2008-07-25, 01:23
Bannlyst
Har nu gtt ett par mnader sen jag infrskaffade mig mitt mobila bredband, samt min Macbook. Kpte alltihopa som ett paket p Telenor. Och de sa att det gick utmrkt att skicka sms ifrn modemet. Nu r det som s att jag har letat som en tok, flera mnader efter den dr utlovade smsfunktionen, r det ngon som vet ifall den finns, och isfall hur man hittar den? Vore hjrtligt tacksam.
Citera
2008-07-25, 08:36
Medlem
dontpanics avatar
Borde inte Telenors support veta det? De brukar vara trevliga och jobbar typ dygnet runt med.
Citera
2008-07-25, 08:56
Medlem
Flrps avatar
I programvaran fr Huawei-modem till Windows finns en inbyggd SMS-funktion. Men fr OS X s r drivrutinerna minst sagt bristflliga och jag har inte hittat ngon SMS-funktion dr. Kanske mste man ladda hem ngot tredje part program fr att lsa just den biten?

Man tar fr givet att alla sitter med Windblows p fretag som Telenor och antog antagligen det i ditt fall ocks och svarade drfr att det sjlvklart gr att gra.

Ring supporten och sg att du sitter med en Mac och inte en PC.
Citera
2008-07-25, 17:49
Medlem
datajesuss avatar
ingen sms funktion fr option icon 7.2.. varken nu eller i kommande mjukvara till mac..

btw, du gjorde ett grovt misstag med telenorkpet!
Citera
2008-07-25, 19:04
Medlem
Blondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Man tar fr givet att alla sitter med Windblows p fretag som Telenor och antog antagligen det i ditt fall ocks och svarade drfr att det sjlvklart gr att gra.

Och med fretag som Telenor, menas alla mobiloperatrer. Tres support fr macanvndare strcker sig lngt som att de i telefonkundtjnsten har tillgng till PDF:en som frklarar hur drivrutinen installeras. Allts densamma som man sjlv laddar ner nr man installerar den.
Citera
2008-07-25, 19:33
Bannlyst
Funkar med bluetooth + k850i + 3g
Citera
2008-07-28, 14:05
Medlem
dontpanics avatar
Fick erbjudande av Telenor om trdlst bredband och funderar p att ta det. Men frgade aldrig om det funkade bra med OSX osv, ngon som har erfarenhet vilket bolag man br vlja fr att f bsta mjliga prestanda/funktioner?
Citera
2008-07-28, 15:42
Medlem
Flrps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontpanic
Fick erbjudande av Telenor om trdlst bredband och funderar p att ta det. Men frgade aldrig om det funkade bra med OSX osv, ngon som har erfarenhet vilket bolag man br vlja fr att f bsta mjliga prestanda/funktioner?

Huawei-donglar fungerar som sagt i OS X. Vad jag vet s r det Telia, Tre och Tele2 som anvnder sig av dessa. S ngon av dem skulle jag rekommendera.
Citera
2008-07-28, 17:59
Medlem
cammos avatar
Jag har krt bde Telia och Telenor p min Mac, bda gick bra med Huawei-modem.
Citera
2008-07-28, 18:37
Medlem
datajesuss avatar
option icon 7.2 fungerade lysande fr mej annars. dock "mste" man uppgradera till senaste firmware p en windows baserad maskin. uppdateringen r en snn som raderar allt p dongeln och erstter med standardmjukvaran (ven upplst blir den) s lite krngel kan det bli.. jag fick inga med telia s det blev kalas. klarar 7.2mbit kalas d.

varning fr usbkontakten p kortet dock!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in