2008-07-26, 20:13
Medlem
Doktor_Blys avatar
Nu ska jag för första gången i mitt liv ge mig in på att installera en burk som saknar SATA-platser på moderkortet. IDE-diskar är inte att tänka på i detta fallet så sådana kommentarer undanbedes.

Jag går rakt på sak: Kontrollerkortet är av modell: SUNIX SATA4000. Jag har kommit såpass långt att jag har insett att drivrutinerna ska installeras i samband med windows-installationen, givetvis har jag hämtat drivrutinerna från SUNIX hemsida men sedan är det stopp.

F6 i installationen, i med disketten, men bara för att mötas av ett felmeddelande. Hur jag än kopierar filerna till disketten så skriker den om någonting, antingen saknas det filer, eller så är en av filerna skadade. Vet att filerna omöjligt kan vara skadade eftersom jag testat ladda ner drivrutinerna ett otal gånger på olika datorer dessutom, men jag misstänker att felet ändå ligger i själva kopieringen av filerna till disketten?

Är riktigt hederligt tacksam för hjälp just nu då detta håller på att göra mig milt sagt galen. Om det hjälper så kör jag AMD64 processor samt 32bitars OS.

Tack på förhand //Bly
Citera
2008-07-26, 23:04
Medlem
Låter som om det är något fel på disketten kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in