Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Precis så.
Kunde bara folk lära sig att använda "Sök i det här ämnet" som finns uppe till höger så hade mycket merjobb för era utsjasade mods kunnat undvikas.
Problemet är som sagt med nya medlemmar som startar en ny tråd om en sak som debatterats in absurdum, får den låst och får en länk till rätt tråd, vilken då innehåller 40 000 inlägg...jag kan visst förstå att man känner en viss uppgivenhet, men till stor del beror vårt handlande på att det är enda sättet att få sökfunktionen att fungera på ett vettigt sätt.
Om vi hade tillåtit 80 trådar om Wow t ex - vilket är VÄLDIGT populärt att som ny medlem starta en tråd om - så hade ingen hittat någonting till slut.
Bästa sättet att få ett snabbt svar är
a) Sök! Titta efter vilken tråd som har flest inlägg och som helst har postats i samma dag.
b) Sök i tråden efter din specifika frågeställning. Chansen är nämligen mycket stor att hur ensam du än känner dig om problemet så har det troligtvis diskuterats några hundra gånger tidigare här...

Det blir merjobb även för andra, istället för att skriva och besvara en och samma fråga i 10 -15 olika trådar så svarar en person en gång i den stora tråden.
Många prenumererar på stora trådar och upptäcker då snabbt nya inlägg tråden och besvarar sedan om man kan svaret.
Dock finns det ett litet problem med exempelvis request-trådar och det är att efterlysningar drunknar pga många förfrågningar, men hellre det än att hela forumdelen lusas ned med requesttrådar.
Stora trådar har diskuterats massor av gånger här på flashback, det finns åsikter för och emot. (Kan det vara läge för en sammanslagning

)
Jag är för stora trådar pga man sammanför folks åsikter/erfarenheter/kunskaper om ett ämne till en tråd.
Det kan kanske finnas fall där det inte passar men jag kan inte komma på något, och även det löser många genom att helt enkelt skapa nya trådar som antingen blir låsta, papperskorgade sammanfogade, eller får vara kvar,
För att inte tala om den kvalitésänkning som det blir med 10 - 15 olika trådar som rör samma ämne/fundering/frågeställning.
EDIT
Stora trådar
Sammanslagna
Sammanfogade
Flertalet av dessa sökningar resulterar i trådar som jag och
många andra skrivit i om samma ämne i Forumdelen
Flashback