Sven Melander är allt annat än selleri, kan jag lova. Åkte taxi gemensamt med honom efter ett flyg i Malmö och han visade sig från sin absolut sämsta sida. Vi störde honom inte, men han fräste duktigt åt några kändisimponerade utanför taxin. Chauffören fick sig också en slev av den sura sellerin...ja, det kanske är som de säger: att komiker är buttrast av dom alla.
En till, fast äckligt sliskig och flörtig (läses: äter en med ögonen och lite till) är ju Marcus Aujulay. Enormt självförtroende, trots sina ynka 140 cm. Och då hade han fru.
Inte för att han är kändis, men Pernilla Wahlgrens förra kille, far till sonen Theo, var ju ett riktigt ärkessvin (trots polis till yrket). Hon måste känna skam för att över huvud taget gått på den niten. Han limmar helt obehindrat på typ allt som rör sig och har bröst. T.o.m. utanför ett garage i Vasastan där han lämnat in sin bil på rekond. Och då var han förstås fortfarande tillsammans med Pernilla.
Sen har vi ju en "folkkär" farbro som kör Bingo på Tv som är duktig på att dagligen mer eller mindre kröka ner sig till den graden att han inte vet vad han gör. Jag har sett honom försöka få in prostituerade på hotell till att han en gång helt oväntat hoppade på mig och tryckte in sin tunga i munnen på mig med våld, och detta trots att min kille var med...sjukt och riktigt scary. Vi slutade att umgås med honom.
Apropå komiker, och för balansens skull. Loffe Carlsson var en fullständigt underbar person. Sjukt rolig även, och framför allt, privat. Glömmer aldrig hans goda coq au vin som han älskade att laga till finsk jazz med ett rödvinsglas i handen...och lekarna i väntan på att maten skulle bli klar: bilspel och minigolf på grön filtmatta och uppvärmt klinkergolv. För att inte tala om trumvirveln, den s.k. matsignalen, som öppnade upp för middagen. Och oförglömliga Nyårsafton då han öppnar altandörren och kastar ut en raket så att den tomma poolen blev helt svart och rutorna skallrade i takt med våra trumhinnor. Och Skärgårdsupplevelsen då herr Loffe på sin motorbåt "Lattjolajban" spelar trumpet naken (!) i solnedgången, för att avsluta det hela med ett lite tungt svandyk i sjön

Tänk om alla var som Loffe, då hade världen varit en bättre plats att vara på...💕