2008-07-29, 10:50
Medlem
Tjena
Har lite problem med mailen i outlook med surftown.
När jag har gjort inställningarna och trycker på "testa installningar" så funkar det utmärkt, programmet skickar ett testmail till mig själv och det kommer fram. Men jag kan inte skicka till nån annan och får inga felmeddelande. Att ta emot mail är inga problem alls.
Nån som har nån ide?
Citera
2008-07-29, 11:21
Medlem
Mung0s avatar
För att kunna skicka mail brukar din ISP kräva att du skickar via deras smtp-server ist för mail-leverantören, kolla på hemsidan för din ISP och sök på smtp.

Du kan även prova att ändra smtp server-port från 25 till 2525.

Lycka till!
Citera
2008-07-29, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mung0
För att kunna skicka mail brukar din ISP kräva att du skickar via deras smtp-server ist för mail-leverantören, kolla på hemsidan för din ISP och sök på smtp.

Du kan även prova att ändra smtp server-port från 25 till 2525.

Lycka till!

Har jacket statsnät och det verkar som ja inte ska behöva skicka via deras server. Testade änndra port men de funkade inte ändå
Citera
2008-07-29, 11:46
Medlem
Mung0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozz2
Har jacket statsnät och det verkar som ja inte ska behöva skicka via deras server. Testade änndra port men de funkade inte ändå

Citat:
Ursprungligen postat av www.jacket.se
För att kunna skicka och ta emot E-post behöver du känna till adresserna till två olika E-postservrar - dels den server som har hand om utgående trafik, dels den som har hand om inkommande. De bägge servrarna arbetar vanligtvis med två olika protokoll; POP3 (post office protocol) för inkommande e-post och SMTP (simple mail transfer protocol) för utgående. Om du använder en annan Internetleverantör än Jacket så måste du använda deras SMTP-server när du ska skicka dina mail, annars går det inte

dvs: du ska använda deras smtp-server (smtp.jacket.nu)...
Citera
2008-07-29, 11:49
Medlem
Citat:
dvs: du ska använda deras smtp-server (smtp.jacket.nu)...

då får jag följande när jag testar inställningarna

Citat:
Skicka testmeddelande: Det går inte att ansluta till servern för utgående e-post (SMTP). Kontakta serveradministratören eller Internetleverantören (ISP) om problemet kvarstår.
Citera
2008-07-29, 11:57
Medlem
Mung0s avatar
skummelilummans...

jag skulle ringa till jacket och fråga om smtp-servern är alive and kicking och om du behöver några kompletterande uppgifter.

mer än så kan jag inte hjälpa dig tyvärr

ps. kan du pinga smtp.jacket.nu ?
Citera
2008-07-29, 12:05
Medlem
Citat:
skummelilummans...

jag skulle ringa till jacket och fråga om smtp-servern är alive and kicking och om du behöver några kompletterande uppgifter.

mer än så kan jag inte hjälpa dig tyvärr

ps. kan du pinga smtp.jacket.nu ?

pratade me kundtjänst nu o fick rätt på de. Dom har flera olika servrar o skicka med så ja testade lite olika me olika portar.
tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in