2007-08-05, 12:28
Bannlyst
Tjohoo!

Det är så här; jag och mina vänner har blivit något av riktigt freaks vad gäller Kaptenen och jag tänkte jag skulle impa lite..
Försöka få tag på lite andra sorter än det som är standard på bolaget.

Så, vet ni var man kan få tag på något annat än Jamaica och Spiced Gold?

Tacksam för svar!
Citera
2008-07-25, 19:50
Medlem
Dudemeisters avatar
Den stora tråden om Captain Morgan - Rom från Jamaica

Tja! jag har blivit en riktig sucker för ovannämnda rom!. Undrar dock om någon vet någon "kopia" på denna rom. Tex nån tyskhistoria som finns enbart för att den smakar mycket likt?. Någon som vet nåt?
Citera
2008-07-26, 18:09
Medlem
Den är bra goo Ja skulle också vilja veta
En 6a rom&cola på krogen här kostade 120 kr Och då var det nån billig jävla slisk cola
Citera
2008-07-26, 20:48
Medlem
Jag har fått veta att Sailor Jerry är bättre. Dock har jag inte sett till den här i trakterna, men tyskarna kanske har den?
Citera
2008-07-28, 18:07
Medlem
Dudemeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodecahedron
Jag har fått veta att Sailor Jerry är bättre. Dock har jag inte sett till den här i trakterna, men tyskarna kanske har den?

Sweet! vet du om den är som golden spice eller om den är som den mörka?
Citera
2008-07-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudemeister
Sweet! vet du om den är som golden spice eller om den är som den mörka?
Ingen aning. Fick någonstans reda på att Captain ses lite som fjortis-rom i staterna. Sailorn är lite vassare med mer smak och styrka. Har dock aldrig sett till den så jag kunnat shoppa, så lik förbannat står det en kapten i barskåpet..
Citera
2008-07-29, 10:22
Medlem
Emohruliss avatar
Här kanske man kan komma någon vart!

http://www.royalmilewhiskies.com/pro...=0400000000930
Citera
2008-07-30, 02:26
Medlem
:Ericuss avatar
Spiced Gold, om jag får be.
Citera
2008-07-30, 02:34
Medlem
mortlachs avatar
Jag passade på och tog en Sailor Jerry när jag beställde whisky från England förut (mest för flaskans skull faktiskt). Den var inte särskilt billig och inte särskilt god heller för den delen (lite för söt och sliskig för min smak). Men flaskan är fantastisk däremot.
Citera
2008-07-30, 13:55
Medlem
Emohruliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortlach
Jag passade på och tog en Sailor Jerry när jag beställde whisky från England förut (mest för flaskans skull faktiskt). Den var inte särskilt billig och inte särskilt god heller för den delen (lite för söt och sliskig för min smak). Men flaskan är fantastisk däremot.

Men om du skulle sätta den Mot spiced gold... vilken är då sötast? Kan tänka mig att Sailor är mycket mera bränd?? eller är jag helt fel ute?
Citera
2009-07-24, 09:09
Bannlyst
Det är ingen Rom, köpte en flaska igår.

Den smakar som hembränt med billig romessens från Ö%B.

Sötningsmedel och karamellfärg har inget i Rom att göra, en riktig fulsprit som endast duger till att slå ut i vasken.
Citera
2009-10-29, 22:39
Medlem
Coca Cola Vanilj med captain morgan?

Har tänkt dricka captain morgan spiced gold till helgen med cola men då fick jag idén att kanske skulle vara ännu godare med vanilj versionen av cola

Nån som har provat med coca cola vanilj lr?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in