2002-08-06, 22:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Är det någon som vet vad gasen heter som E6 tjuvarna andvänder när dom söver ner husbils sovarna? Kan man andvända denna gas på vakna människor? Hur hårt sover man om man får en dos? Går det andvända i ventelirade utrymmen?

All info om sömngas mottages tacksamt.
Citera
2002-08-07, 01:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Sömngas

Har du någon länk? Vad menar du? Annars så användes väl koldioxid för att söva ner långtradarförare som vilade i sina ekipage. Sedan så kapades fordonen. Var det vad du menade?
Citera
2002-08-07, 03:02
Medlem
Finns s.k. knockoutspray i tårgas liknande spraybehållare, högst otrevligt.. En mycket liten koncentration av nervgas är vad det är, offret lär vakna i oerhörda kramper efter vad jag hört......
Citera
2002-08-08, 17:43
äldre konto (old)
Ej medlem
Froggy:

Knock Out gas är endast högkoncentrerad tårgas. Namnet får många att tro att man "knockas" av det, men man blir "bara" jävligt lidande om man ska utrycka det så. Om du får sniffa tårgas så svider och bränner det "bara" lite på huden, KO-gas går djupare in i huden och ner i luftrören och det gör ont som satan en lång stund...
Nu ska jag inte försöka vara någon professor i biokemi, men mig veterligen så är all nervgas dödlig även i små mängder. Det sätter sig ju på centrala nervsystemet så om det är som du säger (vilket det mycket väl kan vara) så borde man få bestående men efter en sån "attack".

Vad jag tror att det skulle kunna vara är typ kloroform eller någon form av eter (kan ju användas för att söva och även avliva djur, så varför inte?).

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, detta är bara hur jag själv uppfattar det.
Citera
2002-08-08, 21:29
äldre konto (old)
Ej medlem
ETER

Är säkert Eter ,fanns faktiskt att köpa "öppet" på apoteket för ett antal år sedan ,men troligen inte idag.Men eftersom det är så vanligt förekommande så är det säkert inga problem för Baltpacket att köpa sånt i ryssland eller i baltikum och enkelt smuggla med till Svea när dem kommer hit för att "jobba"
Citera
2002-08-08, 22:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Sömgas

Hur kan dom söva någon med koldioxid? När man läser vad som står här blir jag lite fundersam.
http//experimentbanken.kc.lu.se/koldioxid/koldioxidmain.html

Jag vill hitta en gas som jag kan spruta in i någons bostad och sen helt ostört gå in och hämta vad jag vill. Personen ska dessutom inte vakna om jag så snubblar på dom. Är det nån som kan tipsa om någon passande gas. Skulle dessutom vara bra om personen inte fir någon som helst biverkning av det.
Citera
2002-09-29, 23:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Med tanke på vad du skall ha gasen till så blir det inga fler svar här från mig. Schysst att du tänker på biverkningar iaf.
Citera
2002-10-01, 17:40
äldre konto (old)
Ej medlem
koldioxid är inte giftigt och har ingen sömngivande effekt, fungerar bara så att det tränger undan luftens syre, och utan syre så somnar man och dör sedan.
Citera
2002-10-01, 22:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Då skulle man ju faktiskt säga att den har en sömngivande effekt.... OCH man gäspar pga syrebrist, när man är trött.
Citera
2002-12-03, 20:56
äldre konto (old)
Ej medlem
En hög dos koldioxid är alltid dödlig. Du somnar inte av detta. Det som händer när koldioxiden ersatt syret, är att hjärtat rusar, sen tuppar du & dör. Orsaken är att det tar rätt lång tid för kroppen att bli av med koldioxid, för lång tid för att man ska överleva om man fått så mkt i sig så man tuppar.
Citera
2002-12-04, 08:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Blanda till något med China white i... Funkade för ryssarna när de skulle ta de där tjetjenerna på teatern. 8)
Citera
2002-12-04, 12:11
äldre konto (old)
Ej medlem
vad är china white?

"as in love with a girl on china white" Petty
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto