2016-12-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det vet jag inte, hon kanske inte ljuger.

Nä tror inte hon ljuger (min uppfattning). Men alla "normala personer" tror jag, förstår vad det skulle innebära att ljuga i en sån här situation.
Senast redigerad av Vidje 2016-12-21 kl. 19:26.
Citera
2016-12-21, 19:35
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Han måste verkligen ha snackat in sig hos polisen då när det hade hänt. Idag lär det ju inte bli lika enkelt. Han borde känna sig rätt så kallsvettig inför förhör nu. Nu måste han sno ihop en trovärdig historia och sen om den stämmer överens med övrigas berättelser ska bli intressant att veta.
Tyvärr har du fel. Han måste inte sno ihop ett jävla dugg. P kan säga att han för många år sedan har sagt det han har att säga. Om inte P själv har vett på att välja den ståndpunkten så skulle vilken försvarare som helst råda honom att för sitt eget bästa hålla käften. Det är upp till utredarna att driva det vidare utan hans medverkan. Alla bör förstå att det är i stort sett hoplöst vid det här laget. Ledsamt men sant.

Rätta mig om jag har fel men visst var uppgiften som LGWP igår sladdrade ur sig att Evas kläder låg prydligt ihopvikta en bit ifrån kroppen något som inte kommit till offentligheten tidigare?
Citera
2016-12-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Tyvärr har du fel. Han måste inte sno ihop ett jävla dugg. P kan säga att han för många år sedan har sagt det han har att säga. Om inte P själv har vett på att välja den ståndpunkten så skulle vilken försvarare som helst råda honom att för sitt eget bästa hålla käften. Det är upp till utredarna att driva det vidare utan hans medverkan. Alla bör förstå att det är i stort sett hoplöst vid det här laget. Ledsamt men sant.

Rätta mig om jag har fel men visst var uppgiften som LGWP igår sladdrade ur sig att Evas kläder låg prydligt ihopvikta en bit ifrån kroppen något som inte kommit till offentligheten tidigare?

Nä jag har inte fel.
Han verkar ju inte vara speciellt talför idag vad gäller det här fallet, hade han känt sig oskyldigt utpekad så hade han nog talat om det och ställt upp i programmet också.
Tror du verkligen på allvar att han inte på något vis kommer att bli inblandad igen utan att utredarna kommer att driva det vidare utan att ha någon som helst kontakt med honom?
Spelar ingen roll vad försvararen säger, till slut spricker det hela

Det där med kläderna sa ju nästan Anneli också, jag fick en känsla av det när hon inte sa att dom låg slängda på sidan om.
Citera
2016-12-21, 19:56
Medlem
Citat:
Alla bör förstå att det är i stort sett hoplöst vid det här laget. Ledsamt men sant.

Nä det är inte hopplöst än och det enda som är ledsamt är vad han gjort mot offret och hennes familj.
Citera
2016-12-21, 19:58
Medlem
Citat:

Om PAJ, i nya förhör, väljer att tiga ligger han risigt till. Se i målet med flickan i kafé mordet.
Citera
2016-12-21, 20:06
Medlem
Citat:
Nä jag har inte fel.
Han verkar ju inte vara speciellt talför idag vad gäller det här fallet, hade han känt sig oskyldigt utpekad så hade han nog talat om det och ställt upp i programmet också.
Tror du verkligen på allvar att han inte på något vis kommer att bli inblandad igen utan att utredarna kommer att driva det vidare utan att ha någon som helst kontakt med honom?

Det där med kläderna sa ju nästan Anneli också, jag fick en känsla av det när hon inte sa att dom låg slängda på sidan om.

Med tanke på att en person sprang in vid fyndplatsen och hann befinna sig där några minuter, så vet man ju inte exakt om scenen som möte polisen var densamma som innan. Samma person blev också varnad av polismännen som anlände.
Citera
2016-12-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Med tanke på att en person sprang in vid fyndplatsen och hann befinna sig där några minuter, så vet man ju inte exakt om scenen som möte polisen var densamma som innan. Samma person blev också varnad av polismännen som anlände.

Ja så är det ju också.
Citera
2016-12-21, 20:09
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Nä jag har inte fel.

Han är redan så inblandad han kan bli. Att prata förvärrar det bara för honom. Det gäller även om han, mot förmodan, skulle vara oskyldig. Vad skulle han kunna säga för att rentvå sig?
Citera
2016-12-21, 20:14
Medlem
Citat:
Han är redan så inblandad han kan bli. Att prata förvärrar det bara för honom. Det gäller även om han, mot förmodan, skulle vara oskyldig. Vad skulle han kunna säga för att rentvå sig?

Om han mot förmodan skulle vara oskyldig hur skulle det förvärra att prata om det?
Citera
2016-12-21, 20:18
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Vad sa mannen som fann kroppen då? Skulle P våga röra kläderna och riskera att den mannen sa att dom låg annorlunda? eller att någon såg honom röra alltför mycket på platsen?
Citera
2016-12-21, 20:18
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Om han mot förmodan skulle vara oskyldig hur skulle det förvärra att prata om det?
Vad skulle han kunna säga som omvände dig?
Citera
2016-12-21, 20:21
Medlem
Tydligen var det fullt möjligt att kontrollera de påstådda samtalen 1987 även om ingen svarade, om det går idag är nog tveksamt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in