Citat:
Ursprungligen postat av rmklay
64-bitswindows klarar inte att köra 16-bitskod. 32-bitskod går däremot utmärkt. Du får väl testa de program du vill köra hos någon som har 64-bitswindows. Finns faktiskt en del program som har 16-bitskod kvar. Jag vill dock verkligen rekommendera 64-bits vista, eftersom många haft problem med just 32-bitsversionen, men jag har aldrig hört någon klaga på 64-bitarn. Notera att detta inte är någon empirisk undersökning direkt.
On topic: Varför vill du inte lämna tillbaka datorn för att den är 1 vecka gammal. Det är ju uppenbart fel på den. Sverka lite!
Okej får väl kanske prova 64bit, då får ja användning av mina 4gig RAM också. Det enda problemet är att jag "bottar" upp gubbar på World of Warcraft och botting programmet funkar inte på 64

så tänkte kanske köra 2 OS bara för det. Det känns ändå tråkigt att behöva lämna tillbaka en dator jag köpt från DELL när jag kunnat köpt delar å byggt själv och fått det betydligt billigare, men jag ville slippa sånt här krångel.
Citat:
Ursprungligen postat av Belzebubb
Men det kan vara lite vad som helst, det kan t.o.m vara värme bara.
Testat att titta i loggen? Vista har en logg som visar allt som händer och har hänt. Se vad loggen säger när datorn kraschat."
kontrollpanelen -> administrationsverktyg -> händelseloggar
Okej jo det ska ja göra nästa gång. Det är ju så att ett program/spel fryser sig först å sen när jag försöker få upp aktivitetshanteraren/starta om datorn så fryser sig hela datorn.
tack så mycket att ni tar er tid och försöker hjälpa mig!
MVH