2008-08-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det var gamla gubben som åkte bil genom Valsta snackandes i Torgnys mobil så Torgny kunde döda Max, Saga och Emma. Det var därför Torgny var så lugn på brottsplatsen efter ambulanserna hade komit fram. Det här är bevis på att Torgny är skyldig och att komplotten utförts av minst två personer. Gamle gubben kom förbi brottsplatsen innan första ambulansen var på plats så Torgny kunde ge honom hammaren samt den svarta munkjackan. Beviset på att så skedde var att varken den svarta munkjackan, hammaren eller den gamla mannen sågs av ambulanspersonalen när den kom fram. Motivet för att döda barnen och Emma var att Emma inte ville bo ihop med Torgny. Vilket hon har uttryckt i ett av videoförhören.

Alltså är Christine helt oskyldig och borde släppas och få ett rejält skadestånd. Samtidigt borde man ta skadeståndet från åklagarkammaren i Västerås så att den går i konkurs.

Jag är inte säker på att Cs är skyldig, men det är sannolikt att Torgny var lugn och avstängd pga att han befann sig i chock på brottsplatsen. Så hans beteende kan inte indikera någonting egentligen, snarare förstärker beteendet en teori om chock eftersom avstängning är karakäristiskt för just chock.
2008-08-04, 15:18
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Din teori brister då Emma överlevde.. det hade hon knappast hade gjort om han T tänkt döda henne. Han säger ju när han snackar med SOS att hon andas och gör läten av sig osv.. han hade lätt kunnat göra slut på henne med en hammare om han velat.

Det är givet att han inte är skyldig. Dags att öppna ögonen nu.

Precis, men dessvärre så har vissa personer på den här tavlan snöat in sig helt på sina konspirationsteorier om att T är något slags kriminellt mastermind.

OM CS inte är skyldig (vilket jag anser är rätt osannolikt i det här läget), så är det antagligen en person som vi inte har hört talas än som är gärningsmannen.
2008-08-04, 17:38
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Jag tänkte på en grej! Vad är det som säger att inte sambon och mamman planerade allt tillsammans, och för att det skulle se verkligt ut så mördade de båda barnen och sedan fick mamman ta emot lite slag av hammarn från sambon, för att ingen skulle misstänka henne, och mamman är sedan alibi till sambon och säger att det var tyskan, som råkade befinna sig i arboga, kanske visste det om att tyskan befann sig i arboga, eller så hade de lite tur, för vad jag förstår så har tyskan varit ofta i arboga och därför är det inte så konstig att hon även denna dag befann sig där, det är ju inte precis som det var första gången som tyskan var där!

Eller så kan det ha varit sambon ensam och bara missat att döda mamman han kanske trodde att hon skulle dö senare? Han kan också ha blivit handlingsförlamad och ångrat sig och som en del påstod ingen vet ju hur man hade reagerat i en sådan situation, kanske han ångrade sig och kunde inte längre döda mamman, men han kan ju gärna inte erkänna att han dödade barnen, så nu spelar han hjälten istället som ringde ambulansen och sedan järntvättar han mamman med info om tyskan!

Det finns ialla fall 100 olka sätt som sambon kunnat utföra och planerat dessa mord, man vet inte om han visste att tyskan var i området eller inte, jag tycker det är förbannat dåligt att bara misstänka tyskan av åklagarn, sambon är minst lika skyldig i mina ögon!

Om tyskan döms till livstid, så hoppas jag att sambon när han är 90år eller något avslöjar att det var han som mördade alla och tyskan är oskyldig!

Till er som tror att tyskan kan dömas till vård, glöm det! För att dömas till vård krävs det att tyskan var såpas sjuk att hon vid mordtillfället inte visste vad hon gjorde, och detta kan uteslutas, genom att hon visste att hon skulle dölja blodfläckar slänga kläder hammare mm. hon drog till och med till tyskland, så hon kommer om hon döms garanterat att dömas till livstid och inget annat det är också uteslutet med 10år, då morden var såpas planerade och brutalt utförda som de var, dessutom på barn, så döms hon blir det livstid till 100% det sätter jag mitt medlemskap på FB på!

Men med dagens bevis får och kan hon enligt svensk lag ej dömas, speciellt inte när det finns en sambo som är minst lika misstänkt! Men det är domaren som avgör i slutändan och inte lagen!
2008-08-04, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Jag tänkte på en grej! Vad är det som säger att inte sambon och mamman planerade allt tillsammans, och för att det skulle se verkligt ut så mördade de båda barnen och sedan fick mamman ta emot lite slag av hammarn från sambon

Lite? Hon hade allvarliga skallskador och var nära att dö, och låg i koma. Om hon hade haft skador på kroppen så hade detta scenario varit innanför rimlighetens gränser, men nu är det definitivt långt utanför.

Citat:
Eller så kan det ha varit sambon ensam och bara missat att döda mamman han kanske trodde att hon skulle dö senare? Han kan också ha blivit handlingsförlamad och ångrat sig och som en del påstod ingen vet ju hur man hade reagerat i en sådan situation, kanske han ångrade sig och kunde inte längre döda mamman, men han kan ju gärna inte erkänna att han dödade barnen, så nu spelar han hjälten istället som ringde ambulansen och sedan järntvättar han mamman med info om tyskan!

Men i sådana fall måste någon ha åkt runt med Ts telefon, och han måste också ha bytt kläder efter dådet, och gjort sig av med vapnet, och nu i efterhand arbetat hårt med att implementera andra minnen hos E. Det är väldigt orimligt.

Citat:
Men med dagens bevis får och kan hon enligt svensk lag ej dömas, speciellt inte när det finns en sambo som är minst lika misstänkt! Men det är domaren som avgör i slutändan och inte lagen!

Nu ljuger du, tyskan är långt mer trolig som förövare. I hennes fall har vi ett motiv, hon står utan alibin, hon kan inte förklara vad hon hade i Arboga att göra, hon har tidigare uttalat hot mot E och T, etc.
2008-08-04, 17:58
Medlem
Citat:
Till er som tror att tyskan kan dömas till vård, glöm det! För att dömas till vård krävs det att tyskan var såpas sjuk att hon vid mordtillfället inte visste vad hon gjorde, och detta kan uteslutas, genom att hon visste att hon skulle dölja blodfläckar slänga kläder hammare mm. hon drog till och med till tyskland, så hon kommer om hon döms garanterat att dömas till livstid och inget annat det är också uteslutet med 10år, då morden var såpas planerade och brutalt utförda som de var, dessutom på barn, så döms hon blir det livstid till 100% det sätter jag mitt medlemskap på FB på!

Men kom ihåg att livstids fängelse i Sverige bara är 16 års strafftid. Praxis nuförtiden är ju att om man inte är farlig så ska man bli frigiven efter 25 år, och om man sköter sig i fängelset blir man ju utsläppt efter 2/3-delar av straffet.
2008-08-04, 19:30
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta

Men i sådana fall måste någon ha åkt runt med Ts telefon.

Förklara detta väldigt nogrant! Så skall jag sedan komma med motargument
2008-08-04, 19:35
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Men kom ihåg att livstids fängelse i Sverige bara är 16 års strafftid. Praxis nuförtiden är ju att om man inte är farlig så ska man bli frigiven efter 25 år, och om man sköter sig i fängelset blir man ju utsläppt efter 2/3-delar av straffet.

Nja, jag kan säga att vi har personer i sverige som fått livstid och suttit längre än 16år, dock vet jag inte hur vanligt det är men jag vet att det förekommer! Antalet dömda livstidsstraff har ju dessutom ökat otroligt mycket senaste 20åren, så man har ju ingen direkt forskning på hur många av dem som på slutet av 90talet som blev dömda till livstid kommer att få tidsbestämt straff!
2008-08-04, 20:03
Medlem
men herregud människor

Ser ni inte att enbart tyskan är skyldig....
2008-08-04, 20:20
Medlem
Citat:
Förklara detta väldigt nogrant! Så skall jag sedan komma med motargument

Va? Det är väl inte så konstigt. Du vet, polisen kan se mot vilka mobilmaster en telefon varit uppkopplad.
2008-08-04, 20:22
Medlem
Citat:
Nja, jag kan säga att vi har personer i sverige som fått livstid och suttit längre än 16år

Ja, om man är farlig, inte färdigrehabiliterad eller om man misskött sin tid i fängelset så får man så klart sitt tidsbestämt. Men de flesta är ju det. Den där gamla terroristen Abu Talb fick tidsbestämt, Flink kommer antagligen få det, etc. Den uttryckta praxisen är att livstidstraff ska omvandlas till 25 års fängelse om fången är rehabiliterad.
2008-08-04, 20:49
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Jag tänkte på en grej! Vad är det som säger att inte sambon och mamman planerade allt tillsammans, och för att det skulle se verkligt ut så mördade de båda barnen och sedan fick mamman ta emot lite slag av hammarn från sambon, för att ingen skulle misstänka henne, och mamman är sedan alibi till sambon och säger att det var tyskan, som råkade befinna sig i arboga, kanske visste det om att tyskan befann sig i arboga, eller så hade de lite tur, för vad jag förstår så har tyskan varit ofta i arboga och därför är det inte så konstig att hon även denna dag befann sig där, det är ju inte precis som det var första gången som tyskan var där!

Lite slag av hammaren? E fick ta emot väldigt många slag och var också oerhört nära att stryka med. Något långsökt att hon själv skulle varit inblandad i misshandeln på sig själv. Och visserligen hade CS varit i Arboga ett par gånger under mars månad, men hur skulle E och T veta det? De kan ju inte bara skylla på CS och hoppas att hon ska befinna sig i Arboga samma kväll!

Citat:

Nu var ju även M och S vid liv, när T ringde efter ambulans. Alltså kan han inte bara ha "ångrat" att han försökte döda E utan i så fall misslyckats ganska brutalt med hela sin attack. Han kunde ju inte veta just då om barnen skulle överleva eller inte.

Citat:
Det finns ialla fall 100 olka sätt som sambon kunnat utföra och planerat dessa mord, man vet inte om han visste att tyskan var i området eller inte, jag tycker det är förbannat dåligt att bara misstänka tyskan av åklagarn, sambon är minst lika skyldig i mina ögon!

Menar du att T och CS skulle ha haft kontakt trots allt och att han därför skulle veta att hon var i Arboga på kvällen den 17 mars?

Nja, lite väl långsökt if you ask me.
2008-08-04, 22:05
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Va? Det är väl inte så konstigt. Du vet, polisen kan se mot vilka mobilmaster en telefon varit uppkopplad.

Ja det vet jag, men vad har det med sambons eventuella inblandning att göra?
Vad är det som säger att han inte åkte hem och dödade barnen och sedan direkt ringde SOS, och efter det så gömde han mordvapnet!

Detta kan han ju ha gjort oavsätt om hans mobil befann sig lite överalt, det viktiga är väl var mobilen befann sig när han kom hem och ringde SOS, var inte mobilen i hans närhet då menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in