2017-06-20, 22:27
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Dan Ekborg är ett vidrigt gubbsjukt svin. Tafsar och klänger på alla unga tjejer i sin väg. Stinker så gott som alltid sprit. Grandios självbild, sjukligt paranoid, får lätt vredesutbrott apropå ingenting och allmänt dum i huvudet på alla tänkbara sätt.
Håller med i allt du skriver. Anders E har däremot gett ett sympatiskt intryck.
Citera
2017-09-12, 18:22
Bannlyst
En gång i högstadiet hade vi författarinnan Cannie Möller på besök. Som ni kanske kan ana var hon där för att prata om en av sina böcker, om jag inte minns helt fel hade vi nyligen läst en av hennes alster. Hur som haver kom hon in på temat inspiration, vilket således föranledde henne att fråga någonting i stil med;

- Vilket asiatiskt land tror ni jag besökte för att få inspiration till denna bok?
En stunds tystnad drog upp min hand och jag svarade seriöst men ändå underfundigt;
- Kan det vara Mongo-liet?

Ni kan ju tänka er vilken reaktion jag fick av mina smått barnsliga kamrater - ömsom skratt, ömsom chock. Till råga på allt fick klassen en jäkla utskällning av lärarvikarien efter att hon hade lämnat salen. Tyvärr tror jag att han mest var förbannad på att jag fick till det så galant
Senast redigerad av ilpobre 2017-09-12 kl. 18:29.
Citera
2017-09-12, 19:27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpannkaka
Jerzy Sarnecki är en riktigt trevlig och sympatisk herre med en stor portion humor. Jag stod och pratade lite med honom på en lunchrestaurang för ett tag sedan, och han bad mig att skicka en länk till en krönika som jag skrev för längesedan. Han svarade sedan på mitt mail och skrev att han tyckte mycket om krönikan och att han tack vare vårt möte hade varit på strålande humör resten av dagen!
Jag har haft honom som professor och håller inte alls med dig...

Pompös, dryg, tål inte att man ifrågasätter hans "slutsatser" (som inte ens kan dras av materialet) ...
Citera
2017-09-13, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har haft honom som professor och håller inte alls med dig...

Pompös, dryg, tål inte att man ifrågasätter hans "slutsatser" (som inte ens kan dras av materialet) ...

Är trollpannkaka Tjej..? Under ett föredrag träffade jag en kvinna som också hade haft Jerzy som lärare. Hon berättade lite underfundigt och kryptiskt om hur han gillade unga studentskor. En kväll bjöd han hem henne och väninnan på te. Sen sa hon inte mer. Detta var nog i början av 80-talet.
Citera
2017-09-13, 00:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Är trollpannkaka Tjej..? Under ett föredrag träffade jag en kvinna som också hade haft Jerzy som lärare. Hon berättade lite underfundigt och kryptiskt om hur han gillade unga studentskor. En kväll bjöd han hem henne och väninnan på te. Sen sa hon inte mer. Detta var nog i början av 80-talet.
Jag tror snarare att den personen träffat honom helt flyktigt och aldrig ifrågasatt honom ....

Att han skulle vara en "snuskgubbe" känner jag inte igen ...

Min kritik handlar om att han blev otrevlig när man påtalade bristerna i hans forskning, hans slutsatser, och hur han uttalade sig i media ...
Citera
2017-10-21, 23:56
Medlem
Firelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiator
Tomas Bodström: slö och slappt handtag. Verkade medicinerad.
Göran Persson: svullen, fet och självgod. Om man inte visste bättre så skulle man kunna tro att han var skåning.
Plura: soft, nog ganska blyg egentligen.

Hahahaha, världsklass! Det roligaste jag läst på länge!
Citera
2017-11-20, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Men jävligt behaglig att titta på!

Jag blev chockad, på ett dåligt sätt
Citera
2017-11-20, 17:58
Medlem
DanneHisingens avatar
Stötte ihop med Leif Silbersky vid ett tillfälle via arbete. Jag kallade honom Leffe och dunkade honom i ryggen. Han blev generad. Trevlig eller inte vet jag ej, men kort....

Göran Persson har jag stött på som hastigast och han var faktiskt trevlig.

Birger Schlaug har jag också mött- trevlig och smart.
Citera
2017-11-22, 19:33
Medlem
Mangelinas avatar
Sven Melander är allt annat än selleri, kan jag lova. Åkte taxi gemensamt med honom efter ett flyg i Malmö och han visade sig från sin absolut sämsta sida. Vi störde honom inte, men han fräste duktigt åt några kändisimponerade utanför taxin. Chauffören fick sig också en slev av den sura sellerin...ja, det kanske är som de säger: att komiker är buttrast av dom alla.

En till, fast äckligt sliskig och flörtig (läses: äter en med ögonen och lite till) är ju Marcus Aujulay. Enormt självförtroende, trots sina ynka 140 cm. Och då hade han fru.

Inte för att han är kändis, men Pernilla Wahlgrens förra kille, far till sonen Theo, var ju ett riktigt ärkessvin (trots polis till yrket). Hon måste känna skam för att över huvud taget gått på den niten. Han limmar helt obehindrat på typ allt som rör sig och har bröst. T.o.m. utanför ett garage i Vasastan där han lämnat in sin bil på rekond. Och då var han förstås fortfarande tillsammans med Pernilla.

Sen har vi ju en "folkkär" farbro som kör Bingo på Tv som är duktig på att dagligen mer eller mindre kröka ner sig till den graden att han inte vet vad han gör. Jag har sett honom försöka få in prostituerade på hotell till att han en gång helt oväntat hoppade på mig och tryckte in sin tunga i munnen på mig med våld, och detta trots att min kille var med...sjukt och riktigt scary. Vi slutade att umgås med honom.

Apropå komiker, och för balansens skull. Loffe Carlsson var en fullständigt underbar person. Sjukt rolig även, och framför allt, privat. Glömmer aldrig hans goda coq au vin som han älskade att laga till finsk jazz med ett rödvinsglas i handen...och lekarna i väntan på att maten skulle bli klar: bilspel och minigolf på grön filtmatta och uppvärmt klinkergolv. För att inte tala om trumvirveln, den s.k. matsignalen, som öppnade upp för middagen. Och oförglömliga Nyårsafton då han öppnar altandörren och kastar ut en raket så att den tomma poolen blev helt svart och rutorna skallrade i takt med våra trumhinnor. Och Skärgårdsupplevelsen då herr Loffe på sin motorbåt "Lattjolajban" spelar trumpet naken (!) i solnedgången, för att avsluta det hela med ett lite tungt svandyk i sjön Tänk om alla var som Loffe, då hade världen varit en bättre plats att vara på...💕
Senast redigerad av Mangelina 2017-11-22 kl. 20:21.
Citera
2017-11-22, 21:34
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Apropå komiker, och för balansens skull. Loffe Carlsson var en fullständigt underbar person. Sjukt rolig även, och framför allt, privat. Glömmer aldrig hans goda coq au vin som han älskade att laga till finsk jazz med ett rödvinsglas i handen...och lekarna i väntan på att maten skulle bli klar: bilspel och minigolf på grön filtmatta och uppvärmt klinkergolv. För att inte tala om trumvirveln, den s.k. matsignalen, som öppnade upp för middagen. Och oförglömliga Nyårsafton då han öppnar altandörren och kastar ut en raket så att den tomma poolen blev helt svart och rutorna skallrade i takt med våra trumhinnor. Och Skärgårdsupplevelsen då herr Loffe på sin motorbåt "Lattjolajban" spelar trumpet naken (!) i solnedgången, för att avsluta det hela med ett lite tungt svandyk i sjön Tänk om alla var som Loffe, då hade världen varit en bättre plats att vara på...💕

Loffe kan jag skriva under på att han var trevlig. Jag var rätt bra polare med hans son innan han försvann ned till Kristianstad, och jag var hemma hos Loffe ett antal gånger. Han standardhälsning var "Tjenare tuppen! Hur många hönor har du haffat den här veckan då?" (Jag bytte flickvän ett par gånger i månaden och det tyckte Loffe var riktigt skoj att driva med, och dessutom så hade jag en tuppkam på den tiden därav smeknamnet)

En genomskön gubbe som dessutom var helt fantastiskt rapp i käften!

En annan fast inte lika känd herre som även han var riktigt trevlig var Lars Gunnar Björklund. Jag och hans son Danne brukade byta ATARI-spel med varandra, och ofta när man var hemma hos dem så kom han in med chips och annat matnyttigt till oss ungar. Att han sedan inmundigade den största delen av chipsen själv var en annan historia! Väldigt snäll var han iaf, och frugan hans likaså!

En riktigt otrevlig kändis är Arne Weise! Minns en gång när gubbfan försökte tränga sig före kön vid bilfärjan Furusund-Köpmanholm en midsommarafton! Vi stod parkerade längst fram i kön och vad får vi se om inte Arne komma glidande i Buss/Taxifilen för att på så vis kunna smita före oss! När morsan sade till honom att så gör man inte så blev han störtförbannad och började fräsa ur sig saker som "Ser du inte vem jag är?". Morsan lät sig inte imponeras och svarade någonting i stilen "Jo jag ser vem du är och det är hela sex månader kvar till julafton, så du kan dock köa som alla andra". ¨Farsan krävde då att Arne skulle be om ursäkt men det hade han inget för då Arne istället skrek någonting i stilen "Jävla svartskalle" (Morsan är turklibanesiska), tvärvände bilen och rivstartade hemåt. Han är verkligen inte den mysgubbe som han vill ge sken av att vara!!
Senast redigerad av Andersdamaan 2017-11-22 kl. 21:50.
Citera
2017-11-22, 22:06
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Loffe kan jag skriva under på att han var trevlig. Jag var rätt bra polare med hans son innan han försvann ned till Kristianstad, och jag var hemma hos Loffe ett antal gånger. Han standardhälsning var "Tjenare tuppen! Hur många hönor har du haffat den här veckan då?" (Jag bytte flickvän ett par gånger i månaden och det tyckte Loffe var riktigt skoj att driva med, och dessutom så hade jag en tuppkam på den tiden därav smeknamnet)

En genomskön gubbe som dessutom var helt fantastiskt rapp i käften!

En annan fast inte lika känd herre som även han var riktigt trevlig var Lars Gunnar Björklund. Jag och hans son Danne brukade byta ATARI-spel med varandra, och ofta när man var hemma hos dem så kom han in med chips och annat matnyttigt till oss ungar. Att han sedan inmundigade den största delen av chipsen själv var en annan historia! Väldigt snäll var han iaf, och frugan hans likaså!

En riktigt otrevlig kändis är Arne Weise! Minns en gång när gubbfan försökte tränga sig före kön vid bilfärjan Furusund-Köpmanholm en midsommarafton! Vi stod parkerade längst fram i kön och vad får vi se om inte Arne komma glidande i Buss/Taxifilen för att på så vis kunna smita före oss! När morsan sade till honom att så gör man inte så blev han störtförbannad och började fräsa ur sig saker som "Ser du inte vem jag är?". Morsan lät sig inte imponeras och svarade någonting i stilen "Jo jag ser vem du är och det är hela sex månader kvar till julafton, så du kan dock köa som alla andra". ¨Farsan krävde då att Arne skulle be om ursäkt men det hade han inget för då Arne istället skrek någonting i stilen "Jävla svartskalle" (Morsan är turklibanesiska), tvärvände bilen och rivstartade hemåt. Han är verkligen inte den mysgubbe som han vill ge sken av att vara!!

Ja, Lars-Gunnar var opretensiös och verkligen genomsnäll. Mån om allt och alla. Nästan för genomsnäll för ett jobb på Tipstjänst på den tiden...
Citera
2017-11-22, 22:14
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan

Ja han. Man ser ju vad han går för...självgod bara för att han varit julvärd ett par gånger. Fullständig hybris! Inte okej. Din historia om honom börjar likna lite Jan Malmsjö när han gick längs Strandvägen iklädd endast morgonrock och tofflor för att köpa morgontidningen...förmodligen hade Arnes beteende med hans alkoholmissbruk att göra, annars beter man sig inte så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in