Man kan inte peka ut honom som skyldig bara för att han ringt SOS.
Statistik är farligt att lita på, det är så oskyldiga kan bli anklagade.
Tycker knappast det är osannolikt att det är C.S.
Bara att hon är i Arboga den dagen är ju en viktig indicie.
Senast redigerad av watson6669 2008-09-07 kl. 01:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in