2023-12-28, 07:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det stämmer, GN fabulerade nog en del i sin berättelse. Men syftet med inlägget var att berätta om en hund som begravdes med sin ägare och då blir kopplingen till Eva mordet där även hunden dödades uppenbar.
Det kan omöjligen vara en slump att GN väljer att posta just den "historien" till Facebook-bilden på sin nygjorda tatuering: Förgör du mig - Förgör jag dig

Ok intressant. Eftersom nymåne är den fas där månen är helt mörk så betyder det att det var totalt becksvart vid Långbackens början där överfallet skedde. Gatubelysning saknades.

GN kan knappast ha känt till att Eva hade kommit till stan under eftermiddagen endast 5-6 timmar före mordet. Anneli bodde vid tidpunkten för mordet i föräldrahemmet och alla i grannskapet visste att det var hon som ägde Laban, även GN givetvis.

Jag tror att GN såg när Eva (Anneli) och Laban släpptes av i korsningen nedanför hans hus och att det hela var stundens ingivelse, en impulshandling. GN var mentalt "i rätt stämningsläge" och överfallet skedde för att tillfället uppenbarade sig.

GN måste ha trott att det var Anneli som klev ur bilen ensam, han visste exakt vart hon skulle och därmed exakt vart han skulle slå till. Tanken var nog att våldta Anneli så GN måste ha fått en chock när han i beckmörkret vid Långbackens början insåg att det var Eva han började antasta. Kanske var det t.o.m. så mörkt att det var Eva's röst som avslöjade att det var hon och inte Anneli.
GN måste ha drabbats av total panik - det är klart att det slog slint då!
När Eva sen slet sig och försökte springa hemåt insåg GN direkt att han var tvungen att döda henne.
Övervåldet var förmodligen en konsekvens av hans fatala misstag, felbedömningen av Anneli.
Det uppdämda ursinnet, självhatet och skamkänslorna tog han sen ut på Eva genom att hugga henne 11 gånger.
GN valde sen att arrangera mordplatsen enligt den plan han initialt hade, dvs att det var ett våldtäktsförsök (som spårat ur).
Senare under natten kan stark ångest och ett dåligt samvete i efterhand ha bidragit till att Eva's kläder och hunden Laban placerades på ett visst sätt.

Ja detta är väl det troligaste scenariot, om GN fick beställningsjobbet så kan han även ha vakat över Eva sista veckan. Kan en häst få hjärtfel av en överdos?
Under obduktionen kan det ha sett naturligt ut.
Hur noga obducerar man en häst ?
Sedan går det inte utesluta att mördaren var ute efter Evas djur i första hand, tänker då på Laban och fölet. Att mörda Evas djur hade ju varit en perfekt hämnd för Annelis knarkskuld. Mycket möjligt att Anneli var skyldig GN 10.000kr.
Gärningsmannen kan ha velat få tillbaka sina pengar innan Eva flyttar, Anneli hade ju inga pengar.
Anneli var nog fortfarande rädd för GMn och flyttar därför till Stockholm efter moderns död.
Inlägg nr 7400 är intressant: (FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)

Eva låg på rygg dock?
(FB) Fråga till tjejer: hur länge är för länge
Senast redigerad av BerraSWE 2023-12-28 kl. 07:58.
Citera
2023-12-28, 12:45
Avslutad
Citat:
Det är nog ingen som förstår vad du menar när du är sådär kryptisk. Men AS, PG, BÅ och Eva är ju fyra flickor, annorstädes kan vara vart som helst.

Ser fram emot att ta del av ”annorstädes” och ”fyra flickor” när du får tid!

Om inte den 4e kvinnan är toyboyens mamma.
Vi får se vad Handfatstrallaren menar? :-)
Han kanske har fullt upp med kyrkliga aktiviteter.
Vem ska vi misstänka denna omgång? :-)
Lustigt att Pudelfrillans konto skapades den 31a Oktober på Hallloween. Kanske gillar hon spöken.
Tex Laban :-)

Utredningen på mordet verkar ha lagts ned, inte en rad har skrivits i media på typ 2 år. Trots massor av intressant information finns verkar inget hända.

Känns som nyårslöftet blir att lägga ned.
Livet går vidare.
Jag tror aldrig detta blir löst då mördaren verkar ta med sig det i graven.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-12-28 kl. 12:55.
Citera
2023-12-28, 13:32
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Men AS, PG, BÅ och Eva är ju fyra flickor, annorstädes kan vara vart som helst.

Ja, ”fyra flickor”; AS, PG, BÅ och Eva.

Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Om inte den 4e kvinnan är toyboyens mamma.
Vi får se vad Handfatstrallaren menar? :-)
Han kanske har fullt upp med kyrkliga aktiviteter.
Vem ska vi misstänka denna omgång? :-)

Läs …

Om man söker efter nyckelorden ”fyra flickor” i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25) så kommer echoesofglory:s inlägg upp:

echoesofglory från 2016-10-31, 22:43 länk
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Nämns också att det är fyra flickor under mötet i Mr Ps lägenhet, väninnan, Eva och Anneli, men vem är den fjärde? Och vad kan hon berätta? Det kan ju vara ett missförstånd förstås, att det är P som är den fjärde personen, men man vet aldrig...
Nämns också att det är fyra flickor under mötet i Mr Ps lägenhet, väninnan, Eva och Anneli, men vem är den fjärde?
Och vad kan hon berätta?
Det kan ju vara ett missförstånd förstås, att det är P som är den fjärde personen, men man vet aldrig...
MyBladeIsSharp från 2016-10-31, 22:50 länk
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Mycket intressant. Tyvärr måste vi nog ha tillgång till FUP för att få reda på vad denne fjärde kvinna hade att säga om mötet (om person fyra inte är Mr.P förstås).

Det skulle överhuvudtaget vara intressant att få reda på hur detta möte artade sig?

Jag inbillar mig (utan att ha tillgång till all fakta här), att "Mr.P"; "fiskade" efter information om det fanns en ny kille i Evas liv. Det var det intrycket jag fick från TV-programmet...
Mycket intressant.
Tyvärr måste vi nog ha tillgång till FUP för att få reda på vad denne fjärde kvinna hade att säga om mötet (om person fyra inte är Mr.P förstås).
Det skulle överhuvudtaget vara intressant att få reda på hur detta möte artade sig?
Denna fjärde kvinna får inte berätta vissa saker som inte går att berätta.

boanchga från 2021-03-20, 20:32 länk
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Ja vi var tillsammans. Vissa saker går inte att berätta, får inte berätta.
Vissa saker går inte att berätta, får inte berätta.
Handfatstrallaren från 2023-12-24, 05:06 länk
VARFÖR går vissa saker inte att berätta, får inte berätta?
boanchga från 2016-11-06, 22:28 länk
Eva Anneli och en kompis till dem, även en jobbarkompis till den utpekade och Anneli
1. Eva = 1 person
2. Anneli = 1 person
3. en kompis till dem = PG = 1 person
4. även en jobbarkompis till den utpekade och Anneli = Berit = 1 person
5. den utpekade = Mr P = 1 person
Det var 5 personer hemma hos Mr P kvällen fredag den 25 september 1987.

Eva, Anneli, Berit, PG och Mr P.
Varför är då det sammanlagda officiella antalet personer som var hemma hos Mr P endast 4 personer?

Eva, Anneli, Berit och Mr P.
VARFÖR går vissa saker inte att berätta, får inte berätta att det var 5 personer hemma hos Mr P kvällen fredag den 25 september 1987, och inte 4 personer?
LÄNK
Bakgrund: Evamordet fortfarande en gåta
UPPDATERAD 17 MARS 2017PUBLICERAD 12 DECEMBER 2016
På kvällen fredagen den 25 september 1987 är Eva Söderström, hennes yngre syster Anneli och en kompis till dem hemma hos en man som systrarna har en nära relation till.
Eva, Anneli, kompis och en man är 4 personer.
PG VET VARFÖR!
Så gör även Anneli, Berit och Mr P.
Varför är PG:s deltagande hemma hos Mr P under kvällen så hemlighetsfull, får inte berätta?
echoesofglory från 2016-08-21, 18:16 länk
och några väninnor.
Några väninnor till Eva och systern är mer än bara en, det är minst ett antal eller ett par (2 stycken).
echoesofglory från 2016-10-27, 23:19 länk
och kanske nån till
Kanske nån till som troligtvis är PG utöver Eva, Anneli, Berit och ”P” är 5 personer sammanlagt hemma hos Mr P kvällen fredag den 25 september 1987.
Betänk att det inte bara är echoesofglory som har omnämnt den fjärde flickan i sina tre inlägg (”och några väninnor”, ”och kanske nån till” och ”fyra flickor”), boanchga har även hen bekräftat antalet till fyra flickor hemma hos Mr P kvällen fredag den 25 september 1987 (Eva Anneli och en kompis till dem, även en jobbarkompis till den utpekade och Anneli).

Handfatstrallaren från 2021-03-27, 00:18 länk
2021-03-20, 20:11 länk
Pudelfrillan
Var du också i P's lägenhet samma kväll som mordet begicks?
2021-03-20, 20:15 länk
boanchga
Nej jag var inte med. Jag åkte med Anneli i Bollsta.
2021-03-20, 20:20 länk
Pudelfrillan
Så efter att Anneli hade lämnat P så träffades ni och fortsatte kvällen tillsammans?
2021-03-20, 20:32 länk
boanchga
Ja vi var tillsammans. Vissa saker går inte att berätta, får inte berätta.
Det stinker bajs här
I förundersökningsmaterialet finns vissa saker som inte går att berätta, får inte berättas för allmänheten såsom att PG var hemma hos Mr P kvällen fredag den 25 september 1987.

Handfatstrallaren från 2021-03-27, 00:18 länk
2019-04-19, 11:44 länk
Badkarsrunkaren
Du som vet, vad är ANNELIS 100% alibi tiden för mordet? Umgicks du med ANNELI i Bollstabruk mellan kl 22-23’30?
2019-04-19, 11:53 länk
boanchga
Ja, jag var med Anneli då!
2019-04-19, 22:24 länk
Ron.Frangu
Stämmer det att ni var hos Anneli's pojkvän i Bollsta?
2019-04-19, 22:26 länk
boanchga
Ja det stämmer, vi var på två ställen under kvällen.
vi var på två ställen under kvällen
boanchga och Anneli var på två ställen under kvällen.

Om det INTE var boanchga som var i P’s lägenhet samma kväll som mordet begicks, vem var det då?

Vissa saker går inte att berätta, får inte berätta.

Dock vet vi att boanchga var tillsammans med Anneli efter att A lämnat P.

boanchga åkte med Anneli i Bollsta.

Det betyder att boanchga åkte i samma bil med Anneli, OCH att de var på två ställen under kvällen, men INTE i P's lägenhet.
Att vissa saker inte går att berätta, får inte berättas är för att Anneli behövde ett 100% alibi av PG tiden för mordet på sin egen syster Eva.

Moosky från 2016-10-29, 16:26 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Christer van der Kwast på detta så förstår man ju hur dom försökt få till sånt som inte existerar.

För att kunna sätta dit cykelkufen Sture för mordet på Eva så omintetgjorde förundersökningsledaren Christer van der Kwast alla svävande frågetecken som fanns runt hennes syster Annelis förehavanden under kvällen och natten genom att ge henne ett 100% alibi av PG.

Därför är det bara officiellt ”tre flickor” hemma hos Mr P kvällen fredag den 25 september 1987, och INTE ”fyra flickor”.

Någon diskussion på det?

”annorstädes” kommer senare i tråden när ytterligare tid faller mig på.
Citera
2023-12-28, 14:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
För att kunna sätta dit cykelkufen Sture för mordet på Eva så omintetgjorde förundersökningsledaren Christer van der Kwast alla svävande frågetecken som fanns runt hennes syster Annelis förehavanden under kvällen och natten genom att ge henne ett 100% alibi av PG.

Därför är det bara officiellt ”tre flickor” hemma hos Mr P kvällen fredag den 25 september 1987, och INTE ”fyra flickor”.

Ja du har nog fanimej helt rätt här, det kan inte vara på något annat sätt. Vilket klavertramp av Christer van der Kwast, en praktskandal!

Det här måste det nystas mer i om det går, det vänder ju upp och ner på hela utredningen. Det här öppnar upp för ett helt nytt spår som har varit sopat under mattan i 36 år, mycket intressant! Bra grävt och bra jobbat Handfatstrallaren, du kan konsten att läsa mellan raderna!
Citera
2023-12-28, 14:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
”annorstädes” kommer senare i tråden när ytterligare tid faller mig på.

Inga cliffhangers nu när det börjar bli hyperintressant - ut med allt!
Citera
2023-12-28, 14:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Om det INTE var boanchga som var i P’s lägenhet samma kväll som mordet begicks, vem var det då?

Den enda jag kan tänka mig är i sådant fall Marpet1 eftersom hon hade ordnat med släpet om jag förstått saken rätt. Hon skulle ju även möta upp Eva och Mr P vid hästhagen på lördagsmorgonen, det var väl sånt som diskuterades i lägenheten. Men henne har jag PM:at ganska mycket med så tror ändå inte att hon var i lägenheten. Marpet1 har aldrig ens hintat om något som rör fredagskvällen utan endast berättat om lördagsmorgonen med Mr P samt om egna polisförhör etc.
Annat är det med PG, hon har ju bevisligen sagt en massa saker om mordkvällen. Hon påstår t.ex. att hon umgicks med Anneli under den kritiska tidpunkten mellan kl 22.00-23.30. Hon har även uppgett det (icke officiella) men korrekta antalet personer som var i lägenheten, dvs 5 st, samt kläckt ur sig det avslöjande uttalandet: "Vissa saker går inte att berätta, får inte berätta".
Dessutom är hon Anneli's bästa vän, DET om något är också en Red Flag! Du har rätt Handfatstrallaren, det börjar stinka nu...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-12-28 kl. 15:10.
Citera
2023-12-28, 15:34
Avslutad
Citat:
Den enda jag kan tänka mig är i sådant fall Marpet1 eftersom hon hade ordnat med släpet om jag förstått saken rätt. Hon skulle ju även möta upp Eva och Mr P vid hästhagen på lördagsmorgonen, det var väl sånt som diskuterades i lägenheten. Men henne har jag PM:at ganska mycket med så tror ändå inte att hon var i lägenheten. Marpet1 har aldrig ens hintat om något som rör fredagskvällen utan endast berättat om lördagsmorgonen med Mr P samt om egna polisförhör etc.
Annat är det med PG, hon har ju bevisligen sagt en massa saker om mordkvällen. Hon påstår t.ex. att hon umgicks med Anneli under den kritiska tidpunkten mellan kl 22.00-23.30. Hon har även uppgett det (icke officiella) men korrekta antalet personer som var i lägenheten, dvs 5 st, samt kläckt ur sig det avslöjande uttalandet: "Vissa saker går inte att berätta, får inte berätta".
Dessutom är hon Anneli's bästa vän, DET om något är också en Red Flag! Du har rätt Handfatstrallaren, det börjar stinka nu...

Bråket mellan Marpet och Lampan är intressant i sammanhanget?
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)

Lampan kanske vet mer än han säger, eller inte har sagt.
Citera
2023-12-28, 16:25
Avslutad
Citat:
Ja du har nog fanimej helt rätt här, det kan inte vara på något annat sätt. Vilket klavertramp av Christer van der Kwast, en praktskandal!

Det här måste det nystas mer i om det går, det vänder ju upp och ner på hela utredningen. Det här öppnar upp för ett helt nytt spår som har varit sopat under mattan i 36 år, mycket intressant! Bra grävt och bra jobbat Handfatstrallaren, du kan konsten att läsa mellan raderna!

PG och AS alibi torde ha bekräftats av toyboyen M*ts .Frestadi's (mamma och pappa) i Bollstabruk på Havrevägen 9, kvällen den 25e September 1987 mellan 22.30-05.00
Mycket möjligt att det alibit är väldigt vagt, och kan skeka på en halvtimma hit eller dit. vilket är avgörande för utredningen.
Personligen har jag alltid haft en känsla av att systern gjorde det i svartsjuka möjligen tillsammans med någon annan.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-12-28 kl. 16:29.
Citera
2023-12-28, 20:27
Avslutad
Citat:
PG och Anneli var/är bästa vänner och dessutom umgicks under mordkvällen.
Vad har Anneli och PG mer gemensamt än att bara vara bästa vänner och dessutom umgicks under mordkvällen?

BerraSWE skrev nyligen någonting ganska intressant i ett nu borttaget inlägg om likheter mellan Anneli och PG.

Det var en intressant upplysning (bekräftat via Ratsit).

Det för definitivt Anneli och PG närmare varandra.

Vad mer likheter har Anneli och PG gemensamt med varandra som skulle kunna få dem att ta Eva av daga?

Trådvårdarna Sanninggerfrihet, Uppsala666, Have-mercy, nyfikenmedvetskap, solvetheproblem eller Toknisse kanske vet vad mer likheter Anneli och PG har gemensamt med varandra som skulle kunna få dem att ta Eva av daga som gärningsmän?

boanchga från 2019-04-18, 20:28 länk

Kanske vet boanchga som har stenkoll på allt som rör Eva vad mer likheter Anneli och PG har gemensamt med varandra?

LÄNK
Mördare oftast psykiskt sjuka
PUBLICERAD 2005-06-01
https://fof.se/artikel/2005/4/mordare-oftast-psykiskt-sjuka/
Trots detta har cirka 90 procent av dem som döms för mord, mordförsök, dråp eller dråpförsök en psykiatrisk diagnos.
Vanliga sjukdomar är psykotiska störningar inklusive schizofreni, personlighetsstörningar, ångest och posttraumatisk stress samt depression. Många har dubbla diagnoser, och varannan person har också missbruksproblem.
Måhända har också både Anneli och PG likheter med psykiatrisk diagnos gemensamt med varandra?

PG är ju väldigt noga med att poängtera att dom var i Bollstabruk under mordkvällen och natten.
Kan Barbro och Alf verkligen intyga det till 100%, vid tidpunkten för mordet ?
Anneli har nog för dåligt pokerfejs, hon skulle förmodligen avslöja sig själv om hon var med i TV.
Det är därför hon gråter hela tiden vid intervjuer i tidningar ?
Med kameran på skulle hon förmodligen inte kunna ljuga, istället skickar hon bästa väninnan som har skött snacket sedan dag 1?
Hon gifter sig/är sambo med en polis ?
Alanäs och Fjällsjö är väl så gott som grannbyar i Jämtländska mått.
Alf och Bochanga kanske kände varandra.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-12-28 kl. 20:34.
Citera
2023-12-28, 20:33
Avslutad
Citat:

Marpet hade väl tillgång till släp och vagn, Eva var tvungen att låna detta ?
Var inte Marpet Evas bästa vän ?
Citera
2023-12-28, 23:16
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Inga cliffhangers nu när det börjar bli hyperintressant - ut med allt!

Var Anneli ”annorstädes” Bollstabruk kvällen fredag den 25 och natten mot lördag den 26 september 1987?

Handfatstrallaren från 2023-12-24, 05:06 länk
Det echoesofglory skriver här är intressant ur cykelns perspektiv.
echoesofglory från 2016-11-19, 22:27 länk
ringde han inte systern som befann sig i Bollstabruk tidigt på morgonen? Eller befann hon sig redan hos föräldrarna?
Eller befann hon sig redan hos föräldrarna?
Hos föräldrarna kunde då Anneli cykla till sitt arbete på Domus efter mordet på Eva på sin egen röda eller orange återbördade crescent damcykel.
Mr P ringde väl till Domus kontor först någon gång mellan klockan 6 och 9?
boanchga från 2019-04-19, 23:29 länk
Och, han ringde till hennes jobb på Domus, Anneli städade där mellan 6-9 varje morgon. På den tiden hade vi inte mobiler så Paj ringde till kontoret så de fick hämta Anneli.
PAJ ringde nog till Annelis jobb på Domus först efter det att Marpet1 först ringt honom på lördag morgon från Evas pappas telefon och bett han komma bort till henne på Bruket.
Marpet1 från 2016-12-08, 06:59 länk
När jag kom dit på morgonen var inte Eva hemma så jag gick ner till hästhagen för att se om hon var där. Såg hennes hästar stå längst ner i hagen, så jag vände och gick in till hennes pappa för att låna telefonen. Var lite irriterad över att Eva inte var där då vi bestämt träff för jag skulle iväg till Sundsvall själv för att se ett hästevenemang på näset . Ringde PAJ och frågade om Eva sovit över där men han sa att hon åkt hem på kvällen. Han kom och jag frågade om han ringt hon som skjutsade hem Eva , men han sa att han skulle prova det och att jag kunde åka iväg så skulle han stanna kvar och hjälpa Eva när hon dök upp . Han verkade inte speciellt orolig att hon inte var hemma och sa inget till mig om att han varit ute och letat på natten så när jag såg FBI - programmet så blev jag chockad över hans beteende .
HUR TOG SIG ANNELI FRÅN BOLLSTABRUK LÖRDAG MORGON DEN 26 SEPTEMBER 1987 FÖR ATT HINNA BÖRJA SITT STÄDARBETE PÅ DOMUS KLOCKAN 6?
# Körde Anneli bil själv till Domus i Kramfors från sin pojkvän i Bollstabruk före klockan 6 på lördag morgon?
# Fick Anneli skjuts i bil av sin pojkvän från Bollstabruk till Domus i Kramfors före klockan 6 på lördag morgon?
# Fick Anneli skjuts i bil av sin väninna PG från Bollstabruk till Domus i Kramfors före klockan 6 på lördag morgon?
# Eller cyklade Anneli från föräldrarhemmet på Bruket till Domus i Kramfors före klockan 6 på lördag morgon?
Vart befann sig Anneli i hela fem timmar efter arbetet på Domus från klockan 9 på lördag morgon till klockan 14 på eftermiddagen?
Inte en chans att Anneli åt lunch i hela 5 timmar med sin pojkvän på lördagen innan hon åkte hem till föräldrahemmet med honom runt klockan 14.
Åkte Annelie och pojkvännen med bil till föräldrahemmet på Bruket efter lunchen, eller promenerade de tillsammans dit med en röd eller orange crescent damcykel med blank framskärm som saknade både fram och baklykta?
Om man söker efter nyckelordet ”annorstädes” i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25) så kommer echoesofglory:s inlägg upp:

echoesofglory från 2016-10-30, 23:02 länk
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Ingen som har lekt med tanken på att det kan vara systern (Som PAJ var tillsammans med innan) som dödade henne och sen försökt sätta dit exet(för att han var intresserad av Eva)?

Cykeln som varit eftersökt stod rätt upp och ner hos väninnan(?) trots att den eftersökts.
Hunden var väl egentligen systerns och hon kunde med lättnad locka till sig den.
Systern hade varit tillsammans med PAJ och hade därav "DNA" bevis kvar (som hon sparat för hon planerat detta...) som hon kunde placera på kroppen.

Svartsjuka ja - men från ett annat håll än misstänkt.

I verkligheten är det en stor konspiration där de som medverkade i programmet egentligen gick samman för att ha ihjäl Eva och sätta dit Paj. Ett stort psykopatparty helt enkelt.

Nu kommer jag inte på vart systern höll hus när dådet skedde dock. Men den som skjutsade Eva kanske var med i hela konspirationen?
Nej cykeln stod hos Evas och Annelis familjehem på Kapellvägen, Anneli var nog annorstädes mordnatten men ingen vet var. Jag får intrycket att det var fler personer på tillställningen på Björkstavägen, kanske så oviktiga ur ett polisiärt perspektiv att de inte ens behöver nämnas. Som sagt finns det många krångliga relationer här...
Nej cykeln stod hos Evas och Annelis familjehem på Kapellvägen, Anneli var nog annorstädes mordnatten men ingen vet var.
Jag får intrycket att det var fler personer på tillställningen på Björkstavägen, kanske så oviktiga ur ett polisiärt perspektiv att de inte ens behöver nämnas.
Som sagt finns det många krångliga relationer här...
Det är besynnerligt att echoesofglory skriver att Anneli var annorstädes, men ingen vet var.

Det skär sig med det boanchga skriver:
2019-04-19, 11:53 länk
boanchga
Ja, jag var med Anneli då!
2019-04-19, 22:26 länk
boanchga
Ja det stämmer, vi var på två ställen under kvällen.
De två ställena var troligtvis hemma hos Mr P och ”annorstädes” Bollstabruk.

Och än en gång skriver echoesofglory att det var fler personer hemma hos Mr P på Björstagatan kvällen fredag den 25 september 1987, men att det är oviktigt ur ett polisiärt perspektiv att de inte ens behöver nämnas.

Är det oviktigt ur ett polisiärt perspektiv att PG var hemma hos Mr P kvällen fredag den 25 september 1987 att hen inte ens behöver nämnas?

Som echoesofglory uttrycker sig; det finnns många krångliga relationer här...

Citat:
Du har rätt Handfatstrallaren, det börjar stinka nu...

Som sagt, det börjar stinka nu!
Citera
2023-12-29, 15:20
Avslutad
Citat:
Om en summa på 10.000 kr skulle ha något med mordet att göra men inte betalades ut till en lejd mördare är även den uppgiften en form av "leakage". Dvs ett uns av sanning men placerat i ett helt annat sammanhang, om det t.ex. var en muta som du föreslog.

Personligen tror jag att mördaren fabulerar och att det anonyma tipset bottnar i att GN blev paranoid efter att Svenska Fall avsnittet hade sänts. Han vill nog gärna skylla ifrån sig och att andra ska vara inblandade men när det kommer till kritan vet GN att han är helt ensam om det här. Den ensamma galningen, mördaren, är han själv och det är just därför han är dömd till Sluten psykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning

Tatueringen med orden Förgör du mig - Förgör jag dig. tror jag handlar om Eva, ingen annan.

Skribenten Hawaiiharald nämnde i sitt senaste inlägg att GN hade gjort en del sexuella övertramp och påtalade att Eva kunde ha känt till något om det.
Stämmer DET, då ger det GN's tatuering Förgör du mig - Förgör jag dig en helt ny innebörd.

Är helt övertygad om att GN hade planerat att göra tatueringen 2012 i samband med att mordet preskriberades, han ville vara på den säkra sidan.
Men när preskriptionstiden togs bort valde han till slut att göra den ändå, i okt 2014. Det var därför han skrev på Facebook att han hade velat göra tatueringen "Förgör du mig - Förgör jag dig" i 28 år, dvs sedan mordet den 25 sept 1987.
Det här ska man inte betvivla längre, det är så det är, det kan omöjligen vara en slump.

Ja frågan är om GN hade erkänt mordet om preskriptionstiden inte slopades.
Bra tänkt där med 25 års perioden.
Nu kan ju mördaren fortfarande bli dömd men det ska nog väldigt mycket till för att det kommer ske.
Det är inte omöjligt att mördaren fortfarande begår grova brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in