2010-04-05, 19:24
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IskallNo1
Jag ser honom endast som min vän och jag försvarar inte det han har gjort.
Jag tycker att han kan sitta där han sitter.
Det är han själv som har satt sej i den situationen och han har accepterat läget.
Jag tycker att det han har gjort är fruktansvärt.
Men han är fortfarande min vän.
Låter ju jättefint.
Men hörru...vänner ska man väl kunna lita på?
Kan du lita på Varg i alla situationer med facit i hand?
Kan du lita på honom om ni skulle festa ihop, oavsett om ni dricker alkohol eller knarkar?
Skulle du känna dig trygg med honom om du bara hade honom som sällskap?
Citera
2010-04-06, 15:43
Medlem
IskallNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Låter ju jättefint.
Kan du lita på honom om ni skulle festa ihop, oavsett om ni dricker alkohol eller knarkar?

Ja, visst låter det fint.
Jag och Varg har festat(druckit alkohol) ett antal gånger ihop.
Det har funkat jättebra.
Jag har känt mej trygg med honom när vi har varit själva.
Vilket vi var rätt så ofta.
Vi umgicks som sagt väldigt tätt ett tag.
Vilket dom flesta vet.
Och hade jag inte litat på honom så hade jag ju inte vart så tajt med honom.
Sen om jag litar 100% på honom nu är en helt annan femma.
Citera
2010-04-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbbySciuto
Att Varg var mer röst än hjärna var ganska väntat, men att inte ens våga säga varför man sitter inne? Att sen "lägga till" mordbrand till det hela fattar jag inte varför.

Är det någon som kan uppdatera lite i hur Johannas familj klarar sig? Hur mår dottern och dotterns pappa?

Edit : Tobbe - fick Vargen någonsin besök när du var på samma anstalt som honom? Isf, vet du vem som besökte honom?

han vart ju dömd för mordbrand då han slagit eld på ett dagis där i Trollhättan tror jag det var....

Grejen var ju att han ville ju typ vinna respekt på att han satt för MORD & MORDBRAND..... men han vågade ju inte berätta vad han gjort.....KONSTIGT.....

han fick inga besök vad jag vet..... han ville inte ens umgås me nån på avdelningen.....

skulle gissa på att han hamnar på nån mindre SRI-avdelning...

hur visste du att jag hette Tobbe???

mvh.T
Senast redigerad av sx-pojken 2010-04-07 kl. 19:48.
Citera
2010-04-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ja, visst låter det fint.
Jag och Varg har festat(druckit alkohol) ett antal gånger ihop.
Det har funkat jättebra.
Jag har känt mej trygg med honom när vi har varit själva.
Vilket vi var rätt så ofta.
Vi umgicks som sagt väldigt tätt ett tag.
Vilket dom flesta vet.
Och hade jag inte litat på honom så hade jag ju inte vart så tajt med honom.

var det du som skrev på Varg Nielsens NICK här på FB???

mvh.T
Citera
2010-04-07, 20:02
Medlem
AbbySciutos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
han vart ju dömd för mordbrand då han slagit eld på ett dagis där i Trollhättan tror jag det var....

Oh fan, det visste jag inte..

Citat:
Grejen var ju att han ville ju typ vinna respekt på att han satt för MORD & MORDBRAND..... men han vågade ju inte berätta vad han gjort.....KONSTIGT.....
Feg djävel det där.

Citat:
han fick inga besök vad jag vet..... han ville inte ens umgås me nån på avdelningen.....
Han verkar lite halft osocial... :P Men han är ju Tibro bo... Säger ju en del

Citat:
skulle gissa på att han hamnar på nån mindre SRI-avdelning...
Vad är de?
Citat:
hur visste du att jag hette Tobbe???

mvh.T
Du skrev det i din första post
Citera
2010-04-07, 22:44
Medlem
[quote=sx-pojken]han vart ju dömd för mordbrand då han slagit eld på ett dagis där i Trollhättan tror jag det var....

"vuxen dagis" i Tibro (udda folk utan jobb) och jehovas vittnes kyrka i tibro oxå.
Om det va något innan vet jag ej.
Citera
2010-04-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbbySciuto
Oh fan, det visste jag inte..

Feg djävel det där.

Han verkar lite halft osocial... :P Men han är ju Tibro bo... Säger ju en del

Vad är de?

Du skrev det i din första post

SRI = Särskilt Resurskrävande Intagen.. liten avdelning (6 platser) med massa personal...6-8 krim-vårdare.. kostar 3-4k/dygnet per intagen..

ha ha ...ok så jag skrev namnet...attans...
Citera
2010-04-07, 23:14
Medlem
[quote=m-87]
Citat:

"vuxen dagis" i Tibro (udda folk utan jobb) och jehovas vittnes kyrka i tibro oxå.
Om det va något innan vet jag ej.

läste det som stog i tidningen "efterlyst" där man tog upp fallet i mitten av -09.... satt i häkte o hade bara tillgång till tidningar....där stog de dagis iallafall...

mvh.T
Citera
2010-04-08, 10:06
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ja jo, det förstår jag.
Du måste väl ändå ha funderat en hel del över hans handlande. När träffade du honom sista gången innan han mördade Johanna? Har du aldrig reagerat över att han betedde sig konstigt eller hade udda intressen?
Blev du förvånad över gärningen eller hade du kunnat tänka dig att han var kapabel till det? Han hade ju trots allt bestämt sig för att döda någon menar jag. Var du medveten om det innan?
Citera
2010-04-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ja jo, det förstår jag.
Du måste väl ändå ha funderat en hel del över hans handlande. När träffade du honom sista gången innan han mördade Johanna? Har du aldrig reagerat över att han betedde sig konstigt eller hade udda intressen?
Blev du förvånad över gärningen eller hade du kunnat tänka dig att han var kapabel till det? Han hade ju trots allt bestämt sig för att döda någon menar jag. Var du medveten om det innan?

grejen me varg nielsen var ju den att han verkade ju rätt feg... iallafall på anstalt.... fast döda tjejer kräver väl inge större mod...speciellt inte när man sätter fast dem me handfängsel i element innan...

visst man har läst om att planerat att mörda länge.... vet inte vad jag ska tro om det.....

han vågade ju som sagt inte berätta vem han mördat....

skulle gissa på att han fick nån psykos när han begick mordet.....

människor som äter benzo kan bl lite flippade rätt som de e.....

mvh.T
Citera
2010-04-17, 05:29
Medlem
Citat:
Låter ju jättefint.

Jag var vän med Varg, jag var tom tillsammans med honom någon månad våren 2005. Jag har druckit alkohol, varit utslagen av lugnande och brukat hasch med honom, dessutom suttit med honom flera gånger när han haft psykoser/black outs. Han har aldrig lyft ett finger mot mig och jag har ALDRIG varit rädd för honom eller känt mig det minsta otrygg i hans sällskap. Snarare kände jag mig beskyddad av honom, hade någon skadat mig på något sätt är jag säker på att Varg hade hämnats mig. Jag saknar vår vänskap väldigt mycket men har inte haft någon kontakt med honom sedan detta hände och jag tror inte att jag skulle känna mig trygg med honom igen. Han hörde av sig ungefär en månad innan han dödade Johanna och ville att jag skulle komma och hälsa på - var väl kanske tur att jag inte gjorde det.
Citera
2010-04-18, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cendra
Jag var vän med Varg, jag var tom tillsammans med honom någon månad våren 2005. Jag har druckit alkohol, varit utslagen av lugnande och brukat hasch med honom, dessutom suttit med honom flera gånger när han haft psykoser/black outs. Han har aldrig lyft ett finger mot mig och jag har ALDRIG varit rädd för honom eller känt mig det minsta otrygg i hans sällskap. Snarare kände jag mig beskyddad av honom, hade någon skadat mig på något sätt är jag säker på att Varg hade hämnats mig. Jag saknar vår vänskap väldigt mycket men har inte haft någon kontakt med honom sedan detta hände och jag tror inte att jag skulle känna mig trygg med honom igen. Han hörde av sig ungefär en månad innan han dödade Johanna och ville att jag skulle komma och hälsa på - var väl kanske tur att jag inte gjorde det.

hur många "NICKS" har du här på FB?????

som sagt.... Varg Nielsen vågade inte berätta vad han gjort..... feg usling i mina ögon....

mvh.T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in