• 1
  • 2
2008-07-27, 22:56
Medlem
marimekkos avatar
Ja den r enkelriktad. Kammaren har en jttefin film som frklarar det hela men den finns inte att se p ntet lngre (?). Skulle nog fungera utmrkt, men det r en rtt dyr lsning. Det r andra sidan rtt dyrt att strukturera om hela det befintliga transportsystemet i Gteborg ocks. Det man skulle behva gra r att brja p helt ny kula, enda mjligheten att gra det finns under jord. Men 30 miljarder r nog en rtt optimistisk siffra, Gteborgs berggrund r vl inte av srskilt hg kvalitet om jag inte missminner mig.
Citera
2008-07-28, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimekko
Ja den r enkelriktad. Kammaren har en jttefin film som frklarar det hela men den finns inte att se p ntet lngre (?). Skulle nog fungera utmrkt, men det r en rtt dyr lsning. Det r andra sidan rtt dyrt att strukturera om hela det befintliga transportsystemet i Gteborg ocks. Det man skulle behva gra r att brja p helt ny kula, enda mjligheten att gra det finns under jord. Men 30 miljarder r nog en rtt optimistisk siffra, Gteborgs berggrund r vl inte av srskilt hg kvalitet om jag inte missminner mig.

Gteborg (inom vallgraven garanterat i alla fall) str p 500 r gamla trstockar nedhamrade i dyn. Det r och frblir ett trsk. Det finns bara en lsning p trafikproblemen och det r att kontraktera logistiker i stllet fr cyklande V-mnniskor som tycker det r alldeles utmrkt att (alla andra som inte r politiker och tjnar fett med pengar skall) ka buss med alkisar, pundare, snoriga ungar och jobbiga ungdomar hos vilka amygdala fortfarande styr.
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2008-07-28 kl. 08:00.
Citera
2008-07-28, 10:49
Bannlyst
Jag tycker att dem hellre skulle satsa p en form av tunnelbana: en stadsbana med frortsbanorna ver jord och de centrala strckorna under jord.
S har man ju i mnga tyska stder samt delvis i Stockholm.

Om man nu nda ska bygga tunnel...
Citera
2008-07-28, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Jag tycker att dem hellre skulle satsa p en form av tunnelbana: en stadsbana med frortsbanorna ver jord och de centrala strckorna under jord.
S har man ju i mnga tyska stder samt delvis i Stockholm.

Om man nu nda ska bygga tunnel...

Jaaaa? Varfr inte? Kan man ka till mnen kan man vl borra sig genom en hallandss?...
Citera
2008-07-28, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Jaaaa? Varfr inte? Kan man ka till mnen kan man vl borra sig genom en hallandss?...
Jo men s sitter ju stockholmarna p slantarna ocks...

Angende leran..
Hr r en karta ver vart det finns lera: http://www.postimage.org/image.php?v=gx8n6yo9 Man borde ju kunna g utanfr denna p de flesta stllen frutom Hisingen (nr det gller rondellen d).

Jag tycker iallafall att man hellre borde bygga ngra underjordiska trafikplatser n en rondell. Tnk er om man fick bort Olskroksmotet och Gullbergsmotet och istllet kunde bygga ntt annat dr! D kan man ju ocks "bygga bort" vissa kapacitetsproblem.
Citera
2008-07-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Jo men s sitter ju stockholmarna p slantarna ocks...

Angende leran..
Hr r en karta ver vart det finns lera: http://www.postimage.org/image.php?v=gx8n6yo9 Man borde ju kunna g utanfr denna p de flesta stllen frutom Hisingen (nr det gller rondellen d).

Jag tycker iallafall att man hellre borde bygga ngra underjordiska trafikplatser n en rondell. Tnk er om man fick bort Olskroksmotet och Gullbergsmotet och istllet kunde bygga ntt annat dr! D kan man ju ocks "bygga bort" vissa kapacitetsproblem.

Det dr var en intressant karta, tackar! Angende underjordiska byggnationer... frga ngra av de verkligt kunniga p omrdet i UE-forat. Vad jag vet s finns det bde en och annan gng under staden som behvs i hndelse av krig. Tror inte politikerna vill att dessa kommer i dagen.
Sga vad man vill om trafiken i gteborg men inte r gteborg en storstad och de gator och vgar som finns r fullt tillrckliga om planeringen skttes bttre med ex.vis kunniga logistiker vid rodret och inte de sedvanliga politiskt-nepotistiskt tillsatta broilerklappmongona.
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2008-07-28 kl. 19:31.
Citera
2008-07-28, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Det dr var en intressant karta, tackar! Angende underjordiska byggnationer... frga ngra av de verkligt kunniga p omrdet i UE-forat. Vad jag vet s finns det bde en och annan gng under staden som behvs i hndelse av krig. Tror inte politikerna vill att dessa kommer i dagen.
Sga vad man vill om trafiken i gteborg men inte r gteborg en storstad och de gator och vgar som finns r fullt tillrckliga om planeringen skttes bttre med ex.vis kunniga logistiker vid rodret och inte de sedvanliga politiskt-nepotistiskt tillsatta broilerklappmongona.
Jo jag hnger en del i UE-forumet s knner till dessa tunnlar

Om jag lyckas f till ett stadsplaneringsforum s startar man kanske en trd om det dr, se https://www.flashback.org/showthread.php?t=705711

Om du r intresserad s kommer kartan hrifrn: http://www.sparvagssallskapet.se/for...ic.php?t=15564
Dr ser man hur dem tnkte sig tunnelbanan p 60- och 70-talet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in