• 2
  • 3
2008-07-26, 17:18
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Fan vad alla snackar om quorn. Quorn är INTE vegetariskt, det innehåller äggviteprotein. Fast det är klart, om ni tycker att hönsuppfödningen är för jävla bra och perfekt för de små djuren, men att det är synd om de stackars kossorna, då kan ni ju trycka i er hur mycket quorn ni vill.

Vegetarian i allmän mening är i stort sett helt accepterat som Lakto-Ovo Vegetarian, och inte strikt Vegansk kost. Det är ju p.g.a. detta som ordet "Vegan" ö.h.t. finns...
Citera
2008-07-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Vegetarian i allmän mening är i stort sett helt accepterat som Lakto-Ovo Vegetarian, och inte strikt Vegansk kost. Det är ju p.g.a. detta som ordet "Vegan" ö.h.t. finns...
Men de flesta blir ju vegetarianer för att de inte tycker om hur djuren behandlas i industrin - men de vräker i sig quorn. Betyder det att de tycker att burhöns har det bra? Det drar liksom ett löjets skimmer över det hela. I så fall är ju jag också vegetarian - när jag inte äter kött, alltså.
Citera
2008-07-27, 00:02
Medlem
hundhuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Har länge funderat på att bli vegetarian. Men hur klarade ni av beroendet av kött/fisk?

Jag slutade för kanske tre år sedan med fläskkött, och för et år sedan med allt kött. Avser att sluta med fisk. Har aldrig upplevt något sug efter kött. Tycker att alla köttersättningar jag smakat hitinitills är äckliga, men äter mycket baljväxter.

Den enda gången jag upplevt det som problem var efter en avsevärd fysisk ansträngning i vintras då kroppen hade mycket svårt att återhämta sig. Tog minst en månad innan jag var i någorlunda slag igen.
Citera
2008-07-27, 01:46
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Men de flesta blir ju vegetarianer för att de inte tycker om hur djuren behandlas i industrin - men de vräker i sig quorn. Betyder det att de tycker att burhöns har det bra? Det drar liksom ett löjets skimmer över det hela. I så fall är ju jag också vegetarian - när jag inte äter kött, alltså.

Veganer äter ju varken ägg eller mjölk-produkter, så då får man väl se "veganer" som äkta då och vegetarianer bara som nå wannabes om man ska se det som du.

Jag känner "ingen" som kallar sig vegetarian som Inte är "lakto-ouvo"
Citera
2008-07-27, 14:07
Medlem
Better_Halfs avatar
Jag kan inte kalla mig vegetarian men det enda i köttväg jag äter är fisk så i princip äter jag bara vegearisk mat.

För mig föll det sig naturligt när jag blev sambo för 6 år sedan.
Hon var vegetarian sedan många många år tillbaka, ett tag lagade jag kött till mig och vegetariskt till henne men väldigt snart så började jag helt enkelt laga enabrt vegetariskt. Sen har det bara blivit så, nu skulle jag aldrig äta kött, kommer inte på tal helt enkelt och jag saknar det inte på nåt sätt. Har inte ätit det på nästan 6 år.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in