2008-07-27, 06:18
Medlem
Har fått ärva ett storpack absenor, dvs medicin som används mot epilepsi samt bipolärt syndrom... och nu undrar jag hur effekten av detta läkemedel är.. Går det att använda till något... vettigt? =P
Citera
2008-07-27, 06:37
Medlem
Sei´taers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YesMaster
Har fått ärva ett storpack absenor, dvs medicin som används mot epilepsi samt bipolärt syndrom... och nu undrar jag hur effekten av detta läkemedel är.. Går det att använda till något... vettigt? =P

Från fass.se
Vilka biverkningar kan läkemedlet ge?
Mycket vanliga (mer än 1 patient av 10): Förändringar i levervärden, övergående höjning av ammoniak i blodet, humör- och känslomässiga rubbningar.

Vanliga (mer än 1 patient av 100): Magbesvär i form av smärtor, sugningar, illamående, kräkningar och diarréer är vanliga vid användning av tabletter. Dessa symtom försvinner oftast av sig själva eller lindras om tabletterna tas tillsammans med mat eller om enterotabletter används.

Ökad aptit, onormal viktökning, aptitlöshet, och viktförlust. Ökad blödningsbenägenhet. Övergående håravfall, förändringar i hårkvalitet eller hårfärg (denna påverkan är ofta beroende av dosen, kontakta din läkare för en eventuell dosändring). Dubbelseende, yrsel, talrubbning. Darrningar (denna påverkan är ofta beroende av dosen, kontakta din läkare för en eventuell dosändring).
Citera
2008-07-27, 10:38
Medlem
Ziltoids avatar
Du kommer nog inte ha allt för roligt på dina piller.
Citera
2008-07-27, 20:28
Medlem
Har ätit det under 6 månader. Effekten var; totalt zombifierad. Går omkring i en dysphorisk dimma. Dessutom vaknade jag ofta mitt i natten av att jag var tvungen att spy.

Den är en stabilisator, alltså "motsatsen" till ex. en stimulant eller depressant.
Citera
2008-07-27, 23:42
Bannlyst
Låter inte som ngt höjdar preparat..
Citera
2008-07-27, 23:50
Medlem
BenAsslicks avatar
Med andra ord - släng eller sälj det dyrt i någon grundskola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in