2010-04-19, 05:19
Medlem
Efraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
han vart ju dömd för mordbrand då han slagit eld på ett dagis där i Trollhättan tror jag det var....

Grejen var ju att han ville ju typ vinna respekt på att han satt för MORD & MORDBRAND..... men han vågade ju inte berätta vad han gjort.....KONSTIGT.....

han fick inga besök vad jag vet..... han ville inte ens umgås me nån på avdelningen.....

skulle gissa på att han hamnar på nån mindre SRI-avdelning...

hur visste du att jag hette Tobbe???

mvh.T

Hur funkar det på anstalten? Får ni reda på allas namn där inne? Har ni tillgång till Internet?

Hade jag suttit där inne hade man ju varit nyfiken på vilka dom andra är och vad dom har gjort. Kan man inte ta reda på det på något sätt?
Citera
2010-04-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efraim
Hur funkar det på anstalten? Får ni reda på allas namn där inne? Har ni tillgång till Internet?

Hade jag suttit där inne hade man ju varit nyfiken på vilka dom andra är och vad dom har gjort. Kan man inte ta reda på det på något sätt?

du kan ju lämna ut personnummer på folk via brev/telefon till nån på utsidan som sedan går till tingsrätten o plockar ut domar/FU. etc......

på exvis. KVA Hall så måste man visa upp sin dom/FU. för andra intagna för att de vill se så man inte e sexualbrottsling eller golare....

man vill inte alltid veta vad andra gjort.... satt me en äckelgubbe på ett öppet häkte som fick pisk av "nån" då han var misstänkt för "snusk".... sista gången jag satt på ett öppet häkte...fast det var det värt.... numera så sitter jag bara mina häktestider på Kronobergs 7:5 SÄK-avdel.

mvh.T
Senast redigerad av sx-pojken 2010-04-20 kl. 11:16.
Citera
2010-04-21, 19:42
Medlem
IskallNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cendra
Jag var vän med Varg, jag var tom tillsammans med honom någon månad våren 2005. Jag har druckit alkohol, varit utslagen av lugnande och brukat hasch med honom, dessutom suttit med honom flera gånger när han haft psykoser/black outs. Han har aldrig lyft ett finger mot mig och jag har ALDRIG varit rädd för honom eller känt mig det minsta otrygg i hans sällskap. Snarare kände jag mig beskyddad av honom, hade någon skadat mig på något sätt är jag säker på att Varg hade hämnats mig. Jag saknar vår vänskap väldigt mycket men har inte haft någon kontakt med honom sedan detta hände och jag tror inte att jag skulle känna mig trygg med honom igen. Han hörde av sig ungefär en månad innan han dödade Johanna och ville att jag skulle komma och hälsa på - var väl kanske tur att jag inte gjorde det.

Jag kände mej faktiskt också beskyddad av honom.
Han var aldrig aggressiv eller hotfull mot mej.

Jag har berättat för honom att du (vem du nu är) har skrivit här och han hälsar.
Han ville att jag skulle skriva det här.
Det är säkert massa folk som reagerar negativt men han hälsar hej i alla fall och undrar vem du är.
Jag kom inte ihåg året ni dejtade när jag berättade.
Citera
2010-04-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IskallNo1
Jag kände mej faktiskt också beskyddad av honom.
Han var aldrig aggressiv eller hotfull mot mej.

Jag har berättat för honom att du (vem du nu är) har skrivit här och han hälsar.
Han ville att jag skulle skriva det här.
Det är säkert massa folk som reagerar negativt men han hälsar hej i alla fall och undrar vem du är.
Jag kom inte ihåg året ni dejtade när jag berättade.

beskyddad????? han var ju fan så feg att han inte ens vågade säga vad han gjort...

hugga ihjäl en fastkedjad brud inför barnet i ju bara för stört.....

personalen hade sagt till honom att de blir nog trubbel om han säger vad han gjort.....

sen att sitta o fluddra ner sig på benzo skit e ju så ovärt... man blir helt coco av skiten.....

mvh.T
Citera
2010-04-28, 13:48
Medlem
IskallNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
beskyddad????? han var ju fan så feg att han inte ens vågade säga vad han gjort...

hugga ihjäl en fastkedjad brud inför barnet i ju bara för stört.....

personalen hade sagt till honom att de blir nog trubbel om han säger vad han gjort.....

sen att sitta o fluddra ner sig på benzo skit e ju så ovärt... man blir helt coco av skiten.....

mvh.T

En sak jag inte riktigt fattar är varför du tror att du är så himla duktig.
Som åker in och ut ur finkan själv.
Visst du mördar väl ingen men något olagligt gör du ju.
Om och om igen.
Eller?
Som du skriver så verkar du inte vara mer än en eländig kåkfarare.
Tänk lite på det innan du yttrar dej.

mvh.I
Citera
2010-04-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IskallNo1
En sak jag inte riktigt fattar är varför du tror att du är så himla duktig.
Som åker in och ut ur finkan själv.
Visst du mördar väl ingen men något olagligt gör du ju.
Om och om igen.
Eller?
Som du skriver så verkar du inte vara mer än en eländig kåkfarare.
Tänk lite på det innan du yttrar dej.

mvh.I

duktig???... jo man tackar.... jag gör kriminella saker JA!!!.. men jag begår ex. våldsbrott mot andra MÄN som e kriminella och som först utövar våld mot mig (kallas för självförsvar) ....

om och om igen???.... ja jag har varit misstänkt för brott många vändor... dock e jag bara dömd till fängelse vid 2 tillfällen... (2:a gången efter att ha härjat på anstalt. .)

jag fick 2 års fängelse.... din kompis Varg "kvinnomördaren" Nielsen ska sitta typ 15 år på anstalt efter att ha mördat en småbarnsmamma som satt försvarslös o fastbunden vid dådet....

Tänk lite på det innan du yttrar dig????.... ja att nån liten fludderpundarkompis till Varg Nielsen sitter här på FB o försvarar sin "benzo-mongo-boarderline-homie" som dödat en ung tjej e ju bara löjligt...

som jag skrivit tidigare.... antar att du e den som lagt in inlägg på Varg Nielsens konto här på FB efter att han blivit häktad för dådet.... där han bla hetsar folk till att "möta" honom i besöksrummet på ex. häktet o göra upp!! som jag skrev innan så vågade han inte ens säga vem han mördat.... FEG HORUNGE KALLAS DET FÖR!!!!

du borde nog tänka på vad du säger....

mvh.T
Citera
2011-05-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
Du glömde ett community!

Säg inte det!
Kolla bara på de här sköna snubbarna som hälsade på:
http://www.youtube.com/watch?v=eFc0eTi2nWs

Iskall verkar ha jävligt vettiga kompisar. En av killarna i klippet körde ihjäl sig förra veckan, frontalkrock med en lastbil (medvetet). Det hände efter att han haft ett bråk med sin tjej som resulterade i att hon fick ligga på sjukhus. Ryktet säger att han knivhögg henne. Hennes umgänge består av trashiga jävla pundare som alltid kommer vara en belastning för samhället.
Citera
2011-06-22, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whiteberry
Iskall verkar ha jävligt vettiga kompisar. En av killarna i klippet körde ihjäl sig förra veckan, frontalkrock med en lastbil (medvetet). Det hände efter att han haft ett bråk med sin tjej som resulterade i att hon fick ligga på sjukhus. Ryktet säger att han knivhögg henne. Hennes umgänge består av trashiga jävla pundare som alltid kommer vara en belastning för samhället.

Det är nog inte många som kommer att sakna Fredrik han som körde ihjäl sig, ja det stämmer han knivhögg sin flickvän innan han drog iväg med bilen
Citera
2011-06-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godeman
Det är nog inte många som kommer att sakna Fredrik han som körde ihjäl sig, ja det stämmer han knivhögg sin flickvän innan han drog iväg med bilen

Man kan väl utan att ta någon i försvar säga att det här är människor som en gång var oskyldiga barn allihop - vem eller vilka som krossade dem - eller om det enbart var droger/psykisk sjukdom vet vi inte. Men igen, de är väldigt väldigt sjuka - och djupt olyckliga varelser - ingen föds ond - klyscha jag vet - men ändå.
Kan någon sammanfatta denna tråd? Hur gick det för Varg? Var han dansk? Hur gick det för flickan som såg sin mamma död?
En bekant jag hade blev mördad av sin pojkvän - men det gick aldrig att bevisa eftersom de båda ägnade sig åt S&M-lekar - men vår gemensamma väninna berättade att koderna de hade sins emellan (hon hävdade att det var så i alla S&M-lekar) var så tydliga att att det aldrig kunde gå överstyr. Han "somnade" men friades på alla punkter medan hon kvävdes till döds fastkjedjad i badrummet - kvällen innan hade hon brutit deras förlovning.
Vi visste att det inte var så.
Citera
2011-06-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Hur gick det för Varg? Var han dansk? Hur gick det för flickan som såg sin mamma död?

Det enda jag vet om Varg.. är att han fick livstid iaf., så han sitter väl antingen på Kumla, eller Tidaholm.. troligt med Tidaholm eftersom det är endast 4 mil från hans hemestad Tibro. Står skriven hos sina föräldrar nu tydligen.

Han var absolut inte dansk, han hette Nielsen i efternamn dock, men bytte förnamn till Varg. Minns inte vad han hette innan. Men han har alltid varit lite småskum, men nu förstår man hur sinnes sjuk han egentligen var.

Ingen aning om hur det gick för Johannas dotter, men hon bor säkerligen hos sin mormor nu, det är väl det mest troliga.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.1577506/han-mordade-johanna-pa-dejten

http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=2n9kYr2HR-NNaMw7ExwkeHKARJG1xNKIestlYNRMxNw
Citera
2011-06-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godeman
Det enda jag vet om Varg.. är att han fick livstid iaf., så han sitter väl antingen på Kumla, eller Tidaholm.. troligt med Tidaholm eftersom det är endast 4 mil från hans hemestad Tibro. Står skriven hos sina föräldrar nu tydligen.

Han var absolut inte dansk, han hette Nielsen i efternamn dock, men bytte förnamn till Varg. Minns inte vad han hette innan. Men han har alltid varit lite småskum, men nu förstår man hur sinnes sjuk han egentligen var.

Ingen aning om hur det gick för Johannas dotter, men hon bor säkerligen hos sin mormor nu, det är väl det mest troliga.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.1577506/han-mordade-johanna-pa-dejten

http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=2n9kYr2HR-NNaMw7ExwkeHKARJG1xNKIestlYNRMxNw

Tusen tusen tack för mycket bra info - trodde i min enfald att någon som satt inne INTE hade en officiell adress? Är det så att vederbörande hyr ut sin lägenhet eller att någon bor hos honom/betalar hans hyra - han fick livstid - man undrar om det var med eller utan vård? Kommer han ut en dag? Vet du något om hans bakgrund?

än en gång tack
Citera
2011-06-27, 23:28
Medlem
EleanorRigbys avatar
Vem av killarna på youtube är död, undrar bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in