Hundensår:
Citat:
Nu läser jag ganska sällan på "revisions"forumet - men ett par saker har jag märkt.
Förintelseförnekare som ex Ezzelino och Alucard använder sig ofta av förolämpningar som syftar till förringa den andres intelligens. Ezzelino gömmer sig också bakom ett pseudoakademiskt språk - där avsikten givetvis är att få motståndaren att känna att han "inte riktigt begriper" vad det hela handlar om, bland all låtsaskrånglig terminologi.
Ofta ackompanjeras det hela med en starkt nedlåtande ton - som åtminstone får mig att tänka på tysk patriarkal uppfostran från 1800-talet.
Allt i avsikt att trycka till motståndaren utanför sakargumenten.
Citat:
Reg.datum: Jun 2007
..men kan förstås ha läst på olika fora innan dess. Hursomhelst läser du
ganska sällan på "revisions"forumet - men
ett par saker har du märkt på just det här forumet.
Citat:
Förintelseförnekare som ex Ezzelino och Alucard använder sig ofta av förolämpningar som syftar till förringa den andres intelligens. Ezzelino gömmer sig också bakom ett pseudoakademiskt språk - där avsikten givetvis är att få motståndaren att känna att han "inte riktigt begriper" vad det hela handlar om, bland all låtsaskrånglig terminologi.
Mitt omdöme i frågan kan naturligvis vara påverkat av att jag läst inlägg på det har forat så gott som…ja, nästan….dagligen i drygt fem år. Sånt intresse förvirrar omdömet, som ju ofta blir säkrare ju mindre man bryr sig om att bekräfta det, i linje med din signatur:
Citat:
Citat:
Reg.datum: Sep 2003
…gett honom gott väderkorn och kort stubin för illvilja och provokationer.
Men du får gärna leta upp nåt exempel på motsatsen – sökfunktionen är utmärkt på FB numera.
Citat:
Ezzelino gömmer sig också bakom ett pseudoakademiskt språk - där avsikten givetvis är att få motståndaren att känna att han "inte riktigt begriper" vad det hela handlar om, bland all låtsaskrånglig terminologi.
Jag skulle gärna vilja se även hans
pseudoakademiska språk dokumenterat.
Förklara också hur det märks att han ”gömmer sig”!
Och
vad han gömmer!! Gömmer sin okunnighet och ointresse för ämnet, osv, à la din signatur (se citat ovan)?
Vad menas med en
låtsaskrånglig terminologi?
Låtsas Ezzelino att ämnet är krångligare än det är, genom krånglig terminologi? När förolämpningarna inte lyckats…
Citat:
[…]förringa den andres intelligens.
???
Vad är hans (Ezzelinos) MENING med…
Citat:
[…]att få motståndaren att känna att han "inte riktigt begriper" vad det hela handlar om, bland all låtsaskrånglig terminologi.
???
Att motståndaren "inte riktigt begriper" att det handlar om att judarna utrotades under WWII? Eller "inte riktigt begriper" att det handlar om att gaskamrar för avlivning av människor fanns under samma period?
Det är Ezzelinos "agenda" här på forat?
Citat:
Allt i avsikt att trycka till motståndaren utanför sakargumenten.
Ezzelino vill för
sinom död och pina hindra att motståndaren befattar sig med sakargumenten här på Revisionist-forat?
Citat:
Nu läser jag ganska sällan på "revisions"forumet - men ett par saker har jag märkt.
Tillhör denna "agenda" sånt som märks, när man läser "ganska sällan" på det här forat?
................
Jag tror du låtsas märka saker här på
"revisions"forumet . Det är ett vanligt desinformationsknep, i linje med trådens ämne.
(Din signatur är din "Freudian slip"?)