2008-07-27, 19:54
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Men varför är det så förbannat roligt att gå in och förstöra trådar (och kanske dra på sig varbningar) på det sättet? Vad är nyttan med det hela? Finns det inte humortrådar eller sandlådetrådar för sånt?

Det finns varken nytta eller mening med det. Moderatorerna får helt enkelt vara hårdare mot off-topic och trams. Det är moderatorerna du ska vända dig till.

(jag delar din åsikt för övrigt)
Citera
2008-07-27, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Det är som att säga att alla på FB är idioter och att det bara är idioti man kan förvänta sig från medlemmarna här. Är inte det lite trist?

Sant. Men är så satans trött på alla "tvåan" skämt som bara måste komma i alla trådar. Ska fan starta en tråd i Jakt och Fiske och se hur länge det dröjer innan frågan kommer där...
Citera
2008-07-27, 20:07
Medlem
chaoswithins avatar
Ett av Fb's personlighetsdrag är att det är massa idioter som postar OT, det är en del av FB och därför tycker jag att det kan få vara kvar, men ändå stör det mig (nu gillar jag att störa mig på det, så det är ett ickeproblem för mig), men antingen RPar man, eller så skiter man i att läsa det.
Citera
2008-07-27, 20:23
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Kan vi få ett mer seriöst forum?

En forumdel som "Barn och familj" passar inte på Flashback imo.

Tyvärr deklamerades en nyordning för några år sen, Fb skulle
ändra inriktning och bli ett "kunskapsforum". Vilket inleddes med
etablerandet av jönsforumet "Bostad, hem och trädgård". Hur nu
detta passar med undergroundbakgrunden. Kanske berodde på att
det är möjligt att gräva i trädgårdar.

Jargongen i FB har styrts upp markant, via supernitiska mods. Men
det räcker inte för ömhudingar, som tror sig garanterade en alltigenom
'seriös' debatt. Den har ingen garanti här.
Citera
2008-07-27, 20:31
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Jag blir väldigt less på alla som ska förstöra i den här delen av FB! Det här ska väl föreställa en mer "seriös del" (eller har jag fattat fel?) där man ska kunna ställa frågor om barn och familjeliv? Men att få några seriösa svar verkar omöjligt...

I en tråd där en tjej ville veta varför så många föraktar ensamma mammor dök det upp svar som "Du städade väl inte ofta nog" samt, FB-klassikern "Du kanske inte tog den i tvåan tillräckligt ofta?"

Visst, de svaren raderades men hann ändå läsas...

Kan vi inte få ha lite mer seriös ton, eller måste man vända sig till andra forum då?

Vad tycker andra?

(Och innan ni frågar: Det angår er inte hur ofta eller öht om jag tar den i tvåan. Jag städar minst tre ggr/vecka dock.)

Bella-Donna

Kanske inte helt sannolikt, men de kan fortfarande ha varit helt seriösa och föraktande mot ensamma mammor av just den anledningen. I vilket fall som helst är FB ett forum som står upp för alternativa värderingar och synpunkter, även när det gäller barn och familj. Självklart kan synpunkterna gå isär även när det gäller ungar, och då är det bra att FB finns. Det är inte lika stor risk att inlägg som går emot de rådande konservativa värderingarna blir censurerade.

För övrigt är ensamma mammor inte något som förtjänar förakt. Däremot är nästan alla barn som jag har stött på ett satans gissel och det är mycket möjligt att ensamma mammor möter större motgångar eftersom man vet att barnen följer med på köpet.
Citera
2008-07-27, 20:31
Medlem
Skäggbiffens avatar
Man får helt enkelt acceptera att det finns folk som inte vill tillföra till alla diskutioner.
Det finns ju en KFK regel som i teorin borde ta hand om kommentarer som "tar du den i tvåan" när man i själva verket försöker diskutera barnvagnar eller senaste älgstudsaren.

Sen hurvida någon ÖHT kan vara seriös över internet är svårt att veta.
Citera
2008-07-27, 21:14
Bannlyst
Ja, jag är uppriktigt ledsen att jag hade en åsikt i frågan. Jag ska nu sälla mig till horderna som tycker att "he-he- ta den i tvåan så blir det bra" och inte på något vis bidra till någon seriös diskussion.
Hoppas bara det uppskattas i alla dataforum, jakt och fiske, urban exploration osv. För där har det varit väldigt tomt på kommentarer!
Bra så?

Btw, hur ofta tar alla killar den i "tvåan"?
Citera
2008-07-27, 22:47
Medlem
Meyer_Lanskys avatar
Det finns forumdelar här som är rätt seriösa, utan tjafs. Riktigt var gränsen går vet jag inte. Men "Barn och Familj" tycks uppenbarligen vara ett område som attraherar fb's kärntrupper av bittra, högerextrema män med svag social kompetens.

Personligen tycker jag att det vore jävlig tråkigt om seriösa debattörer sticker, bara för att de blir illa bemötta. Men fb är fb, på gott och ont.
Citera
2008-07-27, 22:48
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Varför? Om en trådstartare gör sig besvär med att starta en tråd som hon/han vill ha ett seriöst svar på ska man väl inte "hoppa vidare"?
Du kan naturligtvis stanna kvar och läsa det oseriösa inlägget gång på gång och bli argare och argare så att du till slut startar en tråd om det, eller så kan du hoppa vidare till nästa inlägg i tråden och se om det är bättre.
Citera
2008-07-27, 22:55
Medlem
R.Rs avatar
Att Flashback är så pass seriöst som det är idag förvånar mej, med tanke på att alla slags människor finns här. Merparten av forumet består ändå av seriösa diskussioner även om det så klart alltid smyger in ett och annat troll/tramsare. Mer seriöst än så här tycker jag inte det behöver vara heller, som sagt är det inget nytt familjeliv vi vill ha tag i.

Varför du bemöts extra hårt kan också bero på att man sällan sätter så stor tillit till folk som vill börja ändra på FB när de bara varit här några månader. Tänk dig själv om du skulle ha ägnat åratal till att inreda din bostad på bästa sätt och någon bara stormade in och började måla om osv. Har man tillfört forumet något under ett flertal år har man åtminstone mer att säga till om i mina ögon.
Senast redigerad av R.R 2008-07-27 kl. 22:58.
Citera
2008-07-27, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Du kan naturligtvis stanna kvar och läsa det oseriösa inlägget gång på gång och bli argare och argare så att du till slut startar en tråd om det, eller så kan du hoppa vidare till nästa inlägg i tråden och se om det är bättre.

Väldigt, dåligt jämförelse. Och det tror jag du också ser om du tänker efter....
Citera
2008-07-28, 03:59
Medlem
Megaforces avatar
Tråden handlar inte om Barn & Familj så den flyttas dit där detta bör diskuteras. /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in