Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-26, 17:54
  #1
Medlem
tjenare, har nyss installerat ubuntu på min dator och har inte kommit så långt ännu.
har pillat lite med utseende och sett "visual effects" men kan inte få de att funka.
får en ruta där det står "Desktop effects could not be enabled"
har letat reda på hur man ska lösa det och då står de att man ska uppdatera video drivrutinerna (ungefär något sånnt)

det är där problemet kommer, har ju aldrig hafft linux eller ubuntu eller något annat än windows.
så min fråga är var jag kan hitta drivrutiner till mitt nvidia 8800gt och hur installerar jag det ??

ja jag har sökt på google men inte hittat något som jag förstår eller något som e "up-to-date"

tack o hej!
Citera
2008-07-26, 18:44
  #2
Medlem
danielebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nille_312
tjenare, har nyss installerat ubuntu på min dator och har inte kommit så långt ännu.
har pillat lite med utseende och sett "visual effects" men kan inte få de att funka.
får en ruta där det står "Desktop effects could not be enabled"
har letat reda på hur man ska lösa det och då står de att man ska uppdatera video drivrutinerna (ungefär något sånnt)

det är där problemet kommer, har ju aldrig hafft linux eller ubuntu eller något annat än windows.
så min fråga är var jag kan hitta drivrutiner till mitt nvidia 8800gt och hur installerar jag det ??

ja jag har sökt på google men inte hittat något som jag förstår eller något som e "up-to-date"

tack o hej!
Om det är Ubuntu 8.04 d.v.s. Hardy Heron du har så borde Restricted Drivers Manager funka. Kolla system-menyn (tror jag, kör varken gnome eller ubuntu)
Citera
2008-07-26, 19:11
  #3
Medlem
nu funkade det!!!!!
först var den enabled (innan ja skrev här) och ja disablade den och enablade den igen, då fukade det inte!!
men NU! efter ja postat här och sett de du skrivit, då va den disablad och nu så drog ja igång den och nu funkade det.

aja fått det att funka nu iallafall, och tack för svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback