Bilden på en mördare.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/hela-marken-forsvann
Jag har läst många FUP och det första som slår mig när jag ser bilden på Anneli (tagen i samband med Patric Sellen's intervju som tv filmades), är att Anneli ser precis ut som MUG shotsen på mördarna i FUP.
Så här "förvrängd och sjuk" ser ofta GM ut samma dag eller dagen efter ett vansinnesmord när dom fotas.
Jag har även sett många intervjuer med anhöriga till mördade, inte sällan är intervjuerna gjorda i närtid efter ett mord. Dom anhöriga som intervjuas ser aldrig ut som ett MUG shot av en mördare, tvärtom är dom oftast väldigt samlade.
Tycker inte det är "normalt" att Anneli ser ut som hon gör på bilden. Det hade gått hela 30 år, tre decennier sen mordet när den här bilden togs, då är det nornala att man har landat för länge sen och gått vidare i livet.
MEN, för en mördare är det nog inte så.
Anneli har inte kunnat gå vidare.
Har man bestialiskt mördat sin egen syster med 11 knivhugg och kommit undan med det så lever man med skulden och vetskapen om vad man gjort hela tiden 24/7.
Det är det jag ser återspeglas i Anneli's tomma, förvirrade och mycket plågade ansiktsuttryck.
Hon ville nog egentligen inte göra intervjun, Anneli har under alla dessa år varit extrent mediaskygg.
Men hon hade även ett visst förtroende för den trygge lokalreportern Patric Sellen.
Jag tror hon tvingade sig själv till detta för att undvika att själv bli misstänkt, hon gjorde det för sin dotters skull så dotterns liv inte skulle bli förstört nu när mordet aktualiserades på nytt och sanningen riskerade att uppdagas.