2008-07-30, 22:14
Medlem
Aleizohiets avatar
En Rolex - 60.000
En Porsche - 600.000
Stil - kan inte köpas för pengar (japp du saknar all form av stil)
Vilket innebär att du kommer endast bli "en i mängden" av alla nyrika brats som tror dom får allt för att "pappa betalar".
Citera
2008-07-31, 08:44
Medlem
borrizs avatar
Jag undrar om vår gemensamme vän verkligen har det så 'lukrativt' ställt som han vill göra gällande.
Problemet för en resursstark person är snarare att vifta undan alla golddiggers som de flugor de är, inte undra hur man skall göra för att dra till sig några.
Å andra sidan är en svärm golddiggers den högsta bekräftelse en wannabe kan få.

Givetvis kan jag ha fel, folk kan alltid få in en stor tipsvinst mm. Tyvärr har sådana pengar en obehaglig förmåga att försvinna, särskilt om vederbörande bestämmer sig för att leva det 'nyrika' livet.

Snälla moderator lås inte tråden.
Det är först nu den börjar bli riktigt underhållande!
Citera
2008-08-01, 05:05
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahood
Tänkte höra hur man enklast visar att man har gott om pengar ?

Vad för status symboler är viktiga att ha?

Kläder har jag någorlunda koll på eftersom jag kör mycket klassisk stil gärna från hugo. = du är lost

Men tänkte ändå att det vore kul att veta hur man lättast förmedlar sin rikedom? Typ alla går ju ändå runt i H&M eller fejk kläder på stan. Ja, - fejk, det är för jävligt. du borde skaffa en skylt där det står att dina kläder är 100% äkta.

Tips mottages gärna!
Sätt dej ner, på stan. Ta fram dina pengar. Vik små sedelflygplan av dom. Kasta iväg alla dina tusenlappar, som små plan.
Citera
2008-08-01, 14:37
Medlem
philipabcqs avatar
Du vill ser rik ut på Stureplan? Ja då föreslår jag ett utstickande utseende så du inte riskerar att smälta in i mängden.

Mitt förslag på en fungerande outfit skulle nog likna mer den här: http://accordionguy.blogware.com/Photos/2005/01/bling_bling.jpg
Citera
2008-08-01, 22:58
Medlem
Xonia Wuns avatar
Jag tycker att du skall satsa på "hej, jag jobbar med media och tjänar skitbra men bryr mig inte så mycket"-looken. Satsa på (snygg) t-shirt med obskyrt popband. Satsa på sneakers. Satsa på jeans.

Skit i statussymboler. Överklassjävlarna är uppväxta med skiten - det går aldrig att tävla med dem.

Var avslappnad, rolig, kvick och sexig. Skratta hånfullt åt bratsen.
Citera
2008-08-02, 00:26
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Genom ett värdigt och smakfullt beteende.
word. fina kläder, gentlemanna-manér och välmötande mot alla, även "underklass". fin frisyr och allmän fräsch-het. :-) (och glöm inte bilen, som verkligen inte ska vara ett orginal utan kjolpaket. (mycket viktigt))
Citera
2008-08-02, 11:42
Medlem
Mindflayers avatar
en hel jävla massa guld bara, guld på tänderna, guld i öronen, guld på fingrarna, guld runt halsen, och om man är någon sorts outlaw guld i ansiktet också.
Citera
2008-08-02, 14:16
Bannlyst
Shit här har det gått undan.. tråden fick sitt eget liv :P

Ska dra iväg om 2 veckor ungefär, så om någon vill komma ner och få signerade foton är det bara att skicka pm för ställe och tid.

Ska uppdatera tråden när jag varit där med bilder, och en utförlig rapport.
Citera
2008-08-02, 14:45
Medlem
Aekeis avatar
Hugo är ett dussinmärke och dessutom tyskt, de gör allt annat bra förutom kläder. Vill du vara bling bär du typ Lanvin eller Balenciaga.
Citera
2008-08-04, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aekei
Hugo är ett dussinmärke och dessutom tyskt, de gör allt annat bra förutom kläder. Vill du vara bling bär du typ Lanvin eller Balenciaga.

Nej det låter gay, hugo kan man alltid lita på, och toksköna material.
Citera
2008-08-04, 20:28
Medlem
Aekeis avatar
Du har ingen koll. Det är Hugo som är för tyska gaygabbers. Ska du charma en golddigger måste du kunna visa lite stil.
Citera
2008-08-04, 20:36
Medlem
Åk ner till troppan och dra in skumpa för några hundra k, det brukar oftast räcka så.
Senast redigerad av Inpetto 2008-08-04 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in