2008-07-25, 00:27
Medlem
countingcrowss avatar
Jag tycker att forumet borde införskaffa en lista där man kan se de (tillexempel) fem hetaste trådarna denna vecka/månad.

Funktionen kommer väl till hands då man många gånger missar guldkornstrådar just för att man kanske inte ofta hänger i just det ämnet.

Båda listorna med Nya ämnen/inlägg blir mestadels ett lotteri i jakt på en intressant tråd.

(Har sökt men inte funnit någon tråd som tar upp samma ämne)
Citera
2008-07-25, 00:29
Medlem
CheapSheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countingcrows
Jag tycker att forumet borde införskaffa en lista där man kan se de (tillexempel) fem hetaste trådarna denna vecka/månad.

Funktionen kommer väl till hands då man många gånger missar guldkornstrådar just för att man kanske inte ofta hänger i just det ämnet.

Båda listorna med Nya ämnen/inlägg blir mestadels ett lotteri i jakt på en intressant tråd.

(Har sökt men inte funnit någon tråd som tar upp samma ämne)

Jag är på!
Citera
2008-07-25, 00:29
Medlem
freedom291s avatar
En utmärkt ide undrar vem som ska välja dessa trådar bra
Citera
2008-07-25, 00:30
Medlem
Iofs så skulle en sådan funktion kunna döda monstertrådar ännu mer genom ännu fler one-liners och struntinlägg..

Men kanske skulle vara bra ändå..
Citera
2008-07-25, 00:33
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Idén är väl inte dum i sig, frågan är dock hur mycket belastning för databasen det skulle innebära.
Den verkar ju stundtals överbelastad redan som det är.
Citera
2008-07-25, 00:34
Medlem
countingcrowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
En utmärkt ide undrar vem som ska välja dessa trådar bra

Antalen klick och inlägg, sedan nollställs listan varje månad/vecka beroendes på om du sökt på vecka eller månad.
Citera
2008-07-25, 00:43
Medlem
Labolinas Linas avatar
Jag vill inte låta negativ men precis som onemoreuser skrev så bidrar det nog bara till fler oneliners och strunt. Brukar man inte hänga i forumdelen så behövs man heller inte i debatten. Visst är det tråkigt när man missar guldkorn men det negativa väger för tungt.

Självklart så spekulerar jag.
Citera
2008-07-25, 00:48
Medlem
countingcrowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Jag vill inte låta negativ men precis som onemoreuser skrev så bidrar det nog bara till fler oneliners och strunt. Brukar man inte hänga i forumdelen så behövs man heller inte i debatten. Visst är det tråkigt när man missar guldkorn men det negativa väger för tungt.

Självklart så spekulerar jag.

Dessa trådarna skulle ju givetvis bevakas mycket lättare för moderatorer och därmed skulle OT-oneliners bli borttagna. Till en början skulle det nog vara ett problem, men idioter skulle efterhand sedan också lära sig.

Givetvis spekulerar även jag hej vilt!
Citera
2008-07-25, 01:02
Medlem
Labolinas Linas avatar
Citat:
Dessa trådarna skulle ju givetvis bevakas mycket lättare för moderatorer och därmed skulle OT-oneliners bli borttagna. Till en början skulle det nog vara ett problem, men idioter skulle efterhand sedan också lära sig.

Problemet är om Muhammed Ahmet dödshotar en konstnär, alla flashbacks 200 000 användare kommer att hitta tråden i integration och invandring. Även pundarna som borde skriva tripprapporter ser den och skriver något flummigt som ingen förstår. Medan nazisterna och invandrarkramarna som är insatta i debatten och har läst liknande händelser drunknar i inlägg och hittar bara ytan när en moderator rensar i tråden.
Sen börjar det om, men denna gången så har invandrarkramarna tröttnat på allt tjafs och enbart nazisterna är kvar och eggar varandra. En vecka senare så hittar Conny, 14 tråden på sin håltimme och bestämmer sig för att klottra ett hakkors på skolans toalett.

Fan va bra jag är på att spekulera.
Citera
2008-07-25, 02:09
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Tro mig när jag säger att vi inte har problem med bevakningen av de hetaste trådarna. Vårt problem är istället att vi i princip skulle behöva sitta 24/7 fär att styra upp dem. Vi som är mods har alltså inga problem med att se vilka som är de populäraste trådarna, det syns på mängden RP:s...
Citera
2008-07-25, 02:18
Medlem
Idén är bra, men namnet låter inte tilltalande.
Kan man inte istället ha "Mest aktuell", "Mest aktiv", "Aktiva/aktuella", eller liknande?

"Hetast just nu", får mig att tänka på någon rubrik slaskpressen skulle ha.
Citera
2008-07-25, 02:46
Medlem
countingcrowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Tro mig när jag säger att vi inte har problem med bevakningen av de hetaste trådarna. Vårt problem är istället att vi i princip skulle behöva sitta 24/7 fär att styra upp dem. Vi som är mods har alltså inga problem med att se vilka som är de populäraste trådarna, det syns på mängden RP:s...

Jag tycker ändå att argumentet "för många one-liners" är för cyniskt. Man kan ju kanske prova iallfall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in