2009-11-22, 18:49
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downforwhatever
Blev tagen av farbror blå i början av april, hade då 1.6 gram CB på mig och körde bil utan att vara påverkad. Jag accepterade straffföreläggande och fick min dom, ringa narkotikabrott samtidigt som jag fick då rattfylleri.

Jag förstår inte riktigt, accepterade du ett straffföreläggande om rattfylleri trots att du inte körde påverkad?
Citera
2009-11-22, 19:00
Medlem
Rattfylleri läste jag också nu. Hur då om du inte körde bil??
Citera
2009-11-22, 19:18
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Jag förstår inte riktigt, accepterade du ett straffföreläggande om rattfylleri trots att du inte körde påverkad?

Han accepterade strafföreläggande fast han inte körde påverkad. Om jag fattat rätt...

edit;
Vi menar ju för fan samma sak.......

Snart dax för sängen, känner jag...
Citera
2009-11-22, 20:24
Medlem
I och med att jag fick testas och hade det i blodet, plus att jag körde bil...så blev det automatiskt att jag blev fälld för drograttfylleri...tydligen är det nolltolerans oavsett om man kör påverkad eller har det i blodet...så det var skitsamma egentligen

någon som kan hjälpa mig med mina frågor? uppskattat det!
Citera
2009-11-22, 20:43
Medlem
Acidiferouss avatar
http://www.korkortsportalen.se/jag-har-forlorat-mitt-korkort/aterkallat/

Här kanske du hittar något matnyttigt.

Att ha det i blodet och att vara påverkad är samma sak i lagens mening.
Citera
2009-11-22, 21:04
Medlem
Citat:
Blev tagen av farbror blå i början av april, hade då 1.6 gram CB på mig och körde bil utan att vara påverkad. Jag accepterade straffföreläggande och fick min dom, ringa narkotikabrott samtidigt som jag fick då rattfylleri.

Hur hittade de CBt? Du ska skriva för att .lära alla noobies här hur man INTE ska göra. Brott ska man inte åka fast för, då har de inte hänt!
Citat:
Har sedan ett tag skickat papper till länsstyrelsen angående mitt körkort, skickat massa intyg. Där jag dessutom medgett att jag vill ha en varning och att jag kan tänka mig ta prover varje månad för att behålla körkortet.
Ja, lite infantilt att hunda när det inte ger en klapp från husse....
Citat:
Fick dock ett brev idag där det stod att de återkallar mitt körkort och att jag har en spärrtid på 12 månader.
Precis.

Mina frågor:
Citat:
1. Det står "ni måste ansöka om körkortstillstånd hos LS i det län där ni bor. Er ansökan om körkortstillstånd får ges in tidigast sex månader före det att spärrtiden går ut. Ansökan provas slutligt tidigast 2 månader före det att spärrtiden löper ut" Innebär det att jag måste vänta 6 månader med att göra de tester de vill att jag ska köra, eller måste jag göra de tester innan jag får ansöka för ett körkortstillstånd?
Utlåtandet från läkare ska skickas med kk-ansökan tror jag. Tror. Så du kan flumma på ett tag.
Citat:

2. Vad brukar det kosta per gång om jag då ska ta CDT prov och drogtest?
Beror på var du bor och konkurrensen där.
Citat:
3. Det står inget om att jag behöver göra om mitt förarprov, utan det står att jag ska skicka ett körkortstillstånd, varav de sedan skickar grundhandlingar. Innebär det att jag inte behöver göra om förarprovet?
Du behöver inte köra upp eller skriva teori, nej.
Citat:
Jag har redan insett mitt fel, och varit drogfri i snart 3 månader och kommer att hålla mig så här. Därför hoppas jag på lite tips och kanske råd än att man ska predika om vad jag gjort för fel.
Vad har du insett för fel? Du pissade iaf inte. Eller? Men de fann knärren. Blodprovet kan man inte undvika. Däremot kunde du ju tagit strid och försökt smita ur, lite svagt att godkänna och vara hund om inte husse ger belöning, och vad fick du för du gjorde statens myndighetsutövning och dom av dig enklare?
Skyll på fan och hans moster. Det är minimal chans men det KAN gå.
Citera
2009-11-22, 21:25
Medlem
Rogers

Uppskattar att du svara på frågorna, men du känner inte mig, så du kan inte kalla mig för hund. Och du var aldrig där när jag blev ertappad, dem hitta den och det fanns ingen väg ut. Jag var tvungen att erkänna hela skitet...det var span och jag hade ingen som helst väg att gå ur eftersom det blev en jävla stor härva...dvs det var inte direkt menat mot mig, utan spanet var mot en större person med större mängder.

Nu blev det som det blev, och jag har lärt mig till nästa gång att göra det jag kanske som du säger borde ha gjort...anyways man, tack för ditt inlägg men inte för ditt sätt att beskriva mig och mina handlingar.
Citera
2009-11-22, 22:04
Medlem
Citat:
Rogers

Uppskattar att du svara på frågorna, men du känner inte mig, så du kan inte kalla mig för hund. Och du var aldrig där när jag blev ertappad, dem hitta den och det fanns ingen väg ut. Jag var tvungen att erkänna hela skitet...det var span och jag hade ingen som helst väg att gå ur eftersom det blev en jävla stor härva...dvs det var inte direkt menat mot mig, utan spanet var mot en större person med större mängder.

Jag kallar dig inte hund, jag säger att du hundar och försöker mao vara dutti inför husse. Det vart lite för mkt när du här skriver "jag har insett mitt misstag" Misstaget var ju att du var med fel folk, men, det vet man ju aldrig.
En bekant åkte dit, snuten fann knärren i hans ficka, visade den i handflatan och sa, vad har vi här, min bekant snodde åt sig den och åt upp den! Vips var bevisen väck.
Jag blev väl skadad av "nu blåser vi snuten" som liten.
Eftersom du åkte dit på blodprov så finns det ingen mening att böka och neka men var du tvungen att erkänna?
Flatlusarna måste kommit från ngt smutsigt linne? I efterhand, ser du ingen utväg?
Citat:
Nu blev det som det blev, och jag har lärt mig till nästa gång att göra det jag kanske som du säger borde ha gjort...anyways man, tack för ditt inlägg men inte för ditt sätt att beskriva mig och mina handlingar.
Nej, men det viktiga är att massan lär sig av de misstag vi gör.
Ditt "försvarstal" är viktigt för att lära folk hur man ska och inte ska göra, vad man kan stå på sig om och vad man bara har att le och säga, "jaja", om.

Kan vara bäst att vänta 5 år efter domens dag, sen ta nytt körkort, köp en motard och kör utan plåtar? Du kommer att få gå igenom 3 år av piss och skit som onekligen kommer att vara dyrt.

*kram* vet hur det e
Citera
2009-11-22, 22:28
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Lungt faktiskt, det enda som jag bryr mig om är att få tillbaks körkortet, i och med att jag inte sysslar eller tänka syssla med det framöver, så är jag inte ett dugg ledsen för att gå på några prover...men pallar inte ta om skitet!

Får du en spärrtid på 12 månader eller mer så har jag för mig att du får ta om allt är jag rädd.
Citera
2009-11-23, 14:49
Medlem
tem04s avatar
Inte mycket att göra!!

Citat:

Har sedan ett tag skickat papper till länsstyrelsen angående mitt körkort, skickat massa intyg. Där jag dessutom medgett att jag vill ha en varning och att jag kan tänka mig ta prover varje månad för att behålla körkortet.

Fick dock ett brev idag där det stod att de återkallar mitt körkort och att jag har en spärrtid på 12 månader.

Mina frågor:

1. Det står "ni måste ansöka om körkortstillstånd hos LS i det län där ni bor. Er ansökan om körkortstillstånd får ges in tidigast sex månader före det att spärrtiden går ut. Ansökan provas slutligt tidigast 2 månader före det att spärrtiden löper ut" Innebär det att jag måste vänta 6 månader med att göra de tester de vill att jag ska köra, eller måste jag göra de tester innan jag får ansöka för ett körkortstillstånd?

2. Vad brukar det kosta per gång om jag då ska ta CDT prov och drogtest?

3. Det står inget om att jag behöver göra om mitt förarprov, utan det står att jag ska skicka ett körkortstillstånd, varav de sedan skickar grundhandlingar. Innebär det att jag inte behöver göra om förarprovet?

Jag har redan insett mitt fel, och varit drogfri i snart 3 månader och kommer att hålla mig så här. Därför hoppas jag på lite tips och kanske råd än att man ska predika om vad jag gjort för fel.

Uppskattar allt på förhand!
Detta hände frugan....men hon hade ätit EN jääävla stesolid som hon hade sparat från ett tandläkerbesök, hon hade då Oxascand utskrivit av läkare + Temmar.
12 månader tappade hon sitt kk, nu så ska hon in med en ansökan om kk-tilstånd å då blir det prover som hon måste lämna i säkert 1-2 år.
DU behöver INTE köra upp eller skriva teoriprov utan sök KK-tillstånd minst 6 månader innan spärrtiden din gått ut (12mån.) sen får du ett papper att du ska lämna drog/leverprover som du måste betala själv, här kostar dom 800kr st å läkarintyget 600kr.
Citera
2009-11-23, 14:52
Medlem
tem04s avatar
Nääää

Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Får du en spärrtid på 12 månader eller mer så har jag för mig att du får ta om allt är jag rädd.
Över 12 månader då måste man ta om körkortet!! Men 12 månader då krävs bara att man ansöker om kk-tillstånd så får man tebax det /efter en jääävla massa rappel.
Men man behöver ej ta om det.
Citera
2009-11-23, 16:38
Medlem
Varulvs avatar
Drogakuten --> Juridik

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto