2008-07-26, 00:21
Medlem
Jag sa bara att jag har panikångest, får kramanfall och kan inte sova, samt att jag inte vågar titta i speglar i rädsla att jag ska se saker som inte ska finnas där...

Stesolid 10mg och imovane 7,5 på första försöket..
Citera
2008-07-26, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RasMuX
Jag sa bara att jag har panikångest, får kramanfall och kan inte sova, samt att jag inte vågar titta i speglar i rädsla att jag ska se saker som inte ska finnas där...

Telefontid eller besök IRL? Och vad har du "lidit" av tidigare?
Citera
2008-07-26, 10:45
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RasMuX

och vart i svearike bor du min vän?
Citera
2008-07-26, 11:43
Medlem
ijans avatar
grejen är att jag vill ha benzo just nu när jag har slutat med cipralexen, har sovit i tvåtimmars pass sedan i måndags och mått förbannat dåligt. Jag misstänker dock att det inte är det bästa att ringa och fråga efter benzo?!
Citera
2008-07-26, 11:45
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C M Burns
Sluta knapra piller och ta tag i ditt liv
Vissa kanske behöver mediciner för att klara av och orka vardagen? Tänkt på det?
Citera
2008-07-26, 11:46
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ijan
grejen är att jag vill ha benzo just nu när jag har slutat med cipralexen, har sovit i tvåtimmars pass sedan i måndags och mått förbannat dåligt. Jag misstänker dock att det inte är det bästa att ringa och fråga efter benzo?!
Hjälper inte dina andra mediciner som du har utskrivna? Ring eller åk dit och prata med en läkare och säg att dina mediciner inte hjälper.
Citera
2008-07-26, 11:59
Medlem
petters avatar
Hallå? Läste du vad jag skrev? Det är allmän praxis bland läkare och psykiatriker att skriva ut benso både under in-och-utsättning av antidepressiva medel som cipralex.

Edit: Så om du besöker läkaren som har hand om dina cipralexrecept och förklarar problemet så skriver han/hon ut benso. Läs på om bieffekter (under utsättningsfas) i fass innan. Bara du ringer och förklarar problemet så får du se om du måste besöka läkaren eller inte. Antagligen får du ta dig dit då de sällan skriver ut benso över telefon.
Senast redigerad av petter 2008-07-26 kl. 12:04.
Citera
2008-07-26, 13:25
Medlem
ijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter
Hallå? Läste du vad jag skrev? Det är allmän praxis bland läkare och psykiatriker att skriva ut benso både under in-och-utsättning av antidepressiva medel som cipralex.

Edit: Så om du besöker läkaren som har hand om dina cipralexrecept och förklarar problemet så skriver han/hon ut benso. Läs på om bieffekter (under utsättningsfas) i fass innan. Bara du ringer och förklarar problemet så får du se om du måste besöka läkaren eller inte. Antagligen får du ta dig dit då de sällan skriver ut benso över telefon.

ok... det låter fint, får bli ett besök på måndag om det inte blivit bättre.
Citera
2008-07-26, 13:49
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ijan
ok... det låter fint, får bli ett besök på måndag om det inte blivit bättre.

Jo, ungeför så sade jag när de satte in mig på Zoloft...Klarade 3-4 dagar, blev då erbjuden Lergigan, köpte Stesolid på gatan och förklarade sedan att jag inte ville behöva handla på gatan och stödja kriminell verksamhet. Läkaren höll med och jag fick ett mindre recept benso att ta så jag kunde klara jobbet... känns fel att sitta och dela med mig av hur det gått till när man fått ut recept då det antagligen leder till att det utnyttjas i fel syfte av de som vill ha nåt att flumma på...men skitsamma...Bens är det nästan regel på att man skall ha vid in/utsättning av sådana djävulsmediciner som SSRI/SNRI-preparat tycker jag... Och hade jag vetat det jag vet idag så hade jag inte ens börjat knapra SSRI och SNRI...
Citera
2008-07-26, 18:09
Bannlyst
Det beror väldigt mycket på din ålder
Citera
2008-07-26, 22:13
Medlem
Tord_Ywels avatar
I min kommun skrivs benso inte ut överhuvdtaget i öppenvården. Dom resonerar att om man är så pass dålig att man behöver benso så är man så pass dålig att man ska vara inlagd.
Citera
2008-07-26, 23:04
Medlem
sd har fått in benso i sortimentet igen. bättre att köpa sin benso över internet om man verkligen inte behöver det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in