Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
...genom insinimation (heter de så) och de blir en pojke. Vad skulle dom kunna gör med honom då? jag menar de finns ju helt säkert massor av rubbade lesbiska feminister som i detta ögonblick tar ut alla sina frustrationer och ett helt liv av manshat på en stakars pojke. Dom skulle kunna plåga livet ur honom.
Nu är man knappast lesbisk för att man hatar karlar, lika lite som bögar är kvinnohatare. Och alla feminister är inte lesbiska och alla lesbiska är inte feminister. Som grädde på moset finns det även män som är feminister.
Men det var egentligen ett oväsentligt svar på din fråga, eftersom jag tror att jag förstår vad du menar i alla fall?
Det är alltid en god egenskap att inse att barn är utsatta, i förhållande till vuxna. Det finns goda och dåliga föräldrar och det finns goda och dåliga vuxna i ett barns omgivning.
Det finns garanterat många feminister som aldrig borde skaffa barn. Det finns många andra också, som aldrig borde skaffa barn. Därför får vi aldrig sluta bry oss om barn - även andras barn.
Citat:
Jag minns när jag gick på dagis så fanns de en feministkvinna där, dom andra fröknarna var lite rädda för henne.
Hon försökte i all fall tvinga oss pojkar att sitta ner och kissa. Jag gjorde förstås revolt och vägrade. Men hon menade alvar.
Idag får pojkar en pall att stå på så att de når upp till toaletten. Det är ganska länge sedan man tvingade pojkar att sitta för att de kissade ner hela toan. Men jag förstår din poäng och jag hoppas att du hade andra vuxna som kunde stötta dig? Det är bra att barn vågar revoltera mot de som är fel.
Citat:
En annan gång då jag hade snickrat ihop en pisstol i källaren hemma. Som jag tog med mej till dagis och lekte att jag var en agent. De gjorde henne galen. Jag brukade leka med krigsleksaker också tillexempel sätta upp stora arméer och leka krig, osv. allt sånt lyckades hon verkligen förbjuda. Hon uppmanade oss pojkar att vara tystare och lugnare också.
Det var en tid när man trodde att killar blev krigiska av att leka krig. Som väl är, tror man inte det idag. Men det är ett problem att enbart killar uppmuntras att leka krig och inte tjejer.
Citat:
Som tur var försvann hon efter ett tag. Och långsamt men säkert återgick saker till ordningen. Jag undra hur en pojke som blir trakasserad under hela sin uppväxt egentligen utvecklas?
Det kan gå riktigt illa för barn som inte har trygga och harmoniska vuxna i sin närhet. Men det finns exempel på barn, som brukar kallas "maskrosbarn" i litteraturen, som det har gått bra för trots rabiata vuxna. Men barn måste alltid anses som det viktigaste vi har och behandlas därefter.