• 1
  • 2
2008-07-27, 17:54
Bannlyst
Sökte men hittade ingenting (slå mig om jag missade )

Till topic, kan man OD av vanligt svenskt snus?
Citera
2008-07-27, 17:55
Medlem
Kristetdopeheads avatar
jag har snusat länge men aldrig fått OD av snus.
Däremot så köpte jag LD lössnus en gång och mådde riktigt illa av skiten.
Citera
2008-07-27, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kristetdopehead
jag har snusat länge men aldrig fått OD av snus.
Däremot så köpte jag LD lössnus en gång och mådde riktigt illa av skiten.

Har också snusat ett bra tag, tänker mer på om man snusar säg 5 dosor om dagen eller liknande under ett år osv..
Citera
2008-07-27, 18:01
Medlem
Kristetdopeheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :::Fish:::
Har också snusat ett bra tag, tänker mer på om man snusar säg 5 dosor om dagen eller liknande under ett år osv..

Då har jag ingen aning.
Citera
2008-07-27, 22:25
Medlem
Skrups avatar
Överdosera nikotin är fullt möjligt ja.
Citera
2008-07-28, 11:10
Medlem
Rackartusss avatar
När man överdoserar snus eller cigaretter drabbas man av nikotinförgiftning.

"Nikotinförgiftning, kan uppkomma genom ett alltför intensivt tobaksbruk eller genom att barn av misstag äter cigaretter eller aska. Förtäring av upp till två centimeter av en normal cigarett är dock ofarligt. Snus innehåller mer finkornig tobak med hög nikotinhalt och kan därför innebära större risk för förgiftning, liksom pipolja.

Förgiftningssymtom är blekhet illamående, kräkningar och hastig puls (Takykardi). Behandlingen är att snabbt framkalla kräkning och ge kol (koltabletter eller kolpulver). Eventuellt måste förgiftningen behandlas på sjukhus."
Citera
2008-07-28, 13:28
Medlem
Irmschers avatar
Köp inte Knox portion,Det framkallar Kräkreflexer,Detta skriver jag av egna erfarenheter.
Citera
2008-07-28, 13:44
Medlem
><((((°>s avatar
ca 50mg nikotin räcker för att ta kol på en människa står det på wikipedia. om du drar i dig en hel dosa på en gång så kanske du dör om du har tur.
Citera
2008-07-28, 13:55
Medlem
pontatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Köp inte Knox portion,Det framkallar Kräkreflexer,Detta skriver jag av egna erfarenheter.

Det har då inte jag upplevt när jag har snusat Knox..
Citera
2008-07-28, 13:59
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :::Fish:::

Det kan nog vara riskabelt, särskilt om det är lös och man låter en del rinna ner i halsen. Men använder man 5 dosor om dagen måste man ju i princip äta upp skiten eller ta ut prillorna efter 5-10 minuter, det är ju en sjuk mängd att förbruka.
Citera
2008-07-28, 14:00
Medlem
Yeah!!s avatar
Teoretiskt sätt möjligt att överdosera snus.. Lös upp typ 10st i ett glas och drick vattnet.
Citera
2008-07-28, 14:12
Bannlyst
testa att injektera nikotin dog man inte direkt då, spelar ingen roll hur lite det är. Riktigt farligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in