2008-08-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
CS alibi 16/3 FUP sid. 1004-1005

Sedärja, det tackar jag för.

När lämnade de restaurangen och när bröt de 2 upp sällskapet den dagen?
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-08-28 kl. 17:26.
2008-08-28, 17:30
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Sedärja, det tackar jag för.

När lämnade de restaurangen och när bröt de 2 upp sällskapet den dagen?
Då A lämnade sällskapet CS och D vid 15-tiden och de fortsatte till en pub för att käka så kan nog jag tänka mig att CS har alibi till 16-16.30.
2008-08-28, 17:50
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
T jobbade hemifrån eftersom han känt en obehagskänsla och oro under helgen och även denna dag. Dessutom saknade arbetsplatsen ABF den bild hanteringsprogram som han var i behov av för att jobba på en affisch.
Det framkommer att även E skulla ha bilen denna dag den 17/3.

Jaha???
2008-08-28, 17:51
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Då A lämnade sällskapet CS och D vid 15-tiden och de fortsatte till en pub för att käka så kan nog jag tänka mig att CS har alibi till 16-16.30.

Bra, då kan vi en gång för alla avskriva CS som den engelsktalande kvinnan på konserthuset, eftersom hon inte kan vara på två ställen samtidigt.
2008-08-28, 17:56
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Bra, då kan vi en gång för alla avskriva CS som den engelsktalande kvinnan på konserthuset, eftersom hon inte kan vara på två ställen samtidigt.

Och då är vi tillbaka från början när det gäller kvinnan som E mötte på konserten dagen innan dådet. Vem är hon?

Tycker det borde vara lätt att spåra vem den engelsktalande mörkhåriga kvinnan är? E tyckte ju att hon var lite obehaglig enligt PIE i slutpläderingen.
2008-08-28, 17:58
Medlem
Citat:

Ja förmodligen och i det här fallet så utesluter det nog CS från att kunna vara kvinnan på Konserthuset då det verkar som att det första mötet med kvinnan skall ha varit i snar anslutning till deras ankomst till Konserthuset.

Tilläggsprot. s. 642

Citat:
"Emma uppgav att hon har fått två minnesbilder. En av dem är från dagen innan det hände, på söndagen. De var
på Västerås konserthus. Togge började jobba och Emma gick för att hänga av sig kläderna och byta blöjor på
Saga då Max försvann. En kvinna kom fram till Emma.
Hon hade långt mörkt hår och en keps eller som en
basker nerdragen ända till ögonen och Emmas första tanke var hur kan människan se något för Emma såg inte
hennes ögon. Kvinnan började prata engelska med Emma som inte kan prata engelska på det sättet som kvinnan
gjorde och hon såg att Emma letade efter Max. Kvinnan sa, din son, eller, han är på toaletten. Max kom
springande och Emma tackade så mycket. Kvinnan sa vilken söt, eller, vilken söt dotter. Strax därefter kom
Togge och han måste ha mött henne i trappen.
På fråga svarade Emma att hon inte minns vilken tid de kom till Västerås. Innan de åkte vet Emma att hon
väntade på att Saga skulle vakna för att hon hade sovit middag till två eller så. Sen åkte de till Västerås. De
kanske kom till Västerås vid tre, parkerade bilen och handlade lite innan. Hon gissar på fyra.
Det var ett
evenemang som heter Musik direkt, det sändes också på radio. Emma så den här människan senare också, hon
gick förbi.
De var kvar där i några timmar. Emma tror att de åkte därifrån vid sex, halv sju."

Då har vi rett ut det och det var väl bra.
2008-08-28, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Och då är vi tillbaka från början när det gäller kvinnan som E mötte på konserten dagen innan dådet. Vem är hon?

Tycker det borde vara lätt att spåra vem den engelsktalande mörkhåriga kvinnan är? E tyckte ju att hon var lite obehaglig enligt PIE i slutpläderingen.

En anonym engelsktalande kvinna, som troligtvis bor i västerås och råkade befinna sig i konserthuset samtidigt som E. Who the fuck cares.

Enligt PIE ja, som alltid talar sanning, gör dig inte dummare än du redan gjort, för E har aldrig uttryckt någonting i den vägen.
2008-08-28, 18:04
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ja förmodligen och i det här fallet så utesluter det nog CS från att kunna vara kvinnan på Konserthuset då det verkar som att det första mötet med kvinnan skall ha varit i snar anslutning till deras ankomst till Konserthuset.
Tilläggsprot. s. 642
Då har vi rett ut det och det var väl bra.

Jepp, äntligen!

Undrar hur många som var på den där konserten? Jag menar att det är skillnad om det var 200st eller 5000st som ett exempel. Om man nu skulle spåra upp vem den engelsktalande, mörkhåriga kvinnan med neddragen keps är.
2008-08-28, 18:04
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Behöver inte svara utförligare på detta då Rock N Roll förtydligat hur det hela ligger till. Kan du inte släppa detta? Det var inget konstigt, bara en hjälpsam kvinna som uppmärksammade E på var M tagit vägen och sedan sa att S var söt. Jag skulle lätt göra samma sak själv, är jag en barnamörderska då?
Släpp halmstrået!
2008-08-28, 18:13
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Behöver inte svara utförligare på detta då Rock N Roll förtydligat hur det hela ligger till. Kan du inte släppa detta? Det var inget konstigt, bara en hjälpsam kvinna som uppmärksammade E på var M tagit vägen och sedan sa att S var söt. Jag skulle lätt göra samma sak själv, är jag en barnamörderska då?
Släpp halmstrået!

Men om CS frias så måste polisen börja om från början. Och då finns olika alternativ att gräva i oavsett vad ni som verkar vara övertygade om CS skuld tycker.
Detta är tråden om alternativa gm.
Senast redigerad av nackepa 2008-08-28 kl. 18:15. Anledning: rättning
2008-08-28, 18:18
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Men om CS frias så måste polisen börja om från början. Och då finns olika alternativ att gräva i oavsett vad ni som verkar vara övertygade om CS skuld tycker.
Detta är tråden om alternativa gm.
Jag är ledsen att behöva berätta det här för dig, men enligt polisen finns det inga fler alternativ att gräva i.

Hade det funnits fler så hade de grävt där också, men det antar jag att du inte tror...
2008-08-28, 18:26
Bannlyst
Citat:
Släpp halmstrået!

Varför stör det dig så jättemycket att vi får fram vem hon är, om du inte bryr dig gör inte det då. Men vi vill ha reda på det och är allt okey och det var en snäll tös så släpper vi det när vi vet. Varför verkar du så orolig?
Visst är det intressant då denna påminner en del om GM enl E´s beskrivning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in