2008-07-29, 19:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Om Italienarna hade vräkt ut bidrag i samma omfattning som Sverige så hade troligen kriminaliteten varit lägre.
Antingen försörjer man dessa individer vilket som bekant är förenat med oerhörda kostnader eller så får man en ökad kriminalitet.
Att det inte ens hjälper med att försörja dessa individer är Sverige ett bra exempel på.
Likt förbannat så har vi fått en dramatisk ökning i kriminalitet.

Finns bara en lösning.
Ta inte hit dessa MÖ och afrikaner till EU.

Vad tror du kostar samhället mest: Kontrollerade bidrag eller okontrollerad kriminalitet? Detta gäller inte bara invandrare men även klassrelationerna i allmänhet. Ett samhälle med små sociala och ekonomiska skillnader har lägre kriminalitet än ett där det omvända förhållandet råder.

Du måste hålla med om att Sveriges invandrare verkar (jag orkar inte leta fram siffror, så jag kör på mitt allmänna intryck) vara mindra kriminella än Italiens, inte sant? Detta om något visar att pk-politik faktiskt fungerar.
Citera
2008-07-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Vad tror du kostar samhället mest: Kontrollerade bidrag eller okontrollerad kriminalitet? Detta gäller inte bara invandrare men även klassrelationerna i allmänhet. Ett samhälle med små sociala och ekonomiska skillnader har lägre kriminalitet än ett där det omvända förhållandet råder.

Du måste hålla med om att Sveriges invandrare verkar (jag orkar inte leta fram siffror, så jag kör på mitt allmänna intryck) vara mindra kriminella än Italiens, inte sant? Detta om något visar att pk-politik faktiskt fungerar.

Man kan i princip få vad som helst att fungera om man betalar tillräckliigt mycket.
Visst.

Egentligen borde frågeställningen vara : Vad kostar minst ?
Då blir det enkla svaret att inte ta in mellanöstern muslimer och somalier överhuvudtaget.
Det är det enkla svaret.
Citera
2008-07-29, 19:38
Medlem
Gunvald15s avatar
Jag är rätt säker på att nästintill alla italienare ser det här som något positivt, för massinvandringen har verkligen tagit hårt på deras stat. Det har pågått längre än i Sverige och utan några stora socialbidrag. Givetvis blir de olika folkgrupperna förbannade på varandra, militären måste fan kallas in nu.
Citera
2008-07-29, 19:40
Medlem
Citat:
Vill du då berätta hur det kommer sig att man i Sverige inte behöver använda armén för att upprätthålla ordningen. Även Sverige för ju, som du kanske vet, en mångkulturell politik.
Det skulle behövas men det skulle också behövas en smärre revolution för att denna ankdamm ska göra det nödvändiga.
Men det är hur som helst bara bara en tidsfråga eftersom problemen ökar exponentiellt med antalet blattar.
Citera
2008-07-29, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunvald15
Jag är rätt säker på att nästintill alla italienare ser det här som något positivt, för massinvandringen har verkligen tagit hårt på deras stat. Det har pågått längre än i Sverige och utan några stora socialbidrag. Givetvis blir de olika folkgrupperna förbannade på varandra, militären måste fan kallas in nu.

Således är detta även ett bevis på att det inte heller fungerar om man ställer krav på att invandrarna från vissa regioner skall försörja sig själva.

Tydligen finns det bara två val.

Göd dom med bidrag = lägre grad av kriminalitet.

Ställ krav på egen försörjning = högre grad av kriminalitet
Citera
2008-07-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
jag hoppas utvecklingen inte går så långt att det blir nödvändigt i Sverige också, men i så fall blir nog Malmö först ut.

Många verkar ha missat att det finns en rätt betydande skillnad mellan Italien och Sverige. Italien har nämligen en fullt professionaliserad yrkesmilitär, där soldater har full lön och utan problem gör det de blir tillsagda att göra, samt sedan länge en inarbetad tradition med en halvmilitär (och vid behov tungt beväpnad) polisstyrka.

Ursäkta en dum fråga, men exakt vad är det för militär förstärkning som den svenska polisen skulle få? Hemvärnet? Värnpliktiga? Knappast. Inte ens om Malmö badade i bajs och mord och regeringen utlyste undantagstillstånd. Det enda alternativ som finns är: http://www.beredskapspolisen.org/
Citera
2008-07-29, 19:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Man kan i princip få vad som helst att fungera om man betalar tillräckliigt mycket.
Visst.

Egentligen borde frågeställningen vara : Vad kostar minst ?
Då blir det enkla svaret att inte ta in mellanöstern muslimer och somalier överhuvudtaget.
Det är det enkla svaret.

Fast nu handlar den här tråden om de specifika åtgärderna i Italien. Huruvida man bör ha invandring är ämne för en annan tråd.
Citera
2008-07-29, 19:46
Medlem
Gunvald15s avatar
Citat:
Således är detta även ett bevis på att det inte heller fungerar om man ställer krav på att invandrarna från vissa regioner skall försörja sig själva.

Tydligen finns det bara två val.

Göd dom med bidrag = lägre grad av kriminalitet.

Ställ krav på egen försörjning = högre grad av kriminalitet

Det finns ett tredje val också..
Citera
2008-07-29, 19:52
Medlem
Citat:
Fast nu handlar den här tråden om de specifika åtgärderna i Italien. Huruvida man bör ha invandring är ämne för en annan tråd.

Helt rätt.

/mvh TS
Citera
2008-07-29, 19:54
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Många verkar ha missat att det finns en rätt betydande skillnad mellan Italien och Sverige. Italien har nämligen en fullt professionaliserad yrkesmilitär, där soldater har full lön och utan problem gör det de blir tillsagda att göra, samt sedan länge en inarbetad tradition med en halvmilitär (och vid behov tungt beväpnad) polisstyrka.

Ursäkta en dum fråga, men exakt vad är det för militär förstärkning som den svenska polisen skulle få? Hemvärnet? Värnpliktiga? Knappast. Inte ens om Malmö badade i bajs och mord och regeringen utlyste undantagstillstånd. Det enda alternativ som finns är: http://www.beredskapspolisen.org/

Visst är det så. Vi tänker oss en hypotetisk militär.
Skulle svenska värnpliktiga skickas ut skulle de snarare bli rånade på sina AK5or. Det är även som du påpekar politiskt omöjligt.

En annan skillnad mella Italien och Sverige tror jag är att svenskarna röstar med fötterna istället. Dels pga sin mentalitet och dels pga det finns plats. Här skiljer vi oss från det (som Babianen påpekade) tättbefolkade Italien.

Dock, leder detta i förlängningen att skillnaden mellan de etniska enklaverna och det svenska samhället förstärks och laddas likt en kondensator. Och till slut händer något vare sig vi vill eller inte. Till slut kan vi inte varken köpa oss fria eller flytta undan.
Senast redigerad av StuG 2008-07-29 kl. 20:02.
Citera
2008-07-29, 21:30
Medlem
Julimannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Ja, många gånger i länder som Spanien, Italien, Portugal, osv.

Vilken anledning har de varit då? Detta är i modern tid så att säga?
Jag visste inte att situationen var så allvarlig i Italien, även om det ju är känt att många tar sig till Italien eller Spanien när de ska in i Europa. Grekland undviker man nog gärna, rätt stränga regler där och man får sitta i skabbiga fängelser medans man väntar på asyl.
Citera
2008-07-29, 21:36
Medlem
Vad kan möjligen vara dåligt med detta??

Komma till en ny stat och få medborgarskap och sedan ställa till med skit. Nu får det för fan räcka med detta jävla häkleriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in