• 3
  • 4
2008-07-31, 16:00
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Insane
ja det vet jag men jag sa åt wyw

no offense.
Citera
2008-07-31, 18:47
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
no offense.

det är lugnt =)
Citera
2008-07-31, 22:50
Medlem
Citat:
Nej inte om man väljer den enklaste MBA med 1,6Ghz då kostar den enligt prisjakt 14500:- och en MBP med 2,5 Ghz kostar 24995:-
Knepig prisjämförelse
När jag valde mellan MBA och MBP så var det de båda grundmodellerna jag valde mellan. Och mellan dem skiljer det 1000 spänn. Det var det jag kommenterade på. Jag måste ha missat inlägget där TS säger att han var intresserad av toppmodellen av MBP.
Citera
2008-07-31, 22:53
Medlem
Varnims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wyw
Knepig prisjämförelse
När jag valde mellan MBA och MBP så var det de båda grundmodellerna jag valde mellan. Och mellan dem skiljer det 1000 spänn. Det var det jag kommenterade på. Jag måste ha missat inlägget där TS säger att han var intresserad av toppmodellen av MBP.

Framförallt borde man nog fundera igenom vad man vill ha för dator om man väljer mellan en 13" utan extra eller en 17" med extra allt
Citera
2008-07-31, 23:35
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnim
Framförallt borde man nog fundera igenom vad man vill ha för dator om man väljer mellan en 13" utan extra eller en 17" med extra allt

Haha ja det är ju det jag fortfarande funderar på tack vare om jag väljer en 13" utan extra så ska jag bygga en HTPC och om jag väljer en 17" med extra allt så bygger jag inte en HTPC.
Så det borde förklara en hel del varför jag väljer mellan dessa 2..
Citera
2008-08-01, 08:43
Medlem
The_Insanes avatar
Förrästen är det inte en MBP 17" jag menar utan jag är i såna fall ute efter en MBP 15" med extra allt =)
Citera
2008-08-01, 13:43
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Förrästen är det inte en MBP 17" jag menar utan jag är i såna fall ute efter en MBP 15" med extra allt =)
Så som någon tidigare har påpekat så skall du inte köpa ram via apple, det är dyrt. Hårddisk får du nog köpa till eftersom att det är galet knepigt att byta hdd (vad jag har hört) i MBP men RAM skall tydligen vara simpelt. Det finns stora pengar att spara på att byta ram själv!
Citera
2008-08-01, 14:53
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Så som någon tidigare har påpekat så skall du inte köpa ram via apple, det är dyrt. Hårddisk får du nog köpa till eftersom att det är galet knepigt att byta hdd (vad jag har hört) i MBP men RAM skall tydligen vara simpelt. Det finns stora pengar att spara på att byta ram själv!

Ja det vet jag också redan att man sparar mycket att inte köpa ram av Apple =)
Kan inte någon moderator låsa denna tråd då jag fått svar på allt jag vill och folk börjar mer och mer komma off topic då jag redan fått svar på det jag frågade först i denna tråd?
Senast redigerad av The_Insane 2008-08-01 kl. 14:54. Anledning: Moderator kan låsa denna tråd nu!
Citera
2008-08-01, 19:46
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ja det vet jag också redan att man sparar mycket att inte köpa ram av Apple =)
Kan inte någon moderator låsa denna tråd då jag fått svar på allt jag vill och folk börjar mer och mer komma off topic då jag redan fått svar på det jag frågade först i denna tråd?

Finns kanske andra som vill fråga nåt om samma sak.
Citera
2008-08-01, 19:48
Medlem
unikums avatar
Citat:
Så som någon tidigare har påpekat så skall du inte köpa ram via apple, det är dyrt.

Va? Vad är det jag hör?? Finns det nåt som Apple säljer som inte är värt pengarna?? Jag har skådat ljuset. Du får passa dig för MacTalibanerna nu De blir inte nådiga.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in