2008-07-26, 11:14
Medlem
z0ltans avatar
Tjo hej!

Nu är det så dags för farsan att fylla 50 och han är en riktig whiskey njutare så vi tänkte slänga in en schysst flaska whiskey tillsammans med hans andra pressent.

Dock är jag helt värdelös på whiskey och dricker det endast då jag blir bjuden så därför söker jag nu råd efter en fin whiskey man kan ge bort.

Tacksam för alla hjälp jag kan få.
2008-07-26, 11:19
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0ltan
Tjo hej!

Nu är det så dags för farsan att fylla 50 och han är en riktig whiskey njutare så vi tänkte slänga in en schysst flaska whiskey tillsammans med hans andra pressent.

Dock är jag helt värdelös på whiskey och dricker det endast då jag blir bjuden så därför söker jag nu råd efter en fin whiskey man kan ge bort.

Tacksam för alla hjälp jag kan få.
vilken typ av whisky gillar han? något särskilt märke som han brukar dricka? underlättar mycket om man vet sån info
2008-07-26, 11:21
Medlem
z0ltans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
vilken typ av whisky gillar han? något särskilt märke som han brukar dricka? underlättar mycket om man vet sån info

Oj, klantigt av mig!

Han gillar mörka och rökiga whiskeys. Märken vet jag inte mkt mer än att han brukar kalla dessa vanliga sorter som the famous grouse för billiga skit sorter som smakar skräp .
2008-07-26, 11:23
Medlem
DownInIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0ltan
Oj, klantigt av mig!

Han gillar mörka och rökiga whiskeys. Märken vet jag inte mkt mer än att han brukar kalla dessa vanliga sorter som the famous grouse för billiga skit sorter som smakar skräp .
Då är det Oban och Talisker och allt vad de heter.
Inte Statesman!
2008-07-26, 13:25
Medlem
00010000s avatar
Om han gillar rökiga whiskys så är han förmodligen en sådan finsmakare att han uppskattar all bra whisky, även den som inte är rökigast.

En extremt prisvärd (för att vara något dyrare) whisky är, enligt mig, The Balvenie Portwood, 21 Year för 849 kronor.

Överhuvudtaget är all whisky från The Balvenie riktigt, riktigt bra och den 15åriga single barrel varianten är absolut värd sina drygt 600 kronor också.
2008-07-26, 14:20
Medlem
Ostmackans avatar
En flaska Lagavulin kanske? En väldigt rökig Islay, dock förbannat god!

http://systembolaget.se/SokDrycker/P...0&SokStrangar=
2008-07-26, 18:18
Moderator
vfs avatar
Den här typen av trådar finns det gott om. Vänligen använd
sök./Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in