2008-08-09, 03:24
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
OK.

Jag menade att E i sitt i inledningen förvirrade tillstånd har kunnat blanda ihop saker och ting som hänt tidigare samt där på sjukhuset och att T ev. ha kopplat E´s tankar till C S.

Det är så konstigt, för E börjar minnas efter att hon fått "gehör" (säkert omedvetet) från de olika familjemedlemmarna. Detta med sköterskan behöver ju inte vara något mer än att en sköterska ville hälsa på E och presentera sig för henneäven om hon inte hade hand om just E, men någon annan i samma rum. Men att T har trott att E har menat C. Det behöver inte vara "minnen" från överfallet, även om T verkar vilja får det (tolka det) till detta.

Jag vet inte, vad tror ni?

Ja, när T och polisen pratar om E:s minnen så ser man tydligt att de försöker tolka allting så att det ska passa in på CS.
2008-08-09, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ja, när T och polisen pratar om E:s minnen så ser man tydligt att de försöker tolka allting så att det ska passa in på CS.

ja tänk om man skulle tolka allt som sagts på postop (syftar på annat sjukhus, än det E vart på)
Senast redigerad av beaver_se 2008-08-09 kl. 03:35.
2008-08-09, 10:33
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag har ju fattat hela tiden att du inte är läskunnig, men det behöver du inte skäms för. Det är många som inte klarar av att läsa.
Om du tittar igen så skriver jag att jag antar att DU misstänker att T själv har sett till att det fattas kameraskåp.

Det är bra att du bekräftar våra farhågor om att Torgny är mördaren och att du precis bevisade det.
2008-08-09, 10:35
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Verkar vara lite snålt med tid vid brottet, från avslut på msn till att han kommer hem. Mötte han ingen i dörren då?

sen läste jag att han kom hem tidigare för att han glömt en nycke till nån lokal eller vad det var. Men hon messar om att hålla framme maten, det har jag aldrig fått någe svar på...

Den enda person utöver brottsoffren som man kan spåra till brottsplatsen innan blåljus kom så är det Torgny.
2008-08-09, 10:37
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja det där har bara runnit ut i sanden. T sa att han skulle vidare till något möte kl 20.00. vad var det för möte osv, FANNS det ens något möte kl 20?

Tiden för brottet är oerhört snålt.Dessutom ska hon inte bara hinna utföra brotten utan enligt Es minnesbild också klä av sej ytterkläder och skor samt krympa 15-20 cm.
Dessutom försvinna inte bara ut ur huset utan HELT utom synhåll för T som kommer körande på vägen någonstans mellan 19.12-19.17. Sista msn konversation var så vitt jag förstår kl 19.10
Dvs tyskan har haft mellan2 och 7 minuter på sej att utföra brotten och försvinna utom synhåll från vägen . Det låter omöjligt i mina öron.

Sen tycker vissa att man är galen för att man misstänker T....Jag tycker man är galen som inte har utrett honom!

Underligt att ingen har lyckats se Christine på brottsplatsen trots hon skulle skapa uppmärksamhet genom sin längd. En lång kvinna glömmer aldrig män så lätt.
2008-08-09, 10:40
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Enligt polisens mätningar kommer han hem 19.17-19.18.
Han befinner sig en bra bit hemifrån när hans samtal med Basse avslutas 19.10.23.. Samtalet till Basse börjar innan Valskog när han kommer från Köping och avslutas söder om Valskog. Samtal till SOS sker 19.20.

Det konstiga är att han ringer med den när batteriet är dött och han ringer med annan telefon när han ringer 112 utan att använda den han har till hands. Vart var hans telefon då?
2008-08-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det konstiga är att han ringer med den när batteriet är dött och han ringer med annan telefon när han ringer 112 utan att använda den han har till hands. Vart var hans telefon då?
Egentligen inte alls konstigt att man under ett samtal förbrukar ström. Det fanns ström i batteriet och sedan var batteriet slut och då tog han en annan telefon. Var hans telefon tog vägen vet polisen som tog med sig den från bostaden.
2008-08-09, 10:49
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Egentligen inte alls konstigt att man under ett samtal förbrukar ström. Det fanns ström i batteriet och sedan var batteriet slut och då tog han en annan telefon. Var hans telefon tog vägen vet polisen som tog med sig den från bostaden.

Jaså, det gör de? När gjorde de det?
2008-08-09, 11:00
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Så Sebbe var nära Emmas hem? Är det Sebbe som fick instruktionen att attackera Emma och barnen? Är det någon som har sett Sebbes Vans-skor efter dådet?
Att Sebbe var nära E's hem får du nog be beaver_se om källa på. Jag misstänker att du inte kommer att få någon. Det är en röd tråd i beaver_se's inlägg: Påstå gärna - källor behövs inte.
2008-08-09, 11:49
Medlem
Citat:
Jaså, det gör de? När gjorde de det?
Jag förutsätter naturligtvis att mobiltelefonen togs i beslag samtidigt som man förhörde T och beslagtog hans kläder.
2008-08-09, 11:53
Medlem
jamenvaddårås avatar
Jag skulle vilja påpeka att alla vansmodeller har likadana sulor, om någon skulle ha missat det.
Det är inte bara Vans Bearcat som ser ut som avtrycket i hallen. Det skulle kunna vara vilken vans-sko som helst. Det finns ju hundratals olika modeller. Ovansidan ser olika ut på vans, men sulan är alltid densamma.

Om polisen inte snöat in på CS kunde de ha kartlagt vilka i Arboga samt i familjens omgivning som går runt i Vans. Det skulle kunna vara flera som, till skillnad från CS, dessutom har ett brottsligt förflutet.

Om polisen måste starta om utredningen tror jag de kommer längre om de utgår från vilka som faktiskt har befunnit sig på brottsplatsen. Inte från vilka som familjen önskar vore gärningsmannen.
Senast redigerad av jamenvaddårå 2008-08-09 kl. 11:55.
2008-08-09, 12:20
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det som inte är relevant i rättegången mot CS skulle ju kunna vara avgörande bevis mot T. Om vi nu spekulerar lite om alternativa gärningsmän.

C.S och hennes advokat har rätt att se slasken och ser det något som kan tala för henne så har de rätt att ta med det i FUP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in