Lånar en död tråd för jag har bara en liten fråga.
Har en Peugeot Looxor och funderar på att ta bort Variatorringen och undrar vilken effekt det ger.
Påverkas bränsle åtgången mycket och låter den mycket trimmad?
Variatorringen hindrar bara variatorn att varva ut helt.
Den kommer inte låta mera utan bara att "spärren" vid 45km/h försvinner.
Lånar en död tråd för jag har bara en liten fråga.
Har en Peugeot Looxor och funderar på att ta bort Variatorringen och undrar vilken effekt det ger.
Påverkas bränsle åtgången mycket och låter den mycket trimmad?
Ljudet ändras inte öht, du kommer längre på en tank då den går snabbare på samma varv (logiskt, huh?).. På min Speedfight 2 så blev det 60-65 på rakor. Jag är dock ganska stor så säg 65-70 om du är en liten gosse.
Ska inte vara ett allt för svårt ingrepp, om du inte har tummen mitt i handen dvs. Det är lättare än man tror.
Det svåra är att få bort muttern utan mutterdragare. Jag brukade använda en kniv som du sätter mot det kuggade drevet.
Se bara till att dra åt muttern ordentligt när du skruvar tillbaka allting.
Hur är det egentligen? Kör man en moppe trimmad blir det ju olovlig körning eftersom den då räknas som mc. Men som du säger, blir det billigare om man ist kör en mc utan kort?
Troligtvis,då en trimmad moppe är en (lätt) MC,fast oförsäkrad,oskattad,obesiktad m.m..
Så att försäkra ex.vis en R1'a eller en Hayabysa,som en trött Virago funkar också?
Nej,det gör det inte.
Heller inte att trimma en moppe och tro att försäkringen fortfarande täcker om du klotar.
Det gör den inte.
Vet inte hur det är med ditt bolag,men efter kontakt med Folksam,så fick jag svaret att ersättning kan helt utebli om det kommer fram att mopeden varit trimmad vid olyckstillfället.
Kom inte med "aa,men det är ju bara att ta bort trimmet om man smäller!"
Det är ju kanske inte så lätt om man ligger på sjukan,med brutna ditt och datt? Men vad vet jag?
Olovligkörning.Ja men ffs,fråga polisen om du får köra Mc,på förarbevis på moped.
(Jag har frågat varför jag inte får köra Mc,när jag kan köra en ledbuss med 100 osnutna moped-raggare i. De svarar,för att du inte har behörighet A. Men BE C DE har jag,så jag kan dessutom dra ett så stort släp efter bussen,som kopplingsanordningen på bussen tillåter.Men det är ju en helt annan fråga.Sry OT..)
.
Men visst.. Jag har fel och du får bara 1500 i böter...
Helt otrolig topic. Hur många 18 åringar kör moped?
Dom som är 18år och kör moped borde komma från landet och där finns ju inte internet så att en sådan här tråd kan leva är för mig ofattbart.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!