Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Diktatur och bananrepublik var ordet! Klart det är ett steg bakåt i utvecklingen.
Jag anser att det är för mycket pk-politik som skapat detta behov av militära resurser, inte brist på pk-politik.
jag hoppas utvecklingen inte går så långt att det blir nödvändigt i Sverige också, men i så fall blir nog Malmö först ut. Som en första till synes försumbar glidning mot detta kan nämnas att poliser ofta kör med två bilar till Rosengårdsadresser - några måste stanna och vakta den ena bilen. Detta i sig innebär faktiskt att normala polisiära resurser inte är tillräckliga. Harmlöst? Nja, likväl en glidning mot något otrevligt.
Det ligger mycket i vad du säger.
Jag anser att media har stor skuld till dagens situation, i vart fall i Sverige.
Politikerna har fått leka och exprimentera i stort sett utan kritik under lång tid.
Det här landet kunde ha varit kanske världens bästa land att bo i men någonting gick totalt snett med början i slutet av 60-talet eller början av 70-talet.
Det är synd att vi har hamnat i en situation som är en tillbakagång.
Makteliten har helt enkelt inte velat att den genomsnittlige svensken skall få det för bra.
Lite lagom är bäst och gärna beroende av bidrag istället för sänkt skatt.
På så sätt kan makteliten koppla greppet över befolkningen.