2008-07-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
...genom insinimation (heter de så) och de blir en pojke. Vad skulle dom kunna gör med honom då? jag menar de finns ju helt säkert massor av rubbade lesbiska feminister som i detta ögonblick tar ut alla sina frustrationer och ett helt liv av manshat på en stakars pojke. Dom skulle kunna plåga livet ur honom.
Hur ofta händer det?
Citat:
Jag minns när jag gick på dagis så fanns de en feministkvinna där, dom andra fröknarna var lite rädda för henne.
Traumatisk barndom, du torterade möjligtvis inte djur när du var barn?

Ett litet tips, ska man kritisera feminismen ska man inte erkänna att den egentliga orsaken är för att man har en (1) dålig erfarenhet av en person som är feminist.
Citat:
En annan gång då jag hade snickrat ihop en pisstol i källaren hemma. Som jag tog med mej till dagis och lekte att jag var en agent.
Skvätte det mycket piss från pisstolen?
Citat:
Som tur var försvann hon efter ett tag. Och långsamt men säkert återgick saker till ordningen. Jag undra hur en pojke som blir trakasserad under hela sin uppväxt egentligen utvecklas?
Du anser inte att du blev trakasserad av dina föräldrar till att börja leka med vapen?
Citera
2008-07-30, 20:48
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Citat:
...genom insinimation (heter de så) och de blir en pojke. Vad skulle dom kunna gör med honom då? jag menar de finns ju helt säkert massor av rubbade lesbiska feminister som i detta ögonblick tar ut alla sina frustrationer och ett helt liv av manshat på en stakars pojke. Dom skulle kunna plåga livet ur honom.
Hur ofta händer det?

Jag sitter och tittar ut genom fönstret när jag skriver detta och har faktiskt räknat hur många kvinnor och hur många män som passerar. De vekar som om de är 50/50 ungefär. Stämmer de? vad är poengen?

Citat:
Citat:
Jag minns när jag gick på dagis så fanns de en feministkvinna där, dom andra fröknarna var lite rädda för henne.
Traumatisk barndom, du torterade möjligtvis inte djur när du var barn?

Möjligtvis ja, men jag tror du överskattar den hysteriska feministkvinnans betydelse. Varför skulle jag vilja göra något sånt?

Citat:
Citat:
En annan gång då jag hade snickrat ihop en pisstol i källaren hemma. Som jag tog med mej till dagis och lekte att jag var en agent.
Skvätte det mycket piss från pisstolen?

Associationen: penis-pistol-piss, Du lider av freudiansk dystopi. Solklart! I de närmsta osmakligt.

Citat:
Citat:
Som tur var försvann hon efter ett tag. Och långsamt men säkert återgick saker till ordningen. Jag undra hur en pojke som blir trakasserad under hela sin uppväxt egentligen utvecklas?

Du anser inte att du blev trakasserad av dina föräldrar till att börja leka med vapen?

Nej.

Och om jag tyckte de så skulle jag knappast anse att jag hade blivit de. de finns en liten men ack så viktig skillnad där.

De är föresten roligt att feminist människor kan göra kränkande antydningar om mäns kön, och dylikt och bara vara en tuff-feminist-brud eller något. Tänk om jag började pratat om din fitta, liksom.
Citera
2008-07-30, 23:55
Medlem
Citat:
Jag sitter och tittar ut genom fönstret när jag skriver detta och har faktiskt räknat hur många kvinnor och hur många män som passerar. De vekar som om de är 50/50 ungefär. Stämmer de? vad är poengen?
Så du kan inte visa någon information angående feminister som våldtar pojkar för att pojkar är onda?
Citat:
Associationen: penis-pistol-piss, Du lider av freudiansk dystopi. Solklart! I de närmsta osmakligt.
Det är helt normalt att reagera på ordet pisstol.
Citat:
Nej.
Okej, så varför leker du med vapen?
Citat:
De är föresten roligt att feminist människor kan göra kränkande antydningar om mäns kön, och dylikt och bara vara en tuff-feminist-brud eller något. Tänk om jag började pratat om din fitta, liksom.
Gör inte detta personligt, låt bli min fitta!
Citera
2008-07-31, 21:10
Medlem
Empresss avatar
Citat:
De jag pratar om är två lesbiska feminist människor som bort till samman och uppfostrar en pojken. I övrigt är jag säker på att flera lesbiska kvinnor är feminister än andra.

Vissa vill ju vara säker på att ens fördomar är samma som fakta om verkligheten.

Det är inte mer feminister bland homosexuella kvinnor än bland heterosexuella kvinnor. Att vara "säker" på detta som du är är ett bevis på att du inget kan om varken homosexualietet eller feminism.
Det har inget med varandra att göra.

Nej jag är varken homosexuell kvinna eller feminist själv.. Men jag har gedigna kunskaper om feminism och homosexualitet.

Att var homosexuell kvinna har inget med feminism att göra.

Citat:
Nej, hon var jobbig som en häxa den här käringen. Toaletterna var facitiskt för barn, de vi säga låga.

Ja det var DEN kvinnan detta.. Det säger inget om feminister i allmänhet eller något om eventuellt homosexuella kvinnor i allmänhet.. Skilj på indvid och grupp.

Citat:
Varför gör man de då. Hur kommer de sej att de är samma i på alla ställen, och i alla kulturer (skule de vara en slump)? De hör ju inte hit i alla fall låt ungarna göra vad dom vill. När en av mina systrar och jag var små så försökte jag initiera henne i mina lekar men de var hon ju måttligt intresserad av (vi var jämnåriga). Jag hade lite radiostyrda saker också som jag kunde leka med i timmar men hon tyckte bevisligen inte att de var roligt alls. Inte häller vill hon leka med lego och med de kan man facitiskt göra rosa sagoslott om man vill.

Ja men det är du som inte förstår det är vissa indvider som är sådana.. Det är inte alla som är sådan och att det är något generellt.

Citat:
Jag har facitiskt hört att många feminister tycker att de olika könen ska få leka med alla leksaker och att man ska tvinga dom till de. de är ju sjukt att tving barnen att kasta bort hälften av sin tid på något 95% både bland pojkarna och flickorna inte gillar.

Ja det finns dåliga feminister och det finns bra feminister.

Det fins fliuckjor som blir tvingade att leka med dockor och klä sig som prinsessor av föräldrar och dagsipersonal bar för att det är "så typikst flickigt" och pojkar som mot sin vilja blir tvingade att leka med bilar och klä sig till actionhjätar bara för att det år så trypiskt "pojkigt".
Det finns även feminister som vill bevara de gamla könsidialen

Citat:
Men en fråga till de lesbiska feminister som vill ha barn. hur skulle de kännas att få en pojke (Skulle kanske hellre ha en flicka)? Och hur skulle ni uppfostrar honom?

Varför trycker du på dina fördomar helatiden och utgå från att fde homosexuella kvinnorna som även är feminister är per definatioin manshatare?

Citat:
Skräm inte bort dom nu!

Dina åsikter är mer skrämmande än den andres.
Citera
2008-08-01, 01:08
Medlem
Flickpojkens avatar
Empress, Vtrill, Lonely Petunia och alla andra.

Frågeställningar var hur skulle pojken uppfostras? Att mycket i manligt beteende (och kvinnligt) och relationen mellan män och kvinnor i vårt samhälle är fel och borde vara annorlunda är feministers uppfattning (säg nu inte att man inte vill förändra något). En annan universell uppfattning ibland feminister är att våra beteenden och köns roller är något vi skolas in i (de är naturligtvis idiot).

Hur skulle man då uppfostra den här "formbara" pojken? Hur skulle han i stora drag vara?
Senast redigerad av Flickpojken 2008-08-01 kl. 01:17.
Citera
2008-08-01, 02:12
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Empress, Vtrill, Lonely Petunia och alla andra.

Frågeställningar var hur skulle pojken uppfostras? Att mycket i manligt beteende (och kvinnligt) och relationen mellan män och kvinnor i vårt samhälle är fel och borde vara annorlunda är feministers uppfattning (säg nu inte att man inte vill förändra något). En annan universell uppfattning ibland feminister är att våra beteenden och köns roller är något vi skolas in i (de är naturligtvis idiot).

Hur skulle man då uppfostra den här "formbara" pojken? Hur skulle han i stora drag vara?

Flickpojken:

Jasså så det är det du vill diskutera nu helt plötsligt?
Hur skall du ha det?

I ett tidigare inlägg och (ditt start inlägg för denna tråd) #10 så hette det följande från DIG:
Citat:
De jag pratar om är två lesbiska feminist människor som bort till samman och uppfostrar en pojken. I övrigt är jag säker på att flera lesbiska kvinnor är feminister än andra.

Då tycker jag du själv skall ta och ge dig en riktigt bakläxa och fråga dig själv varför du sitter och hasplar ur dig följande redan i din trådstart:

Citat:
Om två feminister skaffar barn...

Sedan fortsätter tråden igenom och hasplar ur dig dumheter som:

*"Men en fråga till de lesbiska feminister som vill ha barn. hur skulle de kännas att få en pojke (Skulle kanske hellre ha en flicka)? Och hur skulle ni uppfostrar honom?"

*"I övrigt är jag säker på att flera lesbiska kvinnor är feminister än andra."

Du själv dra ju bort fokusen på det [i]du tydligen ansåg[/b] var viktigt genom att presentera direkta fördomar kring både feminism och lesb..
Jag svarade på EN av dina inlägg jag "qoutade" och svarade på det du hade klämt ur dig i DET specifika inlägget. Det är knappast att gå OT som du tydligt antyder om till mig, (och även till Lonley Petunia, och vTrill baserat på deras svar)..

Det är väl knappast mitt eller någon annans fel att du klämmer ur dig direkta fördomar om lesb och deras inställning till kön (män/pojkar) och att de skulle var mer feminister bland män.. Vad baserar du den uppgiften på att det är felr feminister bland lesb än heterosexuella kvinnor, ETT enda lesb som heter Tiina och är F!:are?

Använd du exempel.. Men ge fan i att utgå från att dina exempel (två lesb som är feminister [och utgå att feminismn gernerellt sett är manhatare] , som skaffar barn ihop och får en pojke) är någon form av allmängitlig sanning för lesb generellt sett.

P.S
Inte mina problem om du inte tål att bli tillsagd på dina direkta felaktigheter om lesb.. Och får påpekande om att du har genrellt sätt fel om feminismen. Det skall jag säga jag är en icke feminist och det skall inte på några vilkor förväxlas med antifeminism.
Senast redigerad av Empress 2008-08-01 kl. 02:40.
Citera
2008-08-01, 02:39
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Möjligtvis ja, men jag tror du överskattar den hysteriska feministkvinnans betydelse. Varför skulle jag vilja göra något sånt?

Vad är det som säger att denna "hysteriska" kvinna var en feminist?
Jag emotsäger mig INTE att hon kan varit hysterisk.. Jag emot säger mig INTE att en kvinna kan förstöra mycket för en pojke och för andra töser med för den delen.
Men det säger inget om att hon måste varit en feminist bara för att hon hystersikt försöker tvinga pojkar till att sitta ned och pissa.

Hon kan mycket väl varit en hysterisk renlighetsmänniska med bacillskräck som tror att piss är farligt att sitta på och man kan bli smittad den vägen. Eller tycke det är hysteriskt obehagligt att sitta på piss som är faktiskt lite "klibbigt" att sitta på..

Så det kan verkligen finnas många andra skäl till att hon hysteriskt försökte tvinga pojkar att sitta och pissa än at var en hysterisk feminist..

Det är ändå rätt att du protesterade..

Citat:

Dystopi betyder: är en fiktiv och futuristisk skildring av ett mardrömsliknande samhälle, ofta med ett politiskt budskap. Ordet är en sammansättning av grekiskans negation dys och utopi.

Hur får du det att rimma ihop med "freduiansk" (=felsägning)

P.S
Använd "citera"-knappen (sitter längst ned till höger på varje inlägg)nästa gång du vill citera.. Så du inte citera andras inlägg/ord med ditt nick.
Citera
2008-08-09, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abschaum
det är dåligt för prostatan att sitta ner. Man får inte ut allt urin om man sitter ner. Men visst, sitt som en kvinna och pinka du.

Var det inte tvärt om? När du står upp så får du problem med prostatan tidigare än om du sätter dig ner och verkligen tömmer dig? Någon läkare i tråden som vet?
Citera
2008-08-10, 07:56
Medlem
ochsås avatar
Är ni alla medvetna om vad en feminist är för något?

Varför skulle två feminister skaffa barn genom insinimation när de lika gärna kan göra som alla andra och bara ha sex med varandra??

För en feminist behöver inte vara en tjej. Jag tycker att den här tråden är ytterst löjlig. En riktigt feminist är en person som är för jämställdhet och som tycker om både tjejer och killar. Allt skitsnack om att vara manshatare är något helt annat, då är man inte en feminist längre. Så ta till exempel feministiskt initiativ, de har liksom spårat ur och har ingenting med feminism att göra.

Om man tycker att killar och tjejer är lika mycket värda, då är man en feminist, och varför skulle det då vara ett problem att mamman och pappan får en son?
Citera
2008-08-12, 13:13
Medlem
Eyeballkids avatar
Citat:
Om två feminister skaffar barn...
...genom insinimation (heter de så) och de blir en pojke.
Varifrån kom grundtanken i att alla feminister är kvinnor.
Senast redigerad av Eyeballkid 2008-08-12 kl. 13:17.
Citera
2008-08-13, 03:40
Medlem
Citat:

Hon försökte i all fall tvinga oss pojkar att sitta ner och kissa. Jag gjorde förstås revolt och vägrade. Men hon menade alvar.

En annan gång då jag hade snickrat ihop en pisstol i källaren hemma. Som jag tog med mej till dagis och lekte att jag var en agent. De gjorde henne galen. Jag brukade leka med krigsleksaker också tillexempel sätta upp stora arméer och leka krig, osv. allt sånt lyckades hon verkligen förbjuda. Hon uppmanade oss pojkar att vara tystare och lugnare också.

Anledningen till att din fröken försökte få dig att sitta ner är antagligen för att din penis drällde över hela toalletten. Att pojkar ( antagligen liksom flickor) då och då blir tillsagda att hålla sig lugna på dagis.. Ja, det var ju konstigt. Sluta försöka att dra billiga politiska poäng på att någon försökte lära dig hyfs.
Citera
2008-08-13, 04:03
Medlem
DenLedes avatar
Har inte manshaterskan Tina Rosenberg en son?

Undrar hur hans uppväxt kan ha varit?

Kan en manshaterska älska ett barn av manligt kön?
Senast redigerad av DenLede 2008-08-13 kl. 04:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in