Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-25, 03:55
Medlem
Jo jag har en halv gig minne och det är ju uppenbarligen FÖR KLENT FÖR ATT SURFA PÅ DET JÄVLA INTRANÄTET ÅR 2008. Tio tabbar i Firefox och sen blir datorn väldigt seg att använda, man får vänta på enkla moment som att byta mellan fönster o tabbar och sånt.
Speciellt märks det när det kommer äckliga flash-grejer som exempelvis den äckliga reklamen för gymgrossisten här på FB.

Flashblock har man ju kört sen urminnes tider, så allt Flashinnehåll måste egentligen startas för hand. Men. Det funkar ju inte riktigt så, utan hela flashfilen verkar gås igenom av Flashblock _innan_ den förstår att det är flash, och blockerar.
Har jag förstått dig korrekt rätt? Finns en sådan plugg som tittar globalt på en helt HTMLsida och verkligen inte laddar in nåt .swf, ens för "granskning" ?

Funnes det en mirakelplugg som ströp _allt_ innehåll på en sida, med vissa riktigt smala förbehåll, som till exempel "brödtext" så vore jag ju skitnöjd.
Citera
2008-07-25, 04:14
Medlem
Belldozers avatar
Ta en titt på Remove It Permanently och Adblock Plus.
Citera
2008-07-25, 13:13
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Tja, har du så extrema problem att du bara vill se texten så kan du åtminstone i IE - och då utgår jag från att det går i FF med - välja att inte visa bilder eller någon form av 'aktivt' innehåll. Du har ju t ex garanterat ett instickprogram som ska visa Flash. Inaktivera det så slipper du problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in