2008-08-23, 02:04
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag svarar, det var inte till mig frågan var ställd, men ändå. Wildone kan naturligtvis också svara.

Eftersom T inte är misstänkt är väl allt om honom givetvis oväsentligt! Såvida det inte rör E:s kontakter med honom kring attentatet, t.ex tidpunkter för SMS, för att fastställa E:s förehavanden, för att fastställa när brottet ägde rum.

Annars är väl allt kring T oväsentligt. Han kan vara intresserad av näsdukssamling, musik, köra fort, skriva poetiskt, vad som helst. Han är avförd som GM pga tidsaspekten. Jag kan inte geografin kring Arboga, men litar på att det har utretts. Jag kan inte komma på någon anledning till varför han skulle har gått fri från utredning. Alltså har han utretts, och befunnits oskyldig. Därmed kan man säga att han kan vara precis hur som helst som person, han är ändå oskyldig.
Faktum är att T inte är utredd. Förhörd som vittne och målsägande är han men inte utredd.
Visst har han fått en obekväm fråga om tågbiljett som hittades vid E samt sina kläder intagna på SKL men man kan knapp påstå att T synats och inte heller i hans vänners vittnesförhör.
2008-08-23, 02:04
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Varför genomförde då inte gm dådet? Kan bero på att h*n trodde dom var döda efter att slagit dom alla hårt och rejält. Alla kanske till början låg helt avtuppade innan läten från E senare kom och gm hunnit lämna plats.

Många har inte tänkt på detta scenario. Spinner man vidare på den tråden så kan det förklara en hel del. Om man nu spekulerar i alternativ gm.
2008-08-23, 02:09
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ingen vet exakt tid då dådet skedde. Det kan ha hänt runt 18.20.

Ja, varför inte?
Fullt möjligt om man tänker sig att gm senare chattat med E:s syster.
2008-08-23, 02:12
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Finns det inte fall som utförts under "hjärnsläpp" där de sen "vaknar till" och inser vad de gjort.

Jo, detta har jag själv varit inne på tidigare i den här tråden. Att det kan ha gjorts i raseri, inte planerat.
2008-08-23, 02:12
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
DU anser att det är fastställt. Det gör inte JAG.
Din åsikt är inte mer värd än någon annans, din åsikt betyder inte att något är fastställt.

Har aldrig påstått att min åsikt är mer värd än någon annans. Dock är det ju inte enbart min åsikt att T är avförd från misstankarna om brott, utan även polisens. Varför misstänker du fortfarande honom???
2008-08-23, 02:14
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag besvarade bara Pappa Pralin som menade att skon låg i köket p.g.a. räddningspersonal.

Kan det inte vara en innesko? Sen håller jag med om att skon kan ha hamnat där när barnen lekt. Men också av andra orsaker. Tycker att det är en viktig detalj bland många.

Har inte menat något, bidrog bara med min teori/spekulation. Det går bra att avfärda den om den anses vara ointressant eller felaktig.
2008-08-23, 02:18
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vad du eller jag säger är väl inte relevant.
Det viktiga är väl vad polisen kommer fram till.

Men det är väl inget fel i att hjälpa polisen på traven lite?
2008-08-23, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Har aldrig påstått att min åsikt är mer värd än någon annans. Dock är det ju inte enbart min åsikt att T är avförd från misstankarna om brott, utan även polisens. Varför misstänker du fortfarande honom???

Det kan du läsa i mina inlägg i trådarna.Jag orkar inte gå igenom allt det igen.
Det har ju kommit undan för undan .Men sök på mina inlägg så framgår det ganska klart.
2008-08-23, 02:44
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jo, detta har jag själv varit inne på tidigare i den här tråden. Att det kan ha gjorts i raseri, inte planerat.
Jag är också inne på att det är raseri som ligger bakom dådet.
På det grundar jag på Es inneskor där den ena är på golvet vid diskbänken och den andre skon ligger vid Sagas koja som ligger i hallen utanför köket.
Det verkar som E flytt från någon som befunnit sig inne i huset.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-08-23 kl. 02:46.
2008-08-23, 03:02
Medlem
nackepas avatar
Citat:
På det grundar jag på Es inneskor där den ena är på golvet vid diskbänken och den andre skon ligger vid Sagas koja som ligger i hallen utanför köket.

Höll hon på med disken efter maten? Finns det någon information om det?
2008-08-23, 03:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Jag tror också att det kan vara raseri som ligger bakom detta, varför annars detta övervåld; tror knappast det var ett rån som gått snett... Men själva dådet kan ju ha planerats ändå...

"Crime of passion" är väl sällan planerat och då ligger raseri p g a svartsjuka, svek, att man blivit kränkt, o s v, bakom. Men om det är CS som är skyldig så tyder väl en hel del på att det var planerat; tågresan på kvällen, medtaget (?) vapen. Kanske ett planerat "crime of passion", i s f
2008-08-23, 03:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Höll hon på med disken efter maten? Finns det någon information om det?
Då polis fotograferade villan efter dådet så har då inte E hunnit diska,
detta kan man se på foton tagna i köket.
I FUP framkommer det att E lagar mat mellan 17-18 och sen vid 18 så tittade barnen på Bollibumpa och dropp lades på Saga kl. 19. och då även sagoläsning för Max.Vid 21-22 så var det läggdax för E.
Frågan är när E hann diska upp middagsdisken?
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-08-23 kl. 03:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in