2008-09-06, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Varför inte börja diskutera alt gm istället, så att det stod så i trådens rubrik?

De jag kan tänka mig att kasta ett närmare öga på är de som blir hysteriskt försvarade av visa infödda bybor och släkt.

Fingeravtrycken som är okända
Hår från en yngre man, vet inte om det var vanligt eller könshår.
Hur som så skulle det innebära att så länge de är från okända finns en möjlighet med en alt gm.

Kan det ha varit ett kraftig bråk angående det ev barnet med CS, som resulterade i ett hjärnsläpp, det har pratas i tråden om att det förekom bråk. Att T rusat in ropandes och sen ut och iväg med bilen....
Rätta mig gärna om jag har fel...

först detta: dags att folk också inser att är man på flashback får man räkna med att möta åsikter som kränker en, det blir så när man har yttrandefrihet, skaffa lite skinn på näsan folket, FB ska vara till för extrema åsikter och dålig smak ,det är det den är till för att skydda, det är det som förbjuds först när man tummar på yttrandefriheten.

Jag har varit inne på samma spår, Var kan vi finna svar på detta? vad säger att hon levde 19.00? och T är fortfarande den enda förutom ambulansmännen vi kan säkerställa har varit på brottsplatsen förutom E och barnen. (ja han har varit på brottsplatsen jag säger inte att han varit där under dådet dock men bevisligen har han varit på brottsplatsen)
2008-09-06, 21:25
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
PDF är ett format jag är obekväm med, Jag har nog läst ska du veta, Om du läste mitt postade brev från GW kan du se jag var igång studera för en månad sen och har hårdpluggat till nu.

Men hur kunde jag glömma ignorera dig, Upp med dig, Ytterligare en som bara ser galna tyskar, Är det något i vattnet?? hehe

Nu slipper Ondskapt se det här eftersom h*n ignorerar mig.

Men för er andra läsare, jag har läst det postade brevet till GW från Ondskapt. Det finns i tråden. Jag förstår inte hur det kan visa på att Ondskapt har läst FUP?

Det lyder:

----Ursprungligt meddelande----
Från: XXXX@XXXX.XXX
Datum: 28-07-2008 10:08
Till: <leif.gw.persson@phs.police.se>
Ärende: Hej kung GW

Hej.

Jag är förbryllad över arboga morden och den påstådda tyska mördaren.

Hur vanligt är det att en ej svårt psykisk sjuk kvinna mördar två
okända
barn med brutalt övervåld med motivet
svartsjuka, för att deras mor är ihop med ett ex? (inte ens exet som
kvinnan i fråga blev lämnad för)
Och dessutom lyckas genomföra det utan att lämna ett enda DNA spår
eller
annan teknisk bevisning?

Tyskans beteende tyder på att hon var desperat, fick låna pengar för
resan
det låter knappast som det välplanerade
brott detta ändå måste vara.

är polisen ute och cyklar eller vet dom något vi andra inte vet?
deras slutsats att en svartsjuk kvinna begått brotten, fast det är
statistiskt orealistiskt kombinerat med avsaknaden
av bevis som stödjer den teorin gör deras slutsats väldigt ologisk."
2008-09-06, 21:34
Bannlyst
Citat:
först detta: dags att folk också inser att är man på flashback får man räkna med att möta åsikter som kränker en, det blir så när man har yttrandefrihet, skaffa lite skinn på näsan folket, FB ska vara till för extrema åsikter och dålig smak ,det är det den är till för att skydda, det är det som förbjuds först när man tummar på yttrandefriheten.

Jag har varit inne på samma spår, Var kan vi finna svar på detta? vad säger att hon levde 19.00? och T är fortfarande den enda förutom ambulansmännen vi kan säkerställa har varit på brottsplatsen förutom E och barnen. (ja han har varit på brottsplatsen jag säger inte att han varit där under dådet dock men bevisligen har han varit på brottsplatsen)

En syster tar upp om att hon ibland tror att någon annan chattat som E, vid fråga om det så har E inget minne av dessa tillfällen. Så varför kan det inte vara så även på morddagen.
Senast redigerad av beaver_se 2008-09-06 kl. 21:37.
2008-09-06, 21:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Jag har spånat på om brottet kan ha skett tidigare på kvällen. Har Kungsörmusikanterna förhörts till att ge T tid på träff. T säger sig åkt hemifrån ca 16.40 för möte i Kungsör och därefter vid ca 18.20 åkt vidare till smedjan.
Om inte kungsörkillarna hört så är ju den frågan helt öppen på när T kan ha åkt från villan.
Smedjan kom han till ca 18.40-45 och då 40-45 minuter efter avtalad tid då missuppfattningar tydligen vart mellan honom och smedjan denna kväll.
2008-09-06, 21:38
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
En syster tar upp om att hon ibland tror att någon annan chattat som E, vid fråga om det så har E inget minne av dessa tillfällen. Så varför kan det inte vara så även på morddagen.
Det är ff inte någon syster som säger detta. Men varför skulle du ha rätt nån gång?
2008-09-06, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag har spånat på om brottet kan ha skett tidigare på kvällen. Har Kungsörmusikanterna förhörts till att ge T tid på träff. T säger sig åkt hemifrån ca 16.40 för möte i Kungsör och därefter vid ca 18.20 åkt vidare till smedjan.
Om inte kungsörkillarna hört så är ju den frågan helt öppen på när T kan ha åkt från villan.
Smedjan kom han till ca 18.40-45 och då 40-45 minuter efter avtalad tid då missuppfattningar tydligen vart mellan honom och smedjan denna kväll.

Ja tidslinjen har milsstora hål i sig nu när vi börjar granska, vi får gå över den ordentligt. Folk antar för mycket och i detta fall kan man inte anta någonting.
2008-09-06, 21:45
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
En syster tar upp om att hon ibland tror att någon anna chattat som E, vid fråga om det så har E inget minne av dessa tillfällen. Så varför kan det inte vara så även på morddagen.

Om tiderna för chatt skulle vara manipulerade vid slutet, om det alltså som du säger var någon annan, hur förskjuts tidsmarginalerna? Om det handlar om ett antal fortsatta dialoger, kanske med enkla fraser, så kanske tidsfönstret för morden ökar från knappt tio till tjugo minuter. Ändrar detta öht på något i sak? Vi har fortfarande samma val av gm, där det troligast är CS, och med endast två andra osannolika alternativ, det sk hubbaspåret respektive okänd/random. Inget av dessa alternativ blir mer sannolikt, och T är fortfarande utesluten.
2008-09-06, 21:46
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Vid vilken tid menar du i så fall att brottet skulle ha skett?
2008-09-06, 21:46
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Varför inte börja diskutera alt gm istället, så att det stod så i trådens rubrik?

De jag kan tänka mig att kasta ett närmare öga på är de som blir hysteriskt försvarade av visa infödda bybor och släkt.

Fingeravtrycken som är okända
Hår från en yngre man, vet inte om det var vanligt eller könshår.
Hur som så skulle det innebära att så länge de är från okända finns en möjlighet med en alt gm.

Kan det ha varit ett kraftig bråk angående det ev barnet med CS, som resulterade i ett hjärnsläpp, det har pratas i tråden om att det förekom bråk. Att T rusat in ropandes och sen ut och iväg med bilen....
Rätta mig gärna om jag har fel...

Ang. det fetmarkerade: Det kan vara intressant att disk. en alt. gm. Men då ska inte det som redan undersökts ältas i det oändliga. Jag är med då en seriös diskussion startar om en alternativ gm.

Jag tycker t ex inte att:

"Hår från en yngre man, vet inte om det var vanligt eller könshår.
Hur som så skulle det innebära att så länge de är från okända finns en möjlighet med en alt gm."

är något att diskutera.
2008-09-06, 21:47
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det var en kompis till E som nämnt detta för polis.

FUP sid 1103

L vill bara nämna att ibland när hon skrev till Emma på MSN, så hade hon en "känsla" av
att någon annan var inne på hennes MSN. Det grundar hon på att när hon konverserade/skrev
med Emma och ställde någon fråga så plötsligt slutade hon skriva bara. När L senare tog
upp detta med Emma så svarade hon att det hade hon aldrig läst/sett.

FUP sid. 1107
Beträffande den uppgiften som framkommit vid tidigare förhör, där M säger att hon
skulle ha skrivit till Emma på MSN, hon har fått en känsla av att om någon annan varit inne
på hennes MSN så menar hon att hon under sista månaden innan händelsen i Arboga skrivit
6-7 MSN meddelanden till Emma men att Emma inte svarat på dessa. Hon hade ringt upp
Emma och frågat om hon börjat undvika M, men Emma hade då varit helt oförstående
och sagt att hon inte fått några MSN meddelanden.
2008-09-06, 21:49
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Har jag aldrig försökt dölja...utom i pm till en mycket opålitlig person!

Gick det inte som du ville igår Ondska?
Du är inte vidare hemlig...

Ojdå, NJ hotar jangestings, Roland hotas upp av Bubba, Miapetter och Lutten hotar via internet. Och så påstår ni att denna tyska välutbildade flicka skulle vara farligare än människorna i Arboga. Är hot den allmäna umgängesformen i kretsarna kring Emma och Torgny? I så fall kan det vara vemsomhelst som har tagit till hammaren ju. ... Roland ser ju också kriminell ut med guldkedja och boxarnäsa.
2008-09-06, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ang. det fetmarkerade: Det kan vara intressant att disk. en alt. gm. Men då ska inte det som redan undersökts ältas i det oändliga. Jag är med då en seriös diskussion startar om en alternativ gm.

Jag tycker t ex inte att:

"Hår från en yngre man, vet inte om det var vanligt eller könshår.
Hur som så skulle det innebära att så länge de är från okända finns en möjlighet med en alt gm."

är något att diskutera.

Vad vill du diskutera, alla spår av C i huset?
Sant som du säger att det ältats, Man är lite småtrött på att prata C i en allt gm tråd. Så där håller jag med dig.

Visst är det av intresse att håret och fingeravtrycket spåras och inte "glöms bort", det verkar bara som ett trolleri för att utesluta allt så bara C återstår.. Nä ta hår från alla deras vänner som varit där för att utesluta, tror de ställer upp på det. vad tror du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in