2008-07-28, 05:28
Medlem
Hylands avatar
Flashback har blivit för brett, där har du svaret. Att det ens finns forum med namnet " barn & familj" betyder att FB drar hit åtskilliga idioter.
Citera
2008-07-28, 09:46
Medlem
SLOBs avatar
Bella Donna, jag är själv inte aktiv i forumet, men kontakta de moderatorer du har i forumet. Är det ett strukturellt problem att forumdelens diskussioner tramsas ihjäl så kommer de att ta upp det för diskussion i Outlaw och fundera på eventuella åtgärder.
Citera
2008-07-28, 10:33
Medlem
Carpe Diems avatar
Tramsinlägg raderas. räknar dock inte med att det finns en mod online 24/7.
Sänd en RP om du ser något regelbrott, det underlättar mycket!
/mod.
Citera
2008-07-28, 13:19
Medlem
Ardvahns avatar
Flashback har aldrig varit ett seriöst kvalitets-forum. Det är som sagt för brett för det, och alldeles för tillåtande.
Citera
2008-07-28, 13:40
Medlem
><((((°>s avatar
jag tycker det är ganska oseriöst att starta en sån här tråd bara för att gnälla lite, vill man öka seriositeten så gör man det bäst genom att föregå med gott exempel, monkey see monkey do.
Citera
2008-07-28, 15:04
Medlem
Utan att vara insatt i just delforumet TS pratar om, kan jag hålla med henne.
De flesta forum har ju sina "kulturer", nischade på sitt delområde.

Och om man inte skulle vara seriös i familjeforumet är det beklagligt.

Hårdare admins helt enkelt?
Rensa ut dåliga inlägg?
Citera
2008-07-28, 19:12
Medlem
dr_strangeloves avatar
Jag är med TS så långt att jag tror den fria debatten i delforumet Barn och familjeliv hade gynnats av striktare tolkning av reglerna mot OT, personangrepp och oneliners. Anledningen till att jag tycker så är att det har varit mycket pajkastning och utspårade diskussioner.
Sedan är det viktigt att TS förstår att flashback inte är ett rosaskimmrande såpbubbleslott, utan ett forum som rymmer ett stort spektrum av åsikter, alla med lika stor rätt att synas. Om TS anser detta vara oaccepabelt finns det andra forum där man slipper obekväma åsikter.
Citera
2008-07-28, 19:51
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr_strangelove
Jag är med TS så långt att jag tror den fria debatten i delforumet Barn och familjeliv hade gynnats av striktare tolkning av reglerna mot OT, personangrepp och oneliners. Anledningen till att jag tycker så är att det har varit mycket pajkastning och utspårade diskussioner.
Sedan är det viktigt att TS förstår att flashback inte är ett rosaskimmrande såpbubbleslott, utan ett forum som rymmer ett stort spektrum av åsikter, alla med lika stor rätt att synas. Om TS anser detta vara oaccepabelt finns det andra forum där man slipper obekväma åsikter.
Grejen är att modsen kan inte vara överallt hela tiden, så ser du OT, regelbrott av annan art eller oneliners som inte tillför något så bör (skall, om du strävar efter mer seriositet) du trycka på RP knappen så brukar modsen i 90% av fallen åtgärda det inom 72H (oftast inom 12H)
Citera
2008-07-28, 19:57
Medlem
J.Ns avatar
Det enda sättet att få ett mer seriöst forum är att fler seriösa skriver och ignorerar de oseriösa. Dra hit fler folk som är seriösare så löser sig problemet, och diskutera själva ni som anser er seriösa.
Citera
2008-07-28, 20:10
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Väldigt, dåligt jämförelse. Och det tror jag du också ser om du tänker efter....
Fattar inte vad du menar, faktiskt. Jämförde jag nåt?

Om man redan i förväg vet att man kommer att stöta på tvåan-kommentarer på FB, varför då reta sig på dom när man väl stöter på dom? Varför inte bara säga "jaha, där var en tvåan-kommentar", och så går man vidare till inlägget nedanför istället.

Jag kan hålla med om att seriösa trådstarter gärna kunde bemötas enbart med seriösa svar, men uppenbarligen funkar det inte så, och jag kan inte se vad som skulle kunna få det att funka så, med undantag av att du blir admin och får banna alla du tycker tramsar. Att du skriver en tråd om det kommer säkerligen inte att ge fler seriösa svar till seriösa trådstarter eller få bort det trams du vill få bort.

Ibland handlar det bara om att gilla läget och göra det bästa av det.
Citera
2008-07-28, 23:11
Medlem
Maizers avatar
Jag håller med om att det finns mkt troll och onödigt skit på fb, men vafan det är ju det som gör Fb till vad det är!
Du verkar faktiskt vara en sån som passar bättre på familjeliv.se där du kan sitta och vara moralkärring. Knarka sej lite särring
Citera
2008-07-29, 10:02
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Jag blir väldigt less på alla som ska förstöra i den här delen av FB! Det här ska väl föreställa en mer "seriös del" (eller har jag fattat fel?) där man ska kunna ställa frågor om barn och familjeliv? Men att få några seriösa svar verkar omöjligt...

I en tråd där en tjej ville veta varför så många föraktar ensamma mammor dök det upp svar som "Du städade väl inte ofta nog" samt, FB-klassikern "Du kanske inte tog den i tvåan tillräckligt ofta?"

Visst, de svaren raderades men hann ändå läsas...

Kan vi inte få ha lite mer seriös ton, eller måste man vända sig till andra forum då?

Vad tycker andra?

(Och innan ni frågar: Det angår er inte hur ofta eller öht om jag tar den i tvåan. Jag städar minst tre ggr/vecka dock.)

Bella-Donna
Förstår inte vad fan du gnäller om. Inläggen raderades väl förmodligen för att de inte höll en seriös ton nog för diskussionen? Tyckte du det var farligt för människor att läsa sådana saker? Tycker du att inläggen ska censureras, så vi inte kan skriva "oseriösa ord"?

Om det är så tror jag faktiskt på allvar att du ska söka dig till ett annat forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in