Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Det börjar bli dags att införa en regel som inte tillåter modsen att slå ihop för många och förstora trådar till en oöversiktlig och fullständigt obrukbar giganttråd.
Jag vet inte hur många sådana där mastodonttrådar det finns på FB, men det finns en, en som gör att jag, och säkert många fler med mig, nästan helt har slutat besöka den just nu så omtalade UE-avdelningen. Tråden som heter
Gångar i Göteborg och som för närvarande är på hela 257 sidor är rena döden. Det går ju inte ens att söka fram någonting ifrån den där typen av trådar! Skulle man händelsevis hitta någonting intressant som råkar ha blivit inbakat i dessa formidabla ginnungagap så kan man med lite otur vara tvungen att leta sig igenom kanske tio sidor för att sedan med lite tur KANSKE få läsa fortsättningen eller svaren på det man letade efter.
Det finns ju massor av exempel på dessa trådar som slukar allt, och ett annat är den om kriminella gäng i Göteborg. Inte för att jag brukar besöka den, men jag vet att det finns små guldkorn bland de kriminella som har kastats in i den och... ja, helt enkelt ätits upp av vanlig gangsta-dynga och rövarhistorier om träningsoverallskillar i Nordstan.
Kort sagt så kan man säga att jag förstår jag vad du menar.