2008-08-25, 11:49
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då kan man heller inte säga att det är en hammare från skarpnäck som är mordvapnet.

Om det är just det faktum att det är en hammare de konstaterat som mordvapen, som du reagerar emot, så betyder det i så fall att du inte anser polis och rättsläkare kunniga nog för att dra en sådan slutsats, eller?
Du har ju själv så noga läst FUP och där kunnat ta del av analysen, samt själv se skadorna på E och barnen. Vad är det du försöker säga? Skriv i klartext istället för enstaka meningar. Det känns onekligen som att du famlar efter hamstrån.
2008-08-25, 11:53
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Att slå av någon hår så att det ser klippt ut, och saknar rötter, kan de ju stryka på en gång.

Varför det? Om du t.ex. slår med klodelen av en hammare (eller som du själv nämner, en liten kofot) mot huvudet slår du ju av hårstråna. Vad är det för konstigt med det? Ingen av oss är har väl den expertis att kunna uttala sig om ifall ett hårstrå på ett foto har blivit avklippt, avskuret eller avslaget (enl. mitt exempel ovan), det förlitar jag mig dock på att SKL-personalen har.
2008-08-25, 11:59
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Varför det? Om du t.ex. slår med klodelen av en hammare (eller som du själv nämner, en liten kofot) mot huvudet slår du ju av hårstråna. Vad är det för konstigt med det? Ingen av oss är har väl den expertis att kunna uttala sig om ifall ett hårstrå på ett foto har blivit avklippt, avskuret eller avslaget (enl. mitt exempel ovan), det förlitar jag mig dock på att SKL-personalen har.

Men tricket är att slå av håret så att det inte slits bort med rötter, utan "klipps" av på ett snyggare sätt.
2008-08-25, 12:00
Bannlyst
Citat:
Det kan t ex vara en mindre kofot också. FUn utesluter inte andra, hammarliknande tillhyggen.

Finns 29cm långa och där klodelen har samma bredd som en standardhammare.
2008-08-25, 12:03
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Finns 29cm långa och där klodelen har samma bredd som en standardhammare.

Perfekt storlek för en tjuv. Ett bräckjärn som man lätt kan ha innanför en jacka.
2008-08-25, 12:09
Medlem
PappasPralins avatar
Slutplädering - alt. gm/hotbild

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3172890.ab

"Nicklas Jangestigs biträde Kari Skönebrant pläderar:
Polisen har sökt efter en alternativ gärningsman.

– Men det har inte framkommit någon annan alternativ hotbild och det finns ingen tvekan om att gärningsmannen sitter på andra sidan (rättssalen)."
2008-08-25, 12:10
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Men tricket är att slå av håret så att det inte slits bort med rötter, utan "klipps" av på ett snyggare sätt.

Ursäkta om jag missuppfattar dig men menar du att om man slår någon i huvudet med en hammare eller kofot så borde inte hårstråna se "avklippta" avslagna" ut?
2008-08-25, 12:10
Bannlyst
Citat:
Perfekt storlek för en tjuv. Ett bräckjärn som man lätt kan ha innanför en jacka.

Lol! Troligt att en tjuv med kofot ska göra inbrott i ett hus där det är folk hemma, och på köpet begår dubbelmord och mordförsök... *s*

Ni är ju helt sinnesssvaga.
2008-08-25, 12:11
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3172890.ab

"Nicklas Jangestigs biträde Kari Skönebrant pläderar:
Polisen har sökt efter en alternativ gärningsman.

– Men det har inte framkommit någon annan alternativ hotbild och det finns ingen tvekan om att gärningsmannen sitter på andra sidan (rättssalen)."

Vilket skitsnack. N och Bubbas hot är totalt bortglömda, eller?
2008-08-25, 12:13
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Jaha, så nu är det en tjuv (påtänd eler skogstokig då antar jag, eftersom han/hon isf gör inbrott i en upplyst villa på kvällen när de flesta är hemma!) som fått frispel och gett sig på E, M och S. Är det så du menar, eller ville du bara poängtera att en liten kofot är ett hett tips om någon här i tråden skulle vilja göra karriär som tjuv?
2008-08-25, 12:14
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Lol! Troligt att en tjuv med kofot ska göra inbrott i ett hus där det är folk hemma, och på köpet begår dubbelmord och mordförsök... *s*

Ni är ju helt sinnesssvaga.

Ja, det har ju aldrig hänt förut att någon bryter sig in och begår dubbelmord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article116019.ab
2008-08-25, 12:14
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Vilket skitsnack. N och Bubbas hot är totalt bortglömda, eller?

Inte bortglömda, snarare avskrivna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in