2009-02-02, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omega13
Jag fattar inte varför du gick med på att blåsa, jag hade bett honom dra åt helvete. Vad hade han haft för bevis, han var själv och i civil kläder.

Du gick på en stor blåsning, svenska lagen är fan patetisk. Jag tycker synd om dig

Dom var 2st
Citera
2009-02-02, 22:46
Medlem
pluttifikations avatar
Du är nog rökt dessvärre, lagen gör ingen skillnad på om du åkt 200mil eller 2meter med alkohol i blodet (eller i ditt fall en meter bak och en meter fram)...
Sen kan jag ju hålla med tidigare postare, att du borde fan inte ha medgivit nåt eller ens blåst på platsen, för även om dom hade tvingat dig till blodprov, är chansen ganska stor att din alkoholhalt i blodet hade varit laglig!
Som sagt, du borde ha nekat från början och dragit det till tingsrätten, där har du chans att lägga fram din sak (du skulle bara flytta bilen, etc.).
Citera
2009-02-03, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluttifikation
Du är nog rökt dessvärre, lagen gör ingen skillnad på om du åkt 200mil eller 2meter med alkohol i blodet (eller i ditt fall en meter bak och en meter fram)...
Sen kan jag ju hålla med tidigare postare, att du borde fan inte ha medgivit nåt eller ens blåst på platsen, för även om dom hade tvingat dig till blodprov, är chansen ganska stor att din alkoholhalt i blodet hade varit laglig!
Som sagt, du borde ha nekat från början och dragit det till tingsrätten, där har du chans att lägga fram din sak (du skulle bara flytta bilen, etc.).

A... De e då kuken i gruset!! Men nu e det försent. Jag e inte så påläst vad man bör göra i en sånn sits. Men då vet jag det tills nästa gång

Jag har ju märkt att det e billigt att åka kollektivt iaf i jämförelse med att köra V8...
Synd det bara blev 2 månader indraget, för vid 3 månader hade bötrena betalt sej mot att åka kollektivt. Sen att det e jävligt segt o tar tid att åka kollektivt e ju straffet, men jag kan läsa tidningen i lugnan ro på tåget iaf..

Tack för alla svar o hjälp jag fått från er, mycket tacksam för detta... Peace out, Don't drink and drive (even if it's 2meters) som gumman sade...
Citera
2009-02-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-tajp
Om det är som du säger... Hur i hela hisingen lyckas han i mitt första inlägg (se länk) få tillbaka sitt körkort om han dessutam blåst 0,26mg/l? Det begriper inte jag.

E det ingen som kan ge en kommentar ang hans insident?

Mitt tidigare inlägg handlade om Länstyrelsen inte om man överklagade till länsrätten alltså. Men såg att en annan fick med det senare iaf. =)

En annan sak som jag undrar lite över är om dom drog bort 15% på utandningsprovet? Det gjorde dom nämligen på mig, fast det var iof förra året då dom hade den där buggen.
Citera
2009-08-31, 17:41
Medlem
Återkallelse av körkort och körkortstillstånd tillsvidare

hej, I Febuari fredagen den 13 det här året,
blev jag och 3 polare stannade av Polisen precis utanför Värnamo för vi var misstänkta för hemfridsbrott och olagahot,
Vilket var fel.
Men det gjorde ju inget för dom hittade 1g hasch i min jacka,
så dom tog mig direkt till sjukhuset för att ta pisseprov och blodprov.
Testerna blev så klart Posetiva och jag hade 0,0006 mikrogram tetrahydrocannabinol per gram blod i kroppen.

kan påpeka att jag inte var påverkad när jag körde.

Citat från länsstyrelsen

" BESLUT
Ert körkort och körkortstillstånd återkallas tillsvidare i avvaktan på att Länsstyrelsen avgör ärendet slutligt eller förordnar på annat sätt.

Giltighetstiden för detta beslut bestäms till 12 månader, räknat från dagen Ni delgavs detta beslut.

Beslutet gäller omedelbart, även om det överklagas."

Så frågan är vad menar dom med Tillsvidare ?

Står massa annat med och jag fattar inte ett skit.
Tacksam för svar av personer som vet lite mer om det här,
eller av de som varit med om samma sak.
Citera
2009-08-31, 17:47
Medlem
Pörrs avatar
En sökning på "körkort länsstyrelsen" ger 169 träffar. Där bör du hitta det du behöver, eftersom detta varit uppe hur många gånger som helst.

Tråd låst.

/Moderator
Citera
2009-10-28, 15:23
Medlem
likeithards avatar
Uppdetarering, jag fick behålla körkortet! Tog dock 11 månader innan jag fick besked.

Anledningen var tydligen att hastigheten var negränsad till 50 km/h på den aktuella vägsträckan.
Citera
2009-11-22, 16:05
Medlem
Återkallelse av körkort, vad händer nu?

Blev tagen av farbror blå i början av april, hade då 1.6 gram CB på mig och körde bil utan att vara påverkad. Jag accepterade straffföreläggande och fick min dom, ringa narkotikabrott samtidigt som jag fick då rattfylleri.

Har sedan ett tag skickat papper till länsstyrelsen angående mitt körkort, skickat massa intyg. Där jag dessutom medgett att jag vill ha en varning och att jag kan tänka mig ta prover varje månad för att behålla körkortet.

Fick dock ett brev idag där det stod att de återkallar mitt körkort och att jag har en spärrtid på 12 månader.

Mina frågor:

1. Det står "ni måste ansöka om körkortstillstånd hos LS i det län där ni bor. Er ansökan om körkortstillstånd får ges in tidigast sex månader före det att spärrtiden går ut. Ansökan provas slutligt tidigast 2 månader före det att spärrtiden löper ut" Innebär det att jag måste vänta 6 månader med att göra de tester de vill att jag ska köra, eller måste jag göra de tester innan jag får ansöka för ett körkortstillstånd?

2. Vad brukar det kosta per gång om jag då ska ta CDT prov och drogtest?

3. Det står inget om att jag behöver göra om mitt förarprov, utan det står att jag ska skicka ett körkortstillstånd, varav de sedan skickar grundhandlingar. Innebär det att jag inte behöver göra om förarprovet?

Jag har redan insett mitt fel, och varit drogfri i snart 3 månader och kommer att hålla mig så här. Därför hoppas jag på lite tips och kanske råd än att man ska predika om vad jag gjort för fel.

Uppskattar allt på förhand!
Citera
2009-11-22, 16:24
Medlem
RMBKKs avatar
Det koster 1400 första gången, sen 800/prov. Svider, doesnt it?
Citera
2009-11-22, 16:33
Medlem
Lungt faktiskt, det enda som jag bryr mig om är att få tillbaks körkortet, i och med att jag inte sysslar eller tänka syssla med det framöver, så är jag inte ett dugg ledsen för att gå på några prover...men pallar inte ta om skitet!
Citera
2009-11-22, 16:39
Medlem
Lånar den här tråden lite..
Jag var i samma situation, torskat med röka några gånger för rätt längesen nu och har gått o lämnat prover 1 gång i månaden, 6 månader åt gången i snart 5 år.. Nu fick jag brev att det är dags igen.

Jag har aldrig pissat positivt på något prov utan det ända cp doktorn har gnällt över är mitt CDT som har svängt lite.

Kan tillägga att jag aldrig har åkt på någon rattfylla / Drograttfylla.

Hur länge ska dom behöva jävlas med mig?
Eftersom jag är långt över 20 så har jag väl laglig rätt till att ta mig ett glas vin en kväll om jag ger fan i att sätta mig i bilen.
Citera
2009-11-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av db3306
Lånar den här tråden lite..
Jag var i samma situation, torskat med röka några gånger för rätt längesen nu och har gått o lämnat prover 1 gång i månaden, 6 månader åt gången i snart 5 år.. Nu fick jag brev att det är dags igen.

Jag har aldrig pissat positivt på något prov utan det ända cp doktorn har gnällt över är mitt CDT som har svängt lite.

Kan tillägga att jag aldrig har åkt på någon rattfylla / Drograttfylla.

Hur länge ska dom behöva jävlas med mig?
Eftersom jag är långt över 20 så har jag väl laglig rätt till att ta mig ett glas vin en kväll om jag ger fan i att sätta mig i bilen.
Jag tycker du ska ringa länsstyrelsen. De är faktiskt människor och om du påpekar 5 års drogfrihet kommer de kanske förstå dig och dra tillbaka kravet.

TS: Fick du indraget körkort för narkotikabrott? Fick du inte chansen att visa drogfrihet först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in