2009-03-13, 16:46
  #12613
Medlem
SingleStars avatar
Det finns inget som talar varken för Christines oskuld eller skuld i det här fallet. Det mest anmärkningsvärda är att det finns inga påtagliga bevis för hennes skuld och att beviskraven i tingsrätt och hovrätt har varit för låga i det här fallet då det har varit ett rent indiciemål.

Jag hade rätt i vad som skulle anföras i en överklagan till HD enligt Experessen i dag. Den överklagan inlämnades i dag till Högsta domstolen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1497284/

"Per-Ingvar Ekblad menar också att domen i hovrätten håller öppet för alternativa gärningsmän."

Jag vill påskina att alla som är tvärsäkra på Christines skuld som oskuld till dådet är vanskligt ute och lutar sig mot osäkra teser som inte fysiskt kan bevisa någonting förutom att det är för osäkert att uttala sig säkert. Vad folk tror är en sak vad som är riktigt är en helt annan sak.

Hade jag suttit i rätten så hade jag friat i brist på bevis som skulle kunna knyta Christine till brottet. Rätten till frihet är så grundläggande att den är okränkbar och jag skulle aldrig kunna ha på mitt samvete att en oskyldig sitter i fängelse. Hellre att 99 skyldiga går fria än att en oskyldig sitter frihetsberövad.

Jag anser att vi behöver en lagstftning som tar stöd i den europeiska konventionen om de mänskliga fri- och rättigheterna som skulle kunna ga straffansvar för felaktiga frihetsberövanden. Denna som är min åsikt aktualiserades nu av det frihetsberövade som skedde med läkaren vid Astrid Lindgrens barnsjukhus. Åklagare har för mycket makt och för lite ansvar för felaktigt myndighetsutövande. Dessutom är skadestånden för frihetsberövandena alldeles för låga i förhållande till den skada som uppstår för den drabbade.

Med hjälp av DNA har många fall på sistone uppmärksammats där folk som har suttit mer än 10 år i fängelse ha friats från ansvar för brott. Dessa människor kan aldrig få tiden åter. Aldrig i något fall har den domstol som dömt eller den åklagare som ingett åtalet till domstolen dömts för det felaktiga frihetsberövande som har skett för att man inte har rubricerat det som olaga frihetsberövande.

Möjligheten att hitta bevis som kan ge mer säker slutledningen i det här målet har nu omöjliggjorts med tanke på förfluten tid, avskärmad sökning efter alternativ till gärningsperson vid tiden strax efter morden och att man inte har använt de bevis som finns.
2009-03-13, 17:09
  #12614
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Enda rimliga sätten att, med all säkerhet, veta att hon är oskyldig är:
a) Man var, personligen, med CS på annan plats än mordplatsen då morden utfördes
b) Man vet vem som utförde morden (detta inkluderar mördaren själv)

Edit: Att tro, eller vara övertygad om, att hon är oskyldig är en helt annan sak.
Ja men så skrev du inte, du skrev: Om du vet att hon är oskyldig så måste du dessutom veta vem som är skyldig
Vilket skulle betyda att a och b måste gälla samtidigt, vilket du nu inte påstår längre.
2009-03-13, 17:15
  #12615
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det finns inget som talar varken för Christines oskuld eller skuld i det här fallet.
Det där var inte genomtänkt va?
2009-03-13, 17:19
  #12616
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Ja men så skrev du inte, du skrev: Om du vet att hon är oskyldig så måste du dessutom veta vem som är skyldig
Vilket skulle betyda att a och b måste gälla samtidigt, vilket du nu inte påstår längre.
Jag förutsatte, kanske felaktigt, att "Christinelover" inte varit tillsammans med CS vid tiden för morden då denne isf borde ha trätt fram. Alltså gäller "b" i detta fall.
2009-03-13, 17:30
  #12617
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Bävern försöker, återigen, misstänkliggöra T.


Jaja det är så dags igen. Himla tröttsamt med detta cirkelargumenterande. Bävern landar ju alltid tillbaka på samma punkt som han började på. Borde naturligtvis ha tänkt på det.
2009-03-13, 19:04
  #12618
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Bävern försöker, återigen, misstänkliggöra T.

Men du, vi blir inte kompisar igen och du gör så här. Men du har lite fel i ditt påstående, typ allt. Det handlar inte om T tyvärr, men om du vill kan vi diskutera han. Men som sagt jag har lite annat jag funderar över.

Nu är det Fredagkväll Boisis, så nu är vi trevliga och får en intressant och bra helg...Eller.
2009-03-13, 19:45
  #12619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det finns inget som talar varken för Christines oskuld eller skuld i det här fallet. Det mest anmärkningsvärda är att det finns inga påtagliga bevis för hennes skuld och att beviskraven i tingsrätt och hovrätt har varit för låga i det här fallet då det har varit ett rent indiciemål.

osv...

Du har inte mkt rätt i det du skriver. Det är oigenomtänkt svammel.

Beviskraven i denna förhandling är absolut inte för låga. Du har ett offer som överlevde attacken och kunde peka ut gärningsmannen. Så du ska inte snacka om att beviskraven varit för låga.

Det du och dina konspirationsvänner bör sätta er emot är tingsrättens och hovrättens bedömning att hon pekar ut rätt mördare, dvs. att hennes minnesbild är korrekt. INTE beviskraven!
__________________
Senast redigerad av AsAc 2009-03-13 kl. 19:47.
2009-03-13, 19:47
  #12620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ingen kan ta dig på allvar med det användarnamnet och det sätt som du säger dig veta att hon är oskyldig.

Om du vet att hon är oskyldig så måste du dessutom veta vem som är skyldig. Fram med namnet bara, så löser det sig säkert.

Vill bara säga det var länken ja hittade som var intressant.
sen är mitt nickname inget med det o göra....
la mer komiskt o se kändis bilder på olika nicknames här inne.

Det finns tre tjänstefel i hela fallet.

1. Ledande frågor under förhör där vittnen ändrar sina utsagor.
2. Ej protokollförsedda beslag.
3. Jävig nämndeman.

Fakta är att ingen har sett Schürrer på Verktygsgatan.
Fakta är att inga spår finns av Schürrer på brottsplatsen.
Fakta är att inget mordvapen har hittats.
Fakta är att inget vittne har kunnat peka ut Schürrer på tåget.
Fakta är att förhör har inte genomförts med alla personer involverade.
Fakta är att mastningar har inte gjorts av alla mobiler av alla personer inblandade.
Fakta är att vittnen uppger olika tider för observationer.
Fakta är att vittnen uppger olika individer från första dygnet till nästkommande tid.
Fakta är att det saknas vidare ramar i andra möjliga gärningsmän.
Fakta är att inget finns som binder Schürrer till mordplatsen.
Fakta är att inget finns som binder Schürrer till mordoffren.
2009-03-13, 19:53
  #12621
Medlem
Sen kan ni kolla in http://christinesc.blogspot.com/

Jag försvar inte Schürrer. Jag försvarar hennes rätt till rättvis rättegång

Alla tänkbara scenarier har inte utretts. Fallet uppvisar gravt många lösa trådar.
2009-03-13, 19:57
  #12622
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christinelover
Vill bara säga det var länken ja hittade som var intressant.
sen är mitt nickname inget med det o göra....
la mer komiskt o se kändis bilder på olika nicknames här inne.

Det finns tre tjänstefel i hela fallet.

1. Ledande frågor under förhör där vittnen ändrar sina utsagor.
2. Ej protokollförsedda beslag.
3. Jävig nämndeman.


Fakta är att ingen har sett Schürrer på Verktygsgatan.
Fakta är att inga spår finns av Schürrer på brottsplatsen.
Fakta är att inget mordvapen har hittats.
Fakta är att inget vittne har kunnat peka ut Schürrer på tåget.
Fakta är att förhör har inte genomförts med alla personer involverade.
Fakta är att mastningar har inte gjorts av alla mobiler av alla personer inblandade.
Fakta är att vittnen uppger olika tider för observationer.
Fakta är att vittnen uppger olika individer från första dygnet till nästkommande tid.
Fakta är att det saknas vidare ramar i andra möjliga gärningsmän.
Fakta är att inget finns som binder Schürrer till mordplatsen.
Fakta är att inget finns som binder Schürrer till mordoffren.

Min fetmark

1. Ge gärna förslag på ledande frågor i förhören
2. Du menar tröjan?
3. Jävfrågan prövades och utslaget blev vad?
2009-03-13, 20:00
  #12623
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christinelover
Sen kan ni kolla in http://christinesc.blogspot.com/

Jag försvar inte Schürrer. Jag försvarar hennes rätt till rättvis rättegång

Alla tänkbara scenarier har inte utretts. Fallet uppvisar gravt många lösa trådar.
Du "försvarar inte CS", men du vet att hon är oskyldig?

Går det ihop tycker du?
2009-03-13, 20:14
  #12624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christinelover
Vill bara säga det var länken ja hittade som var intressant.
sen är mitt nickname inget med det o göra....
la mer komiskt o se kändis bilder på olika nicknames här inne.

Det finns tre tjänstefel i hela fallet.

1. Ledande frågor under förhör där vittnen ändrar sina utsagor.
2. Ej protokollförsedda beslag.
3. Jävig nämndeman.

Fakta är att ingen har sett Schürrer på Verktygsgatan.
Fakta är att inga spår finns av Schürrer på brottsplatsen.
Fakta är att inget mordvapen har hittats.
Fakta är att inget vittne har kunnat peka ut Schürrer på tåget.
Fakta är att förhör har inte genomförts med alla personer involverade.
Fakta är att mastningar har inte gjorts av alla mobiler av alla personer inblandade.
Fakta är att vittnen uppger olika tider för observationer.
Fakta är att vittnen uppger olika individer från första dygnet till nästkommande tid.
Fakta är att det saknas vidare ramar i andra möjliga gärningsmän.
Fakta är att inget finns som binder Schürrer till mordplatsen.
Fakta är att inget finns som binder Schürrer till mordoffren.

Varför berättar hon inte sanningen om vad hon gjorde i Arbåga den dagen då? Och varför outar hon inte sina vänner? Förklara för mig som har så fel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in