2008-07-29, 18:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Slutsatsen är då att mångkultur och demokrati inte fungerar, något jag redan drog upp då jag var ny här på FB ned nicket humperdick.

Vi realister får som vanligt rätt

Nej. Slutsatsen är att dålig politik ger dåliga resultat. Detta oavsett vilken slags kultur man har.
Citera
2008-07-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Nej. Slutsatsen är att dålig politik ger dåliga resultat. Detta oavsett vilken slags kultur man har.
Jepp och massinvandring är då följdaktligen?

Citera
2008-07-29, 18:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Jepp och massinvandring är då följdaktligen?

Vill du då berätta hur det kommer sig att man i Sverige inte behöver använda armén för att upprätthålla ordningen. Även Sverige för ju, som du kanske vet, en mångkulturell politik.
Citera
2008-07-29, 18:40
Medlem
Citat:
Bäste Varnagel, låt oss leka Jeopardy för ett ögonblick. Jag ger svaret och du ställer frågan:

Detta hade Tredje Riket som komplement till de hårda tagen, vilket gav medborgarna trygghet och skapade lojalitet mot staten.

Svar:

Det stämmer bra det, men detta välfärdsprogram omfattade tyskar och inte zigenare och diverse andra icke-vita inkräktare och parasiter.
Citera
2008-07-29, 18:42
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Vi kan ju också kika på vilka länder som vanligtvis använder militären för att upprätthålla ordningen, nämligen, diktaturer och bananrepubliker i tredje världen. Detta är ett steg bakåt i utvecklingen. Tro inget annat!

Diktatur och bananrepublik var ordet! Klart det är ett steg bakåt i utvecklingen.
Jag anser att det är för mycket pk-politik som skapat detta behov av militära resurser, inte brist på pk-politik.

jag hoppas utvecklingen inte går så långt att det blir nödvändigt i Sverige också, men i så fall blir nog Malmö först ut. Som en första till synes försumbar glidning mot detta kan nämnas att poliser ofta kör med två bilar till Rosengårdsadresser - några måste stanna och vakta den ena bilen. Detta i sig innebär faktiskt att normala polisiära resurser inte är tillräckliga. Harmlöst? Nja, likväl en glidning mot något otrevligt.

Och, det är rimligt att anta att detta med militären i Italien föregicks av åratal av motsvarande små glidningar innan man blev desperata (militär på gatan är ett tecken på det) och att det som bidragit till detta är "stoppa-huvudet-i-sanden" politik, a k a pk-politik.
Senast redigerad av StuG 2008-07-29 kl. 18:45.
Citera
2008-07-29, 18:44
Medlem
Citat:
Vill du då berätta hur det kommer sig att man i Sverige inte behöver använda armén för att upprätthålla ordningen. Även Sverige för ju, som du kanske vet, en mångkulturell politik.

För att svenskar är ett mer civiliserat folk än de svartmuskiga italienarna som alltid har härjat och velat. Etniskt homogena nordeuropeiska nationer har bra ordning och god stabilitet till skillnad från de mer svartmuskiga latinska länderna i Europa. Det är naturens ordning helt enkelt. I Sverige har vi precis som i det vita nordeuropeiska USA fortfarande hyfsat god ordning trots icke-vit massinvandring och mångkultur medan italienarna som redan i sig själva tenderar att skapa oreda och besvär inte behöver så mycket tillskott av mångkultur för att det hela skall urarta. Eller vad tror du själv?
Senast redigerad av Varnagel 2008-07-29 kl. 18:46.
Citera
2008-07-29, 18:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det stämmer bra det, men detta välfärdsprogram omfattade tyskar och inte zigenare och diverse andra icke-vita inkräktare och parasiter.

Det må vara hänt. Men en av de saker som skiljer Tredje Världen - länder från moderna stater är just att ma stävjer brottsligheten genom sociala insatser. Har man kommit till punkten då man måste tillgripa våld för att upprätthålla ordningen så har man ju redan misslyckats.

Se även detta:

Citat:
Han och andra oppositionsröster menade att regeringen försöker rädda ansiktet sedan polisen drabbats av budgetnedskärningar.

- Det är som att tvätta ansiktet med smutsigt vatten, sade parlamentarikern Antonio Di Pietro och uppmanade regeringen att i stället ge polisen rejäla resurser.

På tal om ansvarslös polik då...
Citera
2008-07-29, 18:49
Medlem
Citat:
Det må vara hänt. Men en av de saker som skiljer Tredje Världen - länder från moderna stater är just att ma stävjer brottsligheten genom sociala insatser. Har man kommit till punkten då man måste tillgripa våld för att upprätthålla ordningen så har man ju redan misslyckats.

Se även detta:

På tal om ansvarslös polik då...

Ja att italienarna sjabblat till det och att den korrupte pajasen Berlusconi och andra tillgripit denna åtgärd för att dölja andra misslyckanden utgår jag ifrån, men trots det är det en positiv signal att man sätter in militär mot invandrare.
Citera
2008-07-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Diktatur och bananrepublik var ordet! Klart det är ett steg bakåt i utvecklingen.
Jag anser att det är för mycket pk-politik som skapat detta behov av militära resurser, inte brist på pk-politik.

jag hoppas utvecklingen inte går så långt att det blir nödvändigt i Sverige också, men i så fall blir nog Malmö först ut. Som en första till synes försumbar glidning mot detta kan nämnas att poliser ofta kör med två bilar till Rosengårdsadresser - några måste stanna och vakta den ena bilen. Detta i sig innebär faktiskt att normala polisiära resurser inte är tillräckliga. Harmlöst? Nja, likväl en glidning mot något otrevligt.

Det ligger mycket i vad du säger.
Jag anser att media har stor skuld till dagens situation, i vart fall i Sverige.
Politikerna har fått leka och exprimentera i stort sett utan kritik under lång tid.
Det här landet kunde ha varit kanske världens bästa land att bo i men någonting gick totalt snett med början i slutet av 60-talet eller början av 70-talet.
Det är synd att vi har hamnat i en situation som är en tillbakagång.
Makteliten har helt enkelt inte velat att den genomsnittlige svensken skall få det för bra.
Lite lagom är bäst och gärna beroende av bidrag istället för sänkt skatt.
På så sätt kan makteliten koppla greppet över befolkningen.
Citera
2008-07-29, 18:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG

Och, det är rimligt att anta att detta med militären i Italien föregicks av åratal av motsvarande små glidningar innan man blev desperata (militär på gatan är ett tecken på det) och att det som bidragit till detta är "stoppa-huvudet-i-sanden" politik, a k a pk-politik.

Det som här kallas pk-politik inbegiper bla. välfärdsskapande åtgärder. Vi talar om bidrag, bostäder, möjlighet till utbildningar av olika slag osv. Kan det vara så att situationen i Italien föregicks av åratal av fullständigt ointresse för invandrarnas och de lägre klassernas sociala situation?
Citera
2008-07-29, 18:57
Medlem
Citat:
Det som här kallas pk-politik inbegiper bla. välfärdsskapande åtgärder. Vi talar om bidrag, bostäder, möjlighet till utbildningar av olika slag osv. Kan det vara så att situationen i Italien föregicks av åratal av fullständigt ointresse för invandrarnas och de lägre klassernas sociala situation?

Om Italienarna hade vräkt ut bidrag i samma omfattning som Sverige så hade troligen kriminaliteten varit lägre.
Antingen försörjer man dessa individer vilket som bekant är förenat med oerhörda kostnader eller så får man en ökad kriminalitet.
Att det inte ens hjälper med att försörja dessa individer är Sverige ett bra exempel på.
Likt förbannat så har vi fått en dramatisk ökning i kriminalitet.

Finns bara en lösning.
Ta inte hit dessa MÖ och afrikaner till EU.
Citera
2008-07-29, 19:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
För att svenskar är ett mer civiliserat folk än de svartmuskiga italienarna som alltid har härjat och velat. Etniskt homogena nordeuropeiska nationer har bra ordning och god stabilitet till skillnad från de mer svartmuskiga latinska länderna i Europa. Det är naturens ordning helt enkelt. I Sverige har vi precis som i det vita nordeuropeiska USA fortfarande hyfsat god ordning trots icke-vit massinvandring och mångkultur medan italienarna som redan i sig själva tenderar att skapa oreda och besvär inte behöver så mycket tillskott av mångkultur för att det hela skall urarta. Eller vad tror du själv?

Detta bör egentligen diskuteras i en egen tråd. Jag skulle dock säga att befolkningstäthet är en av de absolut viktigaste faktorerna. Sverige har en befolkningstäthet på i genomsnitt tjugo invånare per kvadratkilometer (20/km²). Motsvarande siffra för Italien är etthundranittiotre invånare per kvadratkilometer (193/km²). Lägg till detta att Italien (av vad jag har hört iallafall) inte har ett lika välutvecklat välfärdssystem som länderna i norra Europa och du har stora förutsättningar för den sortens utveckling som vi nu har fått se.

Citat:
Ja att italienarna sjabblat till det och att den korrupte pajasen Berlusconi och andra tillgripit denna åtgärd för att dölja andra misslyckanden utgår jag ifrån, men trots det är det en positiv signal att man sätter in militär mot invandrare.

Så kan man naturligtvis se det. Man kan säga att man har höjt taket när det gäller repressiva åtgärder. Frågan är vad exakt man kommer att åstadkomma med detta. Ett par tusen patrullerande soldater kommer knappast att påverka kriminaliteten nämnvärt. Och de sk. massutvisningarna har man redan lagt ner och det är inte troligt att de kommer tillbaka. Det som återstår är just en signal, ytterligare en rent demonstrativ åtgärd som i praktiken inte gör någon skillnad. Mycket snack och lite verkstad, som det brukar heta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in