2008-09-06, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
bor du i Arboga?

Jag ljuger inte, Jag har hört diverse personer lägga dessa kommentarer.

ex, Något är skumt med arbogafallet, mamman ser för jävla nöjd ut, något stämmer inte. bla bla bla

Jag är ledsen men om folk inte har några känslomässiga band till händelsen och erfarenheten säger att föräldrarna oftast gjort det så drar folk sina egna slutsatser.

Nej du jag bor långt därifrån, har aldrig varit där och har ingen som helst anknytning till området överhuvudtaget.

Jag är helt övertygad om att ni har fabricerat ihop detta i PM, nog håller du väl med om att det ser lite märkligt ut att det bara är "ni" som har hört sådana här åsikter dryftas?

Din sista mening är ju gångbar i det initiala skedet i det här fallet, inte nu längre...
2008-09-06, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nej du jag bor långt därifrån, har aldrig varit där och har ingen som helst anknytning till området överhuvudtaget.

Jag är helt övertygad om att ni har fabricerat ihop detta i PM, nog håller du väl med om att det ser lite märkligt ut att det bara är "ni" som har hört sådana här åsikter dryftas?

Din sista mening är ju gångbar i det initiala skedet i det här fallet, inte nu längre...

Åhhh.

Det är inget PM det var en av mina chefer, en härlig kvinna i övrigt 55+ som utryckte just det, Alltså vanligt folk inga FB fanatiker och dylikt.

Jag skiter i vad du tror, så går snacket och det kommer det göra tills någon trovärdig är dömd i en högre instans.
2008-09-06, 13:54
Medlem
Kom inte och påstå att folk ställer sej skeptiska till CS skuld. Det lögn och förbannad dikt! Vanligt hederligt folk är övertygade om hennes skuld och vill ha henne dömd. Vad är det för sk. folk du syftar på? Kan ju knappast handla om vanliga svenssons eller?
2008-09-06, 13:55
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag förstår att du vill spekulera, men det är ingen som vill spekulera med dig om du ignorerar den mycket utförliga diskussion som redan förts, och skriver inlägg som visar på stor okunnighet i ämnet. Gör om. Gör rätt.

En del av den som du säger utförliga diskussion som redan förts har tyvärr till stor del diskuterats av de som är övertygade om CS skuld. Tunnelseende beroende på detta kan inte uteslutas. Vissa diskussioner kan därför behöva att tas upp igen, börjas om från början för att om möjligt få med alla aspekter.
Nu svarar jag fast det inte vad mig du skrev till men hoppas att det är okej.
2008-09-06, 13:56
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Nej det har jag inte, Jag väljer att tro på en EXPERT mer än inlägg på FB, Bra beslut av mig.

Sen kan experten så ha sexorgier med getter om nätterna det påverkar inte att det är han som är experten.
Om du läst på hade du vetat att den gode experten är så inkonsekvent, att han inte KAN ha rätt i någon möjlig värld, och att hans påståenden om E till stor del visats vara falska. Men nu är det ju så att du bara vill påstå saker utan att lyssna, och då får det bli i stor ensamhet.
2008-09-06, 13:57
Medlem
Citat:
Åhhh.

Det är inget PM det var en av mina chefer, en härlig kvinna i övrigt 55+ som utryckte just det, Alltså vanligt folk inga FB fanatiker och dylikt.

Jag skiter i vad du tror, så går snacket och det kommer det göra tills någon trovärdig är dömd i en högre instans.

Alla jag pratat med angående fallet, män som kvinnor, unga som gamla, insatta som oinsatta är alla utav samma åsikt:

CS är utan tvivel den skyldiga.

Kalla Fakta stärkte deras övertygelse om detta.
2008-09-06, 14:05
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotgrrrrl
Kom inte och påstå att folk ställer sej skeptiska till CS skuld. Det lögn och förbannad dikt! Vanligt hederligt folk är övertygade om hennes skuld och vill ha henne dömd. Vad är det för sk. folk du syftar på? Kan ju knappast handla om vanliga svenssons eller?

Inte i din värld, det förstår jag. Där är nog de flesta inne på att CS är skyldig.

Min erfarenhet är att både unga som gamla, Svenssons eller inte Svenssons i större utsträckning tvivlar på CS skuld efter TV-programmet. Löjligt att påstå att vi PM:at varandra om detta. TV-programmet var den utlösande faktorn till dessa nya fikarumsdiskussioner. Finns det inte någon högre inom fb som kan bekräfta att vi inte har PM:at om detta?
2008-09-06, 14:06
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
LJUG INTE!

Titre du document / Document title
Suicide by blunt force trauma
Auteur(s) / Author(s)
HUNSAKER Donna M. ; THORNE Leigh B. ;
Résumé / Abstract
Suicide by self-inflicted blunt force injury is rare. The authors report a case of a 48-year-old man who initially appeared to have died of a homicidal beating. The pertinent autopsy findings consisted of blunt force closed head injury combined with numerous cutaneous abrasions and contusions of the entire body. Further inquires confirmed a medical history of paranoid schizophrenia and a previous attempt at suicide. This case represents an extreme example of severe blunt trauma sustained during fatal self-mutilation and masquerading as a homicide. It also underscores the importance of correlating a thorough background investigation with autopsy findings in determining the appropriate manner of death.
Revue / Journal Title
The American journal of forensic medicine and pathology ISSN 0195-7910
Source / Source
2002, vol. 23, no4, pp. 355-359 [5 page(s) (article)]
Langue / Language
Anglais
Editeur / Publisher
Lippincott, Hagerstown MD, ETATS-UNIS (1980) (Revue)
Localisation / Location
INIST-CNRS, Cote INIST : 19096, 35400010413715.0110

Självmord genom blunt force trauma kan ske bevisligen!
"his case represents an extreme example of severe blunt trauma sustained during fatal self-mutilation and masquerading as a homicide.."

Det spelar ingen roll vad för rapporter och nyhetsstories man länkar till. Trollen i den här tråden kommer ändå att säga att det är omöjligt att skada sig själv så svårt med hammare. De tror ju att de vet allt. De tror ju också att ingen annan i världshistorien har fått värre skador än E. Det största problemet är vad som hände med hammaren om E hade gjort det själv. Men det är något skumt med hela fallet. Och vad än folk i tråden säger, så beter sig E lite underligt. Vad det beror på, det vet jag inte. Kan hon ha varit underlig redan innan allt hände? T verkar ju vara en fena på att hitta knepiga kvinnor. Den som beter sig mest "normalt" verkar ju vara T, som varken verkar le eller vill synas med ansiktet i nyhetsreportage och på bilder.
2008-09-06, 14:07
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Åhhh.

Jag gör ett undantag från mitt löfte att inte svara dig.

Här skriver du att CS inte kan dömas. Hon är så långt ifrån trovärdig som man kan komma.
2008-09-06, 14:07
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Alla jag pratat med angående fallet, män som kvinnor, unga som gamla, insatta som oinsatta är alla utav samma åsikt:

CS är utan tvivel den skyldiga.

Kalla Fakta stärkte deras övertygelse om detta.

Då har vi helt olika erfarenheter av detta. Vi får se om tvivlen ökar ytterligare efter nästa program om NJ?
2008-09-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det spelar ingen roll vad för rapporter och nyhetsstories man länkar till. Trollen i den här tråden kommer ändå att säga att det är omöjligt att skada sig själv så svårt med hammare. De tror ju att de vet allt. De tror ju också att ingen annan i världshistorien har fått värre skador än E. Det största problemet är vad som hände med hammaren om E hade gjort det själv. Men det är något skumt med hela fallet. Och vad än folk i tråden säger, så beter sig E lite underligt. Vad det beror på, det vet jag inte. Kan hon ha varit underlig redan innan allt hände? T verkar ju vara en fena på att hitta knepiga kvinnor. Den som beter sig mest "normalt" verkar ju vara T, som varken verkar le eller vill synas med ansiktet i nyhetsreportage och på bilder.

Kommentera gärna mitt svar på dina länkningar till två olika fall?
2008-09-06, 14:09
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det fetstilta kommer snart att dras fram i en teori om att han har något att dölja.

Det kvittar vad familjen gör så smutskastas dom i denna tråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in