Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Empress, Vtrill, Lonely Petunia och alla andra.
Frågeställningar var hur skulle pojken uppfostras? Att mycket i manligt beteende (och kvinnligt) och relationen mellan män och kvinnor i vårt samhälle är fel och borde vara annorlunda är feministers uppfattning (säg nu inte att man inte vill förändra något). En annan universell uppfattning ibland feminister är att våra beteenden och köns roller är något vi skolas in i (de är naturligtvis idiot).
Hur skulle man då uppfostra den här "formbara" pojken? Hur skulle han i stora drag vara?
Flickpojken:
Jasså så det är det du vill diskutera nu helt plötsligt?
Hur skall du ha det?
I ett
tidigare inlägg och (ditt start inlägg för denna tråd)
#10 så hette det följande från DIG:
Citat:
De jag pratar om är två lesbiska feminist människor som bort till samman och uppfostrar en pojken. I övrigt är jag säker på att flera lesbiska kvinnor är feminister än andra.
Då tycker jag du själv skall ta och ge dig en riktigt bakläxa och fråga dig själv varför du sitter och hasplar ur dig följande redan i din trådstart:
Citat:
Om två feminister skaffar barn...
...genom insinimation (heter de så) och de blir en pojke. Vad skulle dom kunna gör med honom då? jag menar de finns ju helt säkert massor av rubbade lesbiska feminister som i detta ögonblick tar ut alla sina frustrationer och ett helt liv av manshat på en stakars pojke. Dom skulle kunna plåga livet ur honom.
Sedan fortsätter tråden igenom och hasplar ur dig dumheter som:
*"Men en fråga till de lesbiska feminister som vill ha barn. hur skulle de kännas att få en pojke (Skulle kanske hellre ha en flicka)? Och hur skulle ni uppfostrar honom?"
*"I övrigt är jag säker på att flera lesbiska kvinnor är feminister än andra."
Du själv dra ju bort fokusen på det
[i]du tydligen ansåg[/b] var viktigt genom att presentera direkta fördomar kring både feminism och lesb..
Jag svarade på EN av dina inlägg jag "qoutade" och svarade på det du hade klämt ur dig i DET specifika inlägget. Det är knappast att gå OT som du tydligt antyder om till mig, (och även till Lonley Petunia, och vTrill baserat på deras svar)..
Det är väl knappast mitt eller någon annans fel att du klämmer ur dig direkta fördomar om lesb och deras inställning till kön (män/pojkar) och att de skulle var mer feminister bland män.. Vad baserar du den uppgiften på att det är felr feminister bland lesb än heterosexuella kvinnor, ETT enda lesb som heter Tiina och är F!:are?
Använd du exempel.. Men ge fan i att utgå från att dina exempel (två lesb som är feminister [och utgå att feminismn gernerellt sett är manhatare] , som skaffar barn ihop och får en pojke) är någon form av allmängitlig sanning för lesb generellt sett.
P.S
Inte mina problem om du inte tål att bli tillsagd på dina direkta felaktigheter om lesb.. Och får påpekande om att du har genrellt sätt fel om feminismen. Det skall jag säga jag är en icke feminist och det skall inte på några vilkor förväxlas med antifeminism.