2008-07-29, 18:00
Medlem
Bengrots avatar
Det här är ju lysande, synd att aldrig vi Svenskar kommer att få uppleva denna typ av handlingskraft.

FORSA ITALIA!
Citera
2008-07-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Det här är ju lysande, synd att aldrig vi Svenskar kommer att få uppleva denna typ av handlingskraft.

FORSA ITALIA!

Det kommer var så säker men först när politikerna och journalisterna själva känner sig hotade av kriminaliteten och rabiata islamistiska grupper.
Citera
2008-07-29, 18:08
Medlem
flashmickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Beslutet togs idag!!

När kommer detta ske i Sverige?
Vi kommer snart ha lika stora problem som i Italien.

Lagstiftning måste då ändras. En lag som tillkom efter Ådalen 1931.

Och bra är väl det. Om vi knappt kan utbilda soldater för var de primärt ska syssla med, hur ska vi då utbilda soldater i polisiära uppgifter.
Citera
2008-07-29, 18:08
Medlem
Citat:
Beslutet togs idag!!

På tisdagen gav inrikes- och försvarsministrarna order om att 4 000 soldater ska sändas ut på gatorna från och med nästa vecka. 3 000 av dem ska patrullera tillsammans med polis i storstäder som Rom, Milano, Neapel och Palermo.

Otroligt bra av Italien!

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1502253.svd

När kommer detta ske i Sverige?
Vi kommer snart ha lika stora problem som i Italien.

Jag blir glad och varm om hjärtat när jag läser det här. Det är rätta takter Italien. Keep up the good work!

edit: Ådalen, det var tider det =)

Tyvärr kmr detta aldrig ske i Sverige. Inte under min levnadstid iaf. Det är Svensken för dum för...
Citera
2008-07-29, 18:09
Medlem
Gunvald15s avatar
Som någon nämnde så är den italiesnka polisen mycket tuffare än den svenska, lägg därtill deras "militärpolis" eller helt enkelt deras poliser 2.0 Carabineri. När både Carabineri och den vanliga polismakten har tappat kontrollen så är det illa..

Bra initiativ Italien, ytterligare ett skäl att lämna Sverige.
Citera
2008-07-29, 18:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
I Sverige framförallt menlösa domstolar.
Nej jag tror nog den Italienska polisen tillhör de tuffare inom EU.
Situationen är som sagt katastrofal.

PK politiken med Sverige i spetsen har ställt till detta.

Vad menar du med "menlösa domstolar"?

Sedan kan vi fråga oss varför situationen är så katastrofal. Varför har det blivit såhär? Beror det på invandringen eller beror det på inkompetens hos den politiska ledningen och en ansvarslös social politik?

Babianen menar att pk-politik snarare är lösningen på problemet. Ger man folk bidrag, bostäder och olika åtgärder så är det också lättare att kontrollera och stävja normbrytande beteende.

Tror man på kontinuerligt hårdare tag så hamnar man till slut i Tredje Världen. Där har polisen automatvapen, bepansrade fordon och en allmänt paramilitär karaktär. Trots det verkar inte ordningen i sådana länder vara särskilt god. Undrar varför...
Senast redigerad av Babianen 2008-07-29 kl. 18:13.
Citera
2008-07-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmicke

Och bra är väl det. Om vi knappt kan utbilda soldater för var de primärt ska syssla med, hur ska vi då utbilda soldater i polisiära uppgifter.

Huvuduppgiften för svenska soldater idag är just att agera polis i diverse icke-vita och svartmuskiga skitländer. Nu har ju dock Sverige så få soldater att vi knappt har något att sätta in med undantag för hemvärnet. Det "svenska" försvaret kommer i framtiden förmodligen i första hand dessutom användas för att förtrycka etniska svenskar som inte vill anpassa sig till den mångkulturella globalistregimen.
Citera
2008-07-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Tror man på kontinuerligt hårdare tag så hamnar man till slut i Tredje Världen. Där har polisen automatvapen, bepansrade fordon och en allmänt paramilitär karaktär. Trots det verkar inte ordningen i sådana länder vara särskilt god. Undrar varför...

Eller så hamnar man i tredje riket, och där var ordningen exemplarisk. Det är icke-vita människor och svartmuskiga "européer" av tvivelaktig karaktär som är problemets kärna. Om man permanent avlägsnar dessa från samhället så uppnår man ordning, lycka och harmoni, samt att man gör stora estetiska vinster.

http://www.youtube.com/watch?v=EIucvUafG6Q
Citera
2008-07-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag har för mig att man redan gör/har gjort detta i vissa delar av UK. Har dock ingen källa på saken.

Detta är naturligtvis efterblivet eftersom det suddar ut gränsen mellan civila och militära myndigheter och sannolikt leder till försämrad rättssäkerhet för medborgarna.

Vi kan ju också kika på vilka länder som vanligtvis använder militären för att upprätthålla ordningen, nämligen, diktaturer och bananrepubliker i tredje världen. Detta är ett steg bakåt i utvecklingen. Tro inget annat!
Slutsatsen är då att mångkultur och demokrati inte fungerar, något jag redan drog upp då jag var ny här på FB ned nicket humperdick.

Vi realister får som vanligt rätt
Citera
2008-07-29, 18:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Eller så hamnar man i tredje riket, och där var ordningen exemplarisk. Det är icke-vita människor och svartmuskiga "européer" av tvivelaktig karaktär som är problemets kärna. Om man permanent avlägsnar dessa från samhället så uppnår man ordning, lycka och harmoni, samt att man gör stora estetiska vinster.

http://www.youtube.com/watch?v=EIucvUafG6Q

Bäste Varnagel, låt oss leka Jeopardy för ett ögonblick. Jag ger svaret och du ställer frågan:

Detta hade Tredje Riket som komplement till de hårda tagen, vilket gav medborgarna trygghet och skapade lojalitet mot staten.

Svar:

Citera
2008-07-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmicke

Hittade man något sätt att kringå detta, då man diskuterade att skicka militär till Göteborgskravallerna 2001?
Det kanske finns någon tråd om detta - får söka.

Edit: Jag hittar inget här på Flashback men två intressanta saker.

Bakgrunden:

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=92147

Yttrande från juridiska fakultetsnämnden vid Uppsala universitet som remissyttrande angående "Vår beredskap efter 11 september", vilken berör kravallerna:

http://209.85.135.104/search?q=cache:8Dvswdf19y0J:www2.jur.uu.se/sii/jurfak2003-42.pdf+g%C3%B6teborgskravallerna+2001+milit%C3%A4r &hl=sv&ct=clnk&cd=10&gl=se&lr=lang_sv

Inte helt solklart...
Senast redigerad av En debattör 2008-07-29 kl. 18:44. Anledning: Efterforskning
Citera
2008-07-29, 18:30
Medlem
deMarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunvald15
Aldrig. Tyvärr. Det är diskriminerande säger Mona & co, oavsett vilka brott som begåtts.

Sluta tro att Mona Sahlin är en oövervinnerlig gud av något slag. Hon är en kass politiker som gör bort sig gång på gång och spelar oss svenskar i händerna efter varje uttalande.

Detta kan visst ske i Sverige. Men som historien lär oss är vi ofta avvaktande. Det som Sverige kan göra nu är att vänta tills Frankrike, Holland, Danmark med flera följer Italiens spår. Sedan kan vi haka på trenden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in