Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-29, 17:59
  #1
Medlem
mtkors avatar
Har ett problem efter att jag skaffat XP SP3. När jag ska "draga och droppa" en musikfil eller en mapp från t.ex skrivbordet till en mapp på skrivbordet etc. så flyttas inte filen bara utan den kopieras och hamnar på den nya platsen OCH är kvar på den gamla platsen

Har både googlat & sökt på FB men inte hittat nåt. Nån som har en idé?
Citera
2008-07-29, 18:40
  #2
Medlem
oscarericsons avatar
kanske är någon backupfunktion eller ngt.. första som poppade upp i min skalle iaf
Citera
2008-07-29, 18:49
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Håll ned Ctrl samtidigt så flyttas den och inte bara kopieras.
Citera
2008-07-29, 21:50
  #4
Medlem
Ondkvists avatar
Eller drar med höger musknapp nedtryckt, och väljer vid släppandet vad som ska utföras.

Samma som i alla tidigare versioner.
Citera
2008-07-29, 21:57
  #5
Medlem
Carbonites avatar
Det är väl någon inställning man kan ändra också? i typ mappalternativ, vad som händer om man drar och droppar en fil. (har för mig det iallafall)
Citera
2008-07-29, 23:58
  #6
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Håll ned Ctrl samtidigt så flyttas den och inte bara kopieras.
Du menar väl shift?
Citera
2008-07-30, 16:15
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Nej, det beror på inställningarna. Jag menar Ctrl. Kan vara annat i avsedd version av Vista.
Citera
2008-07-30, 17:20
  #8
Medlem
mtkors avatar
Jo "Shift + flytta" fungerar ju utmärkt men det har jag inte behövt göra när innan jag formaterade om datorn. Udda bara att det ändrats.

Kan ju köra shift + flytta men vill att om jag flyttar på en fil/mapp så ska det "underförstått" betyda FLYTTA, inte kopiera :S
Citera
2008-07-30, 21:27
  #9
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det beror på inställningarna. Jag menar Ctrl. Kan vara annat i avsedd version av Vista.
Standard i Windows sedan Win95 är annars att mellan partitioner är default vid drag&drop kopiera. Inom samma partition är det flytta. Ctrl tvingar kopiering. Shift tvingar flytt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback