Det är så här; jag och mina vänner har blivit något av riktigt freaks vad gäller Kaptenen och jag tänkte jag skulle impa lite..
Försöka få tag på lite andra sorter än det som är standard på bolaget.
Så, vet ni var man kan få tag på något annat än Jamaica och Spiced Gold?
Den stora tråden om Captain Morgan - Rom från Jamaica
Tja! jag har blivit en riktig sucker för ovannämnda rom!. Undrar dock om någon vet någon "kopia" på denna rom. Tex nån tyskhistoria som finns enbart för att den smakar mycket likt?. Någon som vet nåt?
Sweet! vet du om den är som golden spice eller om den är som den mörka?
Ingen aning. Fick någonstans reda på att Captain ses lite som fjortis-rom i staterna. Sailorn är lite vassare med mer smak och styrka. Har dock aldrig sett till den så jag kunnat shoppa, så lik förbannat står det en kapten i barskåpet..
Jag passade på och tog en Sailor Jerry när jag beställde whisky från England förut (mest för flaskans skull faktiskt). Den var inte särskilt billig och inte särskilt god heller för den delen (lite för söt och sliskig för min smak). Men flaskan är fantastisk däremot.
Jag passade på och tog en Sailor Jerry när jag beställde whisky från England förut (mest för flaskans skull faktiskt). Den var inte särskilt billig och inte särskilt god heller för den delen (lite för söt och sliskig för min smak). Men flaskan är fantastisk däremot.
Men om du skulle sätta den Mot spiced gold... vilken är då sötast? Kan tänka mig att Sailor är mycket mera bränd?? eller är jag helt fel ute?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!