2009-02-13, 17:43
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Nei selvsagt ikke! Han var iført ytterjakken når ambulansen kom til. Blodspor på alle hans yttertøy er forenlig med at han har hjulpet E. Det var en kald kveld iflg T. Han frøs også når han satt i bilen..

Jag är helt inne på din linje
Har också kikat efter nu och det är ju uppenbart att det inte finns någon som helst mystik gällande fläckarnas vara eller icke vara på T's kläder.
2009-02-13, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är påbörjat..i allra högsta grad.

Oj det var snabba ryck, jag fick för mig att det omtalade emailet kom till polisens kännedom idag och de har redan inlett en förundersökning? Dem har dessutom redan informerat en misstänkt om att h*n är misstänkt? Den här förundersökningen kommer ju slå arbogafallet med hästlängder i tjänstefel om det stämmer, jag kan ju aldrig tänka mig att polisen informerar en misstänkt för brott att de är misstänkt innan de hört personen i fråga. Eller har jag bara missförstått det hela?
2009-02-13, 18:21
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag är helt inne på din linje
Har också kikat efter nu och det är ju uppenbart att det inte finns någon som helst mystik gällande fläckarnas vara eller icke vara på T's kläder.

Kanske själva huvan hängde på utsidan....bak på ryggen, har du tänkt på det
2009-02-13, 20:47
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Kanske själva huvan hängde på utsidan....bak på ryggen, har du tänkt på det
Det finns väl ingen anledning att tramsa om den försvunna huvtröjan? Även om inte det är ett avgörande bevismaterial så är själva faktumet att det saknas en SKL-analys av den i förundersökningen ett bevis på att någon har klantat till det i utredningen.
2009-02-13, 20:55
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det finns väl ingen anledning att tramsa om den försvunna huvtröjan? Även om inte det är ett avgörande bevismaterial så är själva faktumet att det saknas en SKL-analys av den i förundersökningen ett bevis på att någon har klantat till det i utredningen.

Vi vet ju inte om det fanns något blod som behövde analyseras av SKL på tröjan.
Tekniska i Västerås analyserade kläderna innan de skickades till SKL.
Fanns det inget blod på tröjan så behövdes den heller inte skickas till SKL eftersom syftet med SKL:s analys var att utröna om kläderna kunde komma från en gärningsman.
2009-02-13, 21:31
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vi vet ju inte om det fanns något blod som behövde analyseras av SKL på tröjan.
Tekniska i Västerås analyserade kläderna innan de skickades till SKL.
Fanns det inget blod på tröjan så behövdes den heller inte skickas till SKL eftersom syftet med SKL:s analys var att utröna om kläderna kunde komma från en gärningsman.
SKL har ändå analyserat jacka, skjorta och halsduk utan att specificera ett speciellt syfte för analysen. På jackan hittades några hårstrån som då fick ett bevisnummer beroende på var de hittades. Som jag skrev så tror jag inte att huvtröjan innehåller någon avgörande bevisning, men det är tvivelsutan så att en avsaknad av en SKL-analys av den i förundersökningen är en brist i utredningen. Ett bevis på att det har begåtts ett misstag i utredningen.

Det finns nog ingen utredning utan misstag, men jag tycker det är mycket positivt när allmänhetens granskning kan påvisa myndigheternas misstag.
2009-02-13, 21:40
Medlem
Frubeates avatar
Huvtröjan

Varför har ingen här i tråden helt enkelt kontaktat polisen och frågat om den?
2009-02-13, 21:47
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Polisen borde väl veta själva vad som beslagstog av Ts kläder.
Tydligen hamnade inte huvtröjan i polisens protokoll över beslagtagna kläder av någon anledning.
FUP s.440
2009-02-13, 21:57
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Ts svarta huvtröja verkar ha "försvunnit" på polisstationen i Köping.
2009-02-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ts svarta huvtröja verkar ha "försvunnit" på polisstationen i Köping.
Och du menar med "försvunnit" att..?
Jag är ingen tankeläsare...
2009-02-13, 22:01
Medlem
eloges avatar
Citat:
Var det inte så att miapetter kontaktade polisen angående huvtrövan och fick till svar att jodå, allt är väl med den? Tydligen kunde alla ringa och fråga hur det stog till med den.
2009-02-13, 22:04
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Var det inte så att miapetter kontaktade polisen angående huvtrövan och fick till svar att jodå, allt är väl med den? Tydligen kunde alla ringa och fråga hur det stog till med den.

Men nu tramsar du själv eloge...fy skäms!
Det var faktiskt en seriös fråga....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in