Citat:
Ursprungligen postat av Provenzano
Jag har grubblat en del på om T är den skyldige eller en av dem, vad skulle han eventuellt ha för motiv. Jag har inte helt kommit fram till ett bra svar, kanske någon av trådens skarpare analytiker har någon fundering? En omständighet skulle ju kunna vara om E har någon sorts hållhake på T?
Annars tycker jag det "känns" som att ett dåd av den här kalibern inte är ett förstagångsdåd. Är det någon som känner till om T har varit i klammeri med rättvisan tidigare, har han någon dom på sig. Har han uppvisat våldstendenser tidigare. Den biologiske fadern verkar ju enligt uppkomna uppgifter i den stora arbogatråden ha en sådan problematik?
En tredje grej som kanske är ointressant men som jag ändå kastar fram är den till synes mycket goda ekonomi som det här unga paret verkar ha haft (E och T). Dom har hus och bil och hela köret. E kan ju inte ha några meriter direkt, vad jobbar hon med. Och T, han jobbar ju på ABF där tjänar man väl inte storkovan direkt?
Är inte T pappas åxå på ABF.
Motiv, T skriver hur jobbigt det är med de sjuka barnen mm, Med C blir det hans eget barn, kanske en tvist hemmavid som utlöser detta hemska dåd. Tidsmässigt bör T varit hemma tidigare än han sagt då han kör fortare än vad som står på skyltarna. Då blir det ingen tid över där C kan slinka in och utdela 110 slag och allt detta utan att bli sedd. För det hela handlar om några få minuter... Dock räknar de minuter när det handla om tågavgångar...