Citat:
Ursprungligen postat av Fontainebleau
Alltså, det är ju självklart svårt att få utskrivet, det är ingen fysisk sjukdom du får det för, och det är lättare att fejka psykiska problem, lite värre att fejka cancer.
Förövrigt tog det mig 1-2 månader att få stilnoct, 1 månad att få sobril, 3 månader att få 20mg stilnoct till natten, 4 månader att få stesolid, sen fick jag atarax av en ny läkare för att han tyckte det var dumt att skriva ut stesolid till en 19-åring.
Förövrigt är ssri piss för de flesta, och någon undersökning visade att självmords antalet hos ungdomar som fick ssri/snri var högre än hos dem som de gav sockerpiller.
http://www.expressen.se/1.156771
Det är säkert många som fejkar. Men om man som jag haft ett antal läkarbesök med månader emellan, och ett antal psykologbesök i bagaget är det konstigt om de tror att man inte mår dåligt på riktigt.
Samtidigt som jag blir lite småirriterad på att läkarna inte skriver ut benzo mer frekvent känns det som om de delar ut SSRI-recept som om det vore nån jävla sockerkaka. Tog inte många minuter vid första läkarbesöket innan jag blev erbjuden skiten. Är inte ett skit förvånad ifall de fått order om att skriva ut mycket SSRI för att kunna utvärdera medicinen.